Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 HJÆLP!!!!
Forfatter: 
Dato:  07-05-2011 23:34

hej,

jeg har en veninde der rider på sin mosters hest, jeg var med der ude idag og man kan roligt sige at jeg ikke blev imponeret af synet.!

man kan ikke rense baghove

vis du prøver og komme op løber hun afsted og er ikke til at fange igen

jeg tror ikke hun er tilredet, da hun går argurk over den mindste ting!

+ hun bliver ikke behandlet ordenligt!!:(

ved ikke hvad jeg skal gøre tør ikke rigtigt sige til veninden hvad jeg mener + at ejern af hest bliver ved med at sige at vis ikke den bliver sød så bli'r den skudt!:(

så hvad vil i gøre i denne situation?ö

eller gode råd?

- EmmaThomsen med fjordbollen prins

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad mener du med
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 10:44

at hun ikke bliver behandlet orndeligt

hvor gammel er den?

hvilken rase?


mangler du et hestehjem så skriv til os

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uønsket hest.
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 11:19

Jeg har måske ikke helt fanget pointen i indlægget, men hvad er problemet?


At den ikke kan løfte hove er næppe din hovedpine. Heller ikke, at den er svær at stige op på.


Hvordan bliver den ikke behandlet ordentligt? Er den tynd? Mangler den smed? Bliver den "blot" behandlet lidt hårdt under håndtering, fordi den ikke er trænet ordentligt?


Der er ikke ret meget du kan gøre :-( Det er ikke din eller din venindes hest.


Men du kan måske forsigtigt fortælle din veninde, at du synes, at hun skal forhøre sig lidt om smed (eller hvad du nu synes der er i vejen), så hun kan spørge ejeren. Måske vil din veninde ikke, da hun bare er glad for at have en hest at passe og ikke vil miste muligheden?


Venlig hilsen Camilla


Optimalsadel.dk


-sadler for optimal bevægelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 HJÆLP!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 14:41

camilla: hesten er for tyk, hovene er revnet næsten hele vejen op, hovedtøj passer ikke, det samme gør sadlen ikke!

min veninde passer osse en hest på den lokale rideskole?

ejern gør ikke andet end skælde ud og slå den´?'


my perfect angel: det er vist halv fjordhest og halv hafling tror jeg nok, can 15 år og er vist ikke tilredet men tror ikke ejern er intressert i at give/sælge den:(


en gang fjordhest, altid fjordhest!<3

Prins, Tøsen & Houstler!:*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er svær...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 18:51

... for næsten uanset hvad du gør, så vil ejeren føle det som om, at du blander dig uretmæssigt og blive sur på dig (måske).


Måske kan du foreslå, at hvis tiden ikke er så meget til hesten, at din veninde og dig kan hjælpe med at sælge den?


Sig, at så skal ejer jo ikke bruge penge på smed og foder og bruge mere tid på hesten :-)


Men den er svær at få sagt på en pæn måde... du kan jo spørge ejeren, hvad de bruger hesten til og når ejer så siger: "Ingenting - den er bare i vejen!", så foreslå, at du og din veninde gerne vil hjælpe til at den bliver solgt, så ejer kan spare tid og penge :-)


Helt konkret kan man jo spørge en slagter, hvad de vil give, for det lyder ikke som en begynderhest...


Venlig hilsen Camilla


Optimalsadel.dk


-sadler for optimal bevægelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 22:45

Hej. Lige en rettelse Emma!


Jeg har været oppe på hende før uden hun har sagt noget med det samme. Det var kun den dag hun gik amok med det samme.

Hun har aldrig prøvet at smide mig af. Men hun gør tingene som hun vil.

Hun går ikke just agurk men hun tager heller ikke ligefrem tingene roligt, men ikke sådan at hun prøver at slippe væk.


Det med at hun ikke bliver behandlet ordenligt passer på en måde, og på en måde ikke. Hun får foder, læ og så har hun en foldkammerat. Hun får ikke daglig motion da interresen ikke er der hos ejerne. Men du har selvfølgelig ret i at hun kunne passes bedre.


Musse har haft en ``dårlig´´ pasning hos tidligere ejere som måske har avlet på hende da hun blev solgt med sit føl da de øbte hende. Hun har formentlig aldrig været i hænder da føllet ikke har. Det er så noget der har fået indflydelse på hvordan hun er nu! Når hun ikke har været håndteret i lang tid er der intet at sige til at hun ikke vil det nu.


De fleste af de ting du har skrevet ved jeg i forvejen og du har fortalt mig mere eller mindre resten selv.

Hun bliver selvfølgelig ikke skudt! Det er blevet sagt ÉN gang af min mosters mand da hun ødelagde deres køresele. KUN DEN ENE GANG!


Min moster eller andre har ALDRIG slået hende. Hvertfald ikke mens jeg har set på det for det ville jeg ikke tillade. Min hest eller ej. De skælder hende ikke ud medmindre hun har gjort noget VIRKELIG skidt. Som fx. det hun gjorde med køreselen eller det i lørdags. Og hvem skælder ikke ud en gang imellem pga vrede?


Musse er en ren fjordhest på 10 år. De bruger hende til at køre for vogn med og det er derfor de vil have hende redet. Pga motion og lydighed. Derfor er hun ikke solgt.


Hvis hun sælges er det fordi min moster har fundet en billig hest til salg som jeg kan ride på. Ellers bliver hun ikke.


Emma: Det er iorden at du skriver sådan noget her (Det kunne jeg også havefundet på) Bare sørg for at have oplysningerne iorden så jeg ikke skal til at skrive en stil hver gang ikk? ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jaja!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 23:15

så siger vi det sarah, selv om det ikke passer


en gang fjordhest, altid fjordhest!<3

Prins, Tøsen & Houstler!:*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad mener du?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 23:23

Hvad er det der ikke passer Emma?

Hvem kender Musse bedst?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallo?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 23:25

hvem er klogest?:/


en gang fjordhest, altid fjordhest!<3

Prins, Tøsen & Houstler!:*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg spørger lige igen..
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 23:27

Hvad er det der ikke passer frk. Thomsen? :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 !!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 23:29

ved du hvad drop det her! du opdager forhåbenligt selv hvad der i vejen det håber jeg ihertfald for musse!!

jeg blander mig helt uden for dit ride liv så kan du jo gøre som det passern dig ik?


en gang fjordhest, altid fjordhest!<3

Prins, Tøsen & Houstler!:*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhh....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 23:31

Jegvil bare vide hvad der er galt?

Jeg ved godt du er den klogeste af os og at du har redet længst tid? Hvad er problemet!?

0
0
Svar på denne tråd
 
 junior
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 07:11
Skulle I to ikke tage og blive inde på junior HN i stedet for at spilde voksne menneskers tid med jeres fnidder?!

Med venlig hilsen


Vassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 thi hi hi
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 13:13

for det første :-)

min Connemara vejer altid 50 eller mere for meget, og alt er prøvet ink masser motion, men intet hjælper. Hun elsker mad og det sætter sig på sidebennene. Men hun kan tåle det og har aldrig været syg af det.

for det andet :-)

Mindste hver anden dag er der en af mine der bliver truget med at blive skudt eller foræret væk, uden at jeg gør det. Ingen af mine heste bliver pt brugt pga sygdom, så de går bare og hygger på fold.

For det tredie :-)

Det lyder som om i 2 skulle tage en snak face to face, da der både her og over sms kan komme en masse forviklinger


Ejendom sælges

DV og Palomino Heste sælges

Hoppemaver udlejes

hjælp til ridning og hygge af heste søges


http://www.stald-lgo.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider