Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 HS Bid..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 22:28

Go' aften ænder..


Jeg har tænkt lidt over om disse HS bid er lidt bedre end andre bid?


Jeg har selv to HS bid som jeg er rigtig glad for og jeg synes mine to går mere stabilt på det.


Men er det noget jeg bilder mig ind, eller har I det på samme måde ? :)



Cindy Faber

- Med fantastiske heste !<3


Dressur hesten Pupsik (ifol m. BH Romantic)

?Junior i himlen?

Gucci & Sylvester <3


Lad vær' at straf dem, for det de gør forkert.

Ros dem for det, de gør rigtigt !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 11:23

... det tror jeg faktisk ikke at de er - men jeg tror, at HS er dygtige til markedsføring ;)


Mine HS-bid (kørebid) virker ikke en sk.d anderledes end de bid, der ikke er HS, de har bare en anden farve.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 hs ::....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 12:57

jeg bruger også selv sådan et . jeg er utroligt glad for det , men ved ikke om der er forskel fra andre bid (:

min reagere ikke anderledes i hvertfald (:


Lena Nørreskov

&

Sir Bastian Fan De Deen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 08:09

Jeg har aldrig redet med et HS-bid, så jeg ved det ikke. Men alle dem jeg kender, som rider med det synes de er bedre... Jeg synes bare at de er for dyre i forhold til almindelige bid!


Knus fra Marie =)

Din hest - Dit ansvar!





0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kunne tydeligt
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 09:47

mærke forskel da jeg prøvede et HS trensebid istedet for det alm..


jeg mærkede så endnu mere forskel da jeg prøvede det tredelte muffetresenkombibid..

Fra dag et kunne jeg mærke bedre sug og hurtigere eftergivning.. for at teste om det nu også var bedre, prøvede jeg at skrifte tilbage.. nope.. hesten gik i den uge jeg brugte det lidt anderledes og knap så eftergivende.. og da jeg vendte tilbage til HS igen, var hesten igen den gamle jeg..


så her bruger jeg ikke andet..


Super ridelig og ukompliceret 10 års RDS dressurhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskel
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 11:17

Nu er der jo stor forskel på heste. Min den gamle fungerede ikke på to-delt (kastede med hovedet) og alm. tre-delte 'hang' han på. Da jeg så prøvede et HS dynamic blev han en helt anden hest. Lå let, ingen uro osv. Tror ikke det er fordi det var HS men nok mere formen på det.


Men, nu har jeg lige solgt det for min nye hest kunne slet ikke rides på det. Hun gik imod mig, låste, løb, vægrede osv. Her har jeg skiftet til et helt alm. kobber to-delt og hun er en helt anden at ride. Eftergiven og med masser af sug.


Jeg kunne aldrig finde på at give 700kr for et bid hvis formen er tilgængelig et andet sted for 150,- Som så mange andre steder betaler vi 70% for navnet og 30% for materialet. Jeg vil hellere have 3-4 bid at skifte imellem efter behov fremfor et være 'bundet' til ét bid.


Men fungerer din hest bedst på det er det jo vejen frem for dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 14:46

Undskyld at jeg spørger lidt dumt! :/ Men jeg ANER altså ikke hvad et HS bid er? Er der nogen der kan forklare kort? Igen - undskyld :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 15:14

Min fik sår i mundvigene ved alm. bid. Efter han fik et HS 45 grader vinklet bid forsvandt sårene og er aldrig kommet igen. Der ud over synes ejg også bare han fungere rigtig godt på Hs bidene, så dem bliver vi ved med at bruge.


Grandlygård: HS står for Herman Sprenger - det er simpelthen bare bid lavet af et bestemt firma.


Hilsen Nina




Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig glad for mit
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 04:42

jeg er rigtig glad for mit dynamic. men jeg tror nu heller ikke at det er metallet der gør forskellen, men derimod formen. hun gik tidlgiere med et andet hs, men efter hun fik dynamic'et er der bare meget mere ro i munden på hende. så jeg hælder mest til at det er formen der betyder noget. :D










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 HS-bid
Forfatter: 
Dato:  26-02-2011 19:14

Hvis du har en hest med meget følsom mund, så tror jeg det kan gøre en stor forskel med et anatomisk formet bid som fx HS.


Min unghest har været meget urolig på biddet, og kunne tydeligt mærke forskel, da jeg gik over til HS Dynamic muffebid. Hun suger meget bedre på dette og er ikke så irriteret over at få bid i munden, som hun var før.


Havde tidligere end hest, der var meget "død" i munden, og her hjalp et HS 3-delt med 45 graders vinkling også en del.


Så synes faktisk at de er pengene værd :)


Men omvendt har jeg altså også redet mange heste, der har gået fint på helt almindelige trensebid - så man må jo bare prøve sig frem for at finde ud af, hvad ens hest går bedst på.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider