Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bøjning i kapsun
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 23:04

hej jeg er lige begyndt at ride med kapsun, på den hest jeg har part på. Det går rigtig fint med at stoppe og gå.


men min hest bliver ved med at kigge ud i volten. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at stille sig ind ad.


jeg håber i kan hjælpe mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 23:38

trykke med indvendige schenkel...............

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra hånd...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 17:21

Start fra jorden, start med kun at have tøjle i midterste ring, hvor du går skråt foran baglæns og lær den at gå på volten med bøjning, stilning og indundertrædning. Når den kan uden du hele tiden korrigerer, så gør det med to tøjler i kapsunen lagt som hvis du red og gå ved skulderen. Når dette kan gøres uden at korrigere så op på ryggen.


Hver gang indvendige bagben er på vej i luften giver du schenkelhjælp med indvendige schenkel.




Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe over, risikerer du at falde!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kapsun
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:34

Læs på denne side, der står en masse gode ting!


Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 14:40

Samme som Awina skriver


Og lige en kommentar til Mie:

Man skal ikke "bare" bruge den indvendige schenkel, overvej at der er en grund til at hesten vender udaf på volten.


Det kan være pga.:

  • Anspændthed
  • Manglende/tab af balance
  • Manglende styrke

^INGEN af disse løses ved at flytte rundt på hesten?!

Det er symptombehandling, og det forværrer kun problemet.

Samme som hvis man har hold i nakken, får hovedpine og tager en pille, JA symptomet hovedpine forsvinder, men det gør hold i nakken ikke? hm


Et råd til trine

Jeg ville råde dig til at sikre dig at de 3 ting ovenfor er OK når hesten bliver reddet, bl.a. ved at følge Awinas råd. Dernæst ville jeg, når hesten vender udaf stoppe hesten og lige "tjekke alt efter":


  • Sidder du lige?
  • Spænder du et sted i kroppen?
  • Er sadlen skæv?

Disse ting er meget vigtige. Min egen hest bliver reddet på kapsun, han har grundarbejdet fra jorden iorden og vi er så småt kommet videre til skridtarbejde fra ryggen.

Sidst jeg red ham havde jeg lidt samme problem; på en volte i skridt blev han ved med at "vende forkert", nemlig med snude ud af volten. Så jeg lavede et tjek, jeg rettede mig op og sad lige, jeg fik tjekket sadlen. Men der var den ikke gal, for jeg spændte nemlig i musklerne, i min ene balle! hihi :) jeg forsatte så på volten og prøvede at "slaske" og slappe af, min hest gik PERFEKT, så begyndte jeg at spænde i den ene balle, hvad skete der? han bøjede straks udaf på volten og begyndte at slingre rundt mellem at gå ind på volten og ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 15:06

Jeg ville nu heller ikke bruge schenklen. I den akademiske form er det stortset altid sædet der er noget galt med. Altså at du ligger/fordeler vægten forkert. Men det jo ikke BARE noget hesten kan, så jeg ville også starte fra jorden af.


Hvil i fred elskede Nobi. 1999-2008


MFE-FOTO

(M)AMATØR FOTOGRAF


Nu med den skøre shetlænder Vito, ved min side

.. som nu også er kørepony !

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghfghcd
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 19:34

Det kunne være en ide at få noget undervisning så forståelsen for det teoretiske og det praktiske kommer på plads.. når man forstår hva det er der sker, er det nemmere at løse problemerne:)


rigtig god træning.


Mvh Maria D Cheung




Akademisk ridekunst

"Dressuren er til for hestens skyld,

ikke omvendt"


www.123hjemmeside.dk/Maria-Dalsgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 akademisk
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 16:06

Lyt til de kloge akademikere, for det ER nemlig måden at gøre det på!

hilsen en af de få riddere i DK.


MaikenMHB 1


Maiken MHB 1


Akademisk ER vejen frem!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider