Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Tilkøre - muligvis dårlig oplevelse .
Forfatter: 
Dato:  02-03-2019 18:32
Hejsa alle. Jeg overvejer at få min pony tilkørt- han har prøvet det før. Men blev aldrig helt færdig. Skulle været løbet af med en vogn. Mere ved jeg desværre ikke. Han er på en god dag super trafik sikker og på en dårlig dag reagere han på ting han ser. Jeg har intet erfaring med kørsel overhovedet. Er der noget jeg kan gøre for at starte op. Hvad ville man kunne spænde efter når man ikke har nogen vogn. Kan låne en sele. Jeg vil gerne se om han kunne blive køre pony da jeg ikke kan ride ham ret meget for tiden pga sygdom. Nogen gode råd ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilkørsel
Forfatter: 
Dato:  15-03-2019 10:52

Jeg kan se på din profil, at du bor i Aabenraa :)

Så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til Lars Jespersen Dau på Revsø Rideskole, eller Henrik Høper i Vojens.

De er to af landets absolut bedste kuske, og de har begge et rigtig godt tag på at tilkøre heste.

 

Det er absolut ikke gratis, og du kan sikkert få det gjort billigere andre steder, men når du ved at der kan være problemer med hesten, så er det ikke noget du skal overlade til hvem som helst :)

 

Noget helt andet er: hvorfor vil du have den tilkørt? Hvis du slet ikke selv har noget forstand på kørsel, så kan du ikke nødvendigvis selv køre den - og da slet ikke, hvis den har været løbsk. Det kan muligvis være spildte penge, hvis du ikke har en dygtig kusk til at hjælpe dig de første måneder.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Tilkørsel også af kusken...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2019 13:22

Hejsa

 

Måske var det en ide selv at lære lidt. Dette kursus udbydes så begyndere kan komme godt i gang med at køre. På kurset kører man med rutinerede heste og lærer en masse grundlæggende om kørsel, seler, vogne, sikkerhed og meget mere...

Se mere her: lof.dk/kolding-vejen/kurser/korsel- med-hest/introduktion-til-korsel- med-hest-og-vogn-for-begyndere/id/ 191801

 

 

I forhold til tilkørsel er jeg fuldstændig enig med Sif.

 

mvh

Livia

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider