Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hoppe som ikke træder lige meget over
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 14:51

Jeg har været så heldig at finde en super sød travhoppe på 5 år <3 hun skal bare bruges på distance og lidt kørsel.
Hun er meget langbenet og fin hoppe..

 

MEN jeg opdagede idag at hun er uren gående :/ Tidligere ejer siger at det er fordi hun ikke træder lige over sig på begge bagben, og derfor altid vil se uren ud.
Hun siger jeg kan løse problemet med at ride med bootz/klokker med vægt eller en vægtgamache.

men er der nogen der har hørt om samme problem? og måske en måde jeg kan løse problemet på? :)

For er bange for hun dumper så snart hun er i dyrlægetjek når vi skal gå distance :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 20:03

Du er nødt til at få hesten undersøgt. Hvis den går uens på benene, så er der en årsag. Du skal ikke give penge for en hest, som ikke er i orden - ingen grund til at købe sig til problemer.

 

Jeg kan næsten regne ud, at den ikke er dyrlægetjekket før handlen? Det SKAL man naturligvis heller ikke, men det kræver jo da, at man er lidt risikovillig. I værste tilfælde risikerer man jo at have smidt pengene ud ad vinduet.

 

Når hesten nu ikke "virker", så skal du have fundet ud af, hvad der er galt, og om det kan kureres. Der er ingen grund til at lade tiden gå og blive rigtig glad for hesten, hvis det ender med at handlen må gå tilbage.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hoppe som ikke træder lige meget over
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 23:18

Hun er så en foræringshest :) så hun er en chance jeg har været villig til at tage ;) dog vidste jeg ikke noget om hende (problem) og nu må jeg self finde en måde at se om problemet kan løses på :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan ser hestens muskler ud?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2017 12:57

Det er lidt svært at sige om hesten "bare" er skæv eller om den er urentgående uden at have set den live -og selv der kan det indimellem være svært at se hvad der gør sig gældende.

Jeg ved ingenting om distance så jeg ved ikke om de vil slå ned på dette.

 

Men uanset hvad vil jeg råde dig til at få dyrlægen til at tjekke den -meget gerne en som også er uddannet kiropraktor.

 

Du kan selv undersøge om hesten evt er skæv ved at se om dens muskler er lige udviklet på begge sider. Du kan også stille dig bag den og se om dens hoftehjørner er lige når hesten står lige på benene. Og et andet godt tegn er om hesten løfter halen lige når den bevæger sig eller om den er skæv. Uanset hvad ville jeg få den tjekket igennem af en dyrlæge/kiropraktor.

 

Nogen travheste har nogle lidt "gakkede" gangarter og går lidt skævt, især når de går langsomt, så det kan sagtens være at det er tilfældet for din.

 

Jeg har for et par måneder siden fået en løbshest som også gik skævt, kiggede meget bagud til den ene side og løb med skæv haleføring. Nu her efter et par måneder med blandt andet ridetræning er det blevet meget bedre og halen bliver ført lige når hun løber.

Det samme var også tilfældet med min gamle løbshest som dog var helt ekstremt skæv når han løb langsomt. Dette blev rettet meget men ikke helt -han var så også blind på det ene øje og kompenserede for dette ved at dreje hovedet.

 


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kiopraktor
Forfatter: 
Dato:  14-03-2017 19:10

:)
Jeg havde idag en dyrlæge ude som er uddannet kiopraktor..

 

hun mente hun var meget øm i lænden og krydset var låst. så hun fik den helt store tur også med akupunktur :D <3

 

hun er helt rengående på ligeudretning, men trækker i longe på højre ben .

 

så hun kommer ud igen om 4 uger, hvor jeg imellem tiden skal longere hende hver 2 dag og ride hende 1 gang om ugen i skridt på landevejen så hun går ligeud også :) hun skal have bygget muskler op.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider