Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Kørsel med miniature
Forfatter: 
Dato:  14-02-2017 20:20

Hej derude.

Jeg er ny her på sitet, så jeg håber i kan/vil bidrage til dette opslag. Jeg har her for et par måneder siden forelsket mig i miniature heste specielt kørsel med vogn. Jeg har hesten og vognen.. Men hvad skal jeg have på af påklædning, hvis jeg gerne vil stille op til et stævne? Og hvad skal jeg have på hvis jeg gerne vil køre til show? Er der andre grundregler jeg burde vide? Er der et forbund specielt til miniatureheste og kørsel? Kan jeg evt finde ud af hvornår disse stævner/shows holdes og hvor de bliver afholdt?

 

Vh Vinnie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 10:29

Du skal da på Facebook og finde miniaturevenner :)

 

Der er en del miniaturekuske, som kører i DKF-regi, og dem jeg kender bedst, er Søren Jensen og hans hustru Anna Grethe, samt Henriette Bendorff. Dem kan du trygt kontakte :)

Jeg kommer meget i gruppen Kørsel med hest og vogn, og det gør de også - men det kan nemt ske, at der er deciderede grupper for kørsel med miniaturer.

 

Påklædning ved kærestævner er lidt forskellig, alt efter disciplinen, men du du er godt hjulpet med en sikkerhedsvest, en ridehjelm, et par handsker og et køretæppe.

 

Mht. stævner og shows, så tænker jeg, at der er stor forskel. Stævnerne laves af køreforeninger under DKF, og shows arrangeres vel typisk af avlsforeningen - jeg ved ikke om der er andre end DMHF, men det ved du sikkert selv. Du skal jo nok være medlem for at deltage, og din hest skal være registreret ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider