Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Str på seletøj og vogn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2014 16:42

Jeg skal til at påbegynde tilkørsel af min knabstrupper vallak på ca 167 cm - men jeg er i tvivl om hvilket seletøj jeg skal bruge, og hvordan jeg måler str samt hvilken vogn jeg skal kigge efter :-)

 

Kan I hjælpe? :-)


Mvh Heidi og den pletløse plethest

 

 

 

"Some people talk to animals. Not many listen though. That's the problem."

 

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - I miss you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 21:19

 

 

Min erfaring er at det bedste du kan gøre er at få kontakt til en køreforening/kørelærer i dit område så I sammen får kigget på hest, budget og behov - det kommer man længst med :)


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 00:02

Det er ikke for at tage modet fra dig, men det er mange gange mere farligt at tilkøre en hest end at tilride den - også selvom den er tilredet. Selvom jeg har tilkørt min pony selv så ville jeg aldrig binde an med en hest i fuld størrelse alene! Med en pony kan det gå grueligt galt, med en hest er det livsfarligt hvis der ske noget...

Kurser, køreforening, send den i tilkørsel og lær det rigtigt både for din og din vallak's skyld.
Så er der også masser af råd og vejledning at få med udstyr og det hele kommer til at foregå på en rolig og sikker måde.

Mht. vogn så vil en tohjulet være det bedste til en grøn hest. Den er let og manøvredygtig og stabil.
Hold dig fra gamle trævogne og den ellers så Morten Korch'ske jumpe! De fleste er noget gammelt råddent halløj og en jumpe er en vanskelig tung vogn at tumle på sikker vis.
En eller anden form for moderne gig eller træningsvong er det jeg ville kikke efter. Nye vogne i træ er OK.




Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med de foregående....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 08:40

.. og jeg kan se at du bor i Nordjylland. Jeg vil anbefale dig at ringe til Flemming, som er formand her: www.vendsysselkoreforening.dk

 

I VK har man rigtig mange aktiviteter, både for nye og "gamle" kuske - og man afholder forspændingskurser, hvor man får hjælp til selv at tilkøre sin hest.

 

Mht. vogn, så er jeg meget enig med Jens, og når det gælder selen, så kan du fx kigge på www.net-op-as.dk og printe måleskemaet, som ligger dér. Jeg vil også varmt anbefale dig at købe selen hos Net-Op - Bjarne er flink og meget reel.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider