Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hvor meget må en Shetlands pony trække?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 18:06

Her på det seneste har jeg passet en lille shetlands pony, og har fået blod på tanden, og overvejet selv at skaffe mig en, eftersom jeg overskrider hvad den må bære, overvejer jeg at prøve at skaffe en der kan gå for vogn - Under min søgning af vogn [For at finde ud af hvad den slags overhovedet koster] - Læste jeg vægten på en vogn "95 kg", har tideligere læst at Shetlændere ikke må trække meget mere end 100-125 kg [Naturligvis kan de nok mere, men så det stadig er sundt for dem] - Altså, nu vejer jeg 65 kilo [Par kilo til eller fra], jeg overskrider jo allerede vægten alene og med vognen.. Så ja, er der nogen der ved mere om dette emne? [Er helt ny, har kun siddet bag på en vogn, hah.]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægt...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 18:28

Som hovedregel siger man at en hest ikke bør trække mere end det der svarer til dens egen vægt. Dvs. en shetlænder på 240kg bør ikke trække mere end en vogn på ca. 100 kg og to personer på 70kg/pers. Den letteste maratonvogn til minipony jeg kender til vejer kun 89kg, jeg har ikke helt styr på hvad en sulky vejer, men uanset hvor lille din pony bliver, burde det være muligt at komme til at køre med den ;-)



Carina

Malmosegård

www.mrmagoo.dk

Rigtige piger kører tospand :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider