Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 TAROK - en legendarisk travhest
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 12:45

Boganmeldelse. Aiko Sho Nielsen: TAROK - Hesten hele Danmark forelskede sig i.

 

Billede

 

Aiko Sho Nielsen har skrevet en fremragende bog om Taroks liv og karriere. Det er en meget levende beretning, der er skrevet næsten som en spændingsroman med bemærkninger og citater af de mennesker, der var tæt på Tarok i dagligdagen. Det gør personerne levende, og man får en langt dybere og mere korrekt beskrivelse af familien Laursen og specielt Karl Laursen end i filmen om Tarok.

 

Hvis man vil kende hele historien om Tarok og hans omgivelser, så skal man købe bogen. Den fortjener at blive læst af alle de mennesker, der har været så interesserede i Tarok, at de har set filmen. Jeg læste bogen i et stræk. Jeg kunne simpelthen ikke lægge den fra mig.

Nogle af de storløb, som Tarok deltog i, er så detaljeret og livagtigt beskrevet, at også de mange, som ikke har oplevet løbene i virkeligheden vil kunne sætte sig ind i, hvorfor hele Danmark forelskede sig i Tarok.

Titel: Tarok - Hesten hele Danmark forelskede sig i
Forlag: Lindhardt og Ringdorf
Antal sider: 271

 

Læs uddrag af bogen her: books.google.dk/ books?id=wM4lAgAAQBAJ&...er&dq=isbn: 8711379162&hl=da&sa=X&...&q&f=false


 

________________________________

Aage Hansen

Stutteri Burgundia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 21:10

Spændende historie. Jeg avr oxo stor fan af Tarok og husker tydeligt den aften havde døde. Jeg avr alene hjemme og sad i min seng og læste, mens radioen kørte. Jeg hørte de første meldinger om at der var noget galt, og sent på aften at han var død.

 

Nu sidder jeg og læser den del af bogen man kan se på linket og faldt over navnet på hans far Pay dirt.

 

Tager jeg helt fejl elelr virkede denne hingst ikke både i travsporten, men oxo i galopsporten? Jge mener at ha' kendt en galophingst efter Pay Dirt: Duty Pay.


VH Pernille

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

 


I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 21:17

Jeg mener selvfølgelig AVLEN indenfor både trav- og galopsport


VH Pernille

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

 


I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pay Dirt
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 19:26

Pay Dirt har aldrig virket i galopavlen - han var 100% travhingst.
Men rent faktisk kunne det godt lade sig gøre, idet Dansk Travsports Centralforbund og Dansk Galop accepterer hinandens heste i stambogen - d.v.s. du kan lave et afkom, der er halvt traver og halvt fuldblod, og få det optaget i stambogen hos et af forbundene.
Det kan dog ikke anbefales, idet disse krydsninger sjældent kan præstere noget som helst, hverken på trav- eller galopbanen.

 

Jeg kan ikke finde nogen heste, der hedder Duty Pay, hverken hos Dansk Galop eller Dansk Travsports Centralforbund.
Der har dog været en "galopper" tilbage i 80'erne, der hed Duty Paid, men den har ingenting med Pay Dirt at gøre - den er 100% fuldblod.
Kan det være den, du tænker på?


Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 19:39

Annelise: Tusind tak for svaret.

 

Og ja, du har helt ret, det var Duty Paid jeg tænkte på.


VH Pernille

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

 


I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider