Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hjælp en ny i sporten?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 21:18

Jeg vil så riktig gerne i gang med noget seriøs kørsel. Mest fordi pony synes det er den sjoveste form for trening.

 

Men jeg kan ikke noget om regler eller sådan. Så spørger lige her.

 

Er der nogen minimumsgrænse for størrelse på ponyen? Mener jeg hørte et sted at ponyer under 120 må ikke konkurrere, noget jeg synes høres meget dumt ud.

 

Hvordan kommer jeg i gang? Og hvor finder jeg en klub i nærheden af mig? Bor i Klitmøller.

 

Andet viktig?

 

Ponyen er bare megagod til kørsel, så jeg vil bare så gerne at kan komme ud og lave noget lidt mere seriøst.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stævner
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 10:39

Ponyer med et stangmål under 120 må skam gerne konkurrere - men det skal være i 2-spand. Dette af etiske hensyn (især i forhold til maratondisciplinen).

Ved klubstævner dispenseres der dog, og vi ser en del små enspænder-ekvipager.

 

Jeg vil anbefale dig at kigge på DKF's hjemmeside www.koereforbund.dk - kig ind under "ny i DKF". Her kan du finde ud af, hvor den nærmeste køreforening holder til, samt læse lidt om det at komme i gang med kørsel.

Det er også hér du finder reglementerne (under Køresport - konkurrencekørsel).

 

Og så er der kun én ting at gøre: mæng dig :)

Tag ud og kig, hvor der foregår noget kørsel og vær åben: sig dav, snak og spørg - så skal du bare se. Kuske er som alle andre: vi vil gerne snakke og vi vil rigtig gerne have nye kuske i gang :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider