Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hvor meget må en galop hest bære?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 18:36

Hej :)

 

Jeg vil gerne i praktik (længere varende) i en galop stald, men de er jo så pernittne med vægt (selvfølgelig, de skal jo vinde løb). Jeg ved godt at hestene når de løber til løb må bære de der omkring 55 kg maks med alt udstyr, men hvad med når de skal trænes? både løbe trænes og skov tur eller hvad man nu ellers rider på de fine fuldblods heste. Vil jeg overhovedet kunne få lov til at ride dem med mine 70 kilo? jeg ved godt at det er lidt forskeligt fra sted til sted men hvad tror i? :)


Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når du skriver
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 20:35

at du gerne vil i en længerevarende praktik i en galopstald hvad mener du så med det? Er det fordi du vil i lære som jockey? Eller vil du i en galopstald i forbindelse med en jordbrugsuddannelse??

 

Det er som du selv er inde på nok forskelligt fra sted til sted om de vil acceptere en rytter på 70 kg men jeg har i hvert fald set ryttere på væddeløbsbanen i Aarhus der vejede omkring det..

 

Alt efter handicap kan hesten jo også sagtens skulle løbe med mere end 55 kg..

 

Kender en der begyndte at ride galopheste på Klampenborg og hun er en lille spirrevip - de var henrykte og hun får i hvert fald lov til en del.. Det er nok den størrelse de foretrækker..


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 hhshshshs
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 20:47

Det er noget med min skole (en speciel skole. 9. klasse.) hvor jeg er i praktik en uge om måneden hele året. Jeg skal ikke lære som jockey, det er jeg aaalt for høj og tung til^^ :)


Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2013 15:51

Samtlige af de trænere jeg kender, har en maxvægt på 65 kilo for træningsryttere, de er dog alle rigtigt glade for at få hjælp til hestene, så du kan sikkert sagtens finde en praktik plads, men du skal nok ikke regne med super mange rideture.

Det er jo mest unge heste, så det er klart at de ikke skal bære mere end højest nødvendigt til daglig (Selv om nogen engang imellem bærer den vægt eller mere i løb) :)



For where your treasure is, your heart will be also.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 jfhfipubfiph
Forfatter: 
Dato:  06-09-2013 16:47

Jeg ville aldrig sætte mig op på de helt unge heste (2-3-4 år)

Men sådan nogle galopheste vejer vel imellem 500-550 kg så jeg ville veje fra 12- til 14% af deres vægt så det er ikke fordi de ikke ville kunne bære mig. Men hvis trænerne ikke vil have mig til at ride deres heste så er det jo også 100% i orden og så respektere jeg det :)


Don't feed the bad wolf.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 12:16

 

Hvad med en travtræner ?

 

Det er super sjovt at køre med hestene og nogle af dem rides også i skoven som træning.


Gitte

 

NEDSAT - ny mægler - nye billeder :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.nybolig.dk/maegler/pages/ property-presentation/ property.action?caseno...pno=270142

1
0
Svar på denne tråd
 
 kflaklka
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 12:40

Gitte:

 

Super ide, men jeg har fundet ud af at det er ligemeget da man alligevl hverken får lov til at ride eller køre (hvilket jo egentlig er ret åbenlyst at de ikke bare smider alverdens praktikanter op på dyrene) :)


Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 00:04

Malika: Er det en uge om måneden, hvor længe? Et år?


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 09:31

Ja, 1 uge hver måned hele året, helt ind Juli næste år :)


Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 16:12

Hvorfor skulle du ikke få lov til at ride som praktikant? Det tror jeg altså du i langt de fleste tilfælde vil få lov til, hvis evnerne selvfølgelig er der.

Hvor i landet bor du og hvor "langt" er du med din ridning?

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 00:06

Som LS... Tror snildt du kan bruges i en galopstald, de vil da bare nyde gratis hjælp til stald og motionering af hestene, så afsted og forhør dig :)


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 14:56

Jeg har faktisk været i praktik i en galop stald nu, jeg red dog ikke :)

 

LS - Jeg bor nær Århus. Jeg har meget svært ved at bedømme hvor langt jeg er med min ridning, da de seneste 2-3 år desværre ikke har været så seriøse med hestene, og jeg har kun redet når jeg har fået muligheden for det.


Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffff
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 14:56

- Desuden er jeg på 61 kg pt, så den del er jeg ikke heeelt så bekymret for længere :)z


Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Steeplechase
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 22:11

Det kan være du kan finde en stald hvor de træner Steeplechase heste. De må/kan som regel bære noget mere.

Ellers må du en tur til Irland, hvor der er rigtig mange Steeplechase træningsstalde.

Jeg red derovre for år tilbage, og jeg vejede på det tidspunkt vel omkring 70 kg. Ingen problemer, skulle bare ud at kigge på en træningsstald, da jeg savnede heste og blev nærmest smidt på hesten den første dag :-D Det var FEDT


MVH Nanna

Stutteri Teglvang

 

 

Forhandler af Regulator Complete

0
3
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 15:56

Hun skal vist 50 år tilbage i tiden hvis hun vil finde noget der minder om steeplechase i Danmark... Spørg de forskellige trænere på jvb, galop så vel som trav, tror ikke du vil ha problemer med at finde et sted :)



For where your treasure is, your heart will be also.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2013 19:45

Jeg var i almindelig 9. klasses praktik på Klampenborg galopbane. Der var jeg med til at ride hestene (måtte ikke på banen, men i skoven). Der godkendte de da at jeg kom derud, inden de havde set mig eller anede hvad jeg vejede :) Jeg var bare normalvægtig, alle de der jockeyer var en hoved lavere end mig og meget spinkle.

Det var selvfølgelig kun en uge, men fik lov at ride nogle forskellige heste, og det var rigtig fedt.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 00:16

Til galopkonkurrencer må rytterne og udstyret max. veje 56 kg til sammen. Så rytteren må veje lige omkring de 50 kg, til træning er det nok lidt anderledes men ærligt talt så tror jeg ikke du kommer til at træne galopløb med en vægt på 70 kg, sådan er det desværre.

Var engang til amatørgalopløb og der iagto min far at de små spinkle heste med små spinkle ryttere er dem der klarer sig sig bedst.

Men ellers ville jeg prøve en travstald, der er de knap så hysteriske omkring vægt :-)

 


Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

 

 

En rigtig hest starter med OX

0
8
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 15:33

Og så var der vist noget om at det er bedst ikke at udtale sig om noget man ikke aner en pind om Iben. Sorry det er lidt et surt opstød, men hold nu op noget vrøvl du kommer ud med.

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2013 20:40

Iben: Øhhhh... Hvor har du fra at travfolk ikke er hys med vægt??? Det er vi bestemt hvor jeg træner travhestene!


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 01:10

Hun mener nok ift. galoptrænere ;)

Det er heller ikke min opfattelse at travtrænere går synderligt op i vægt og jeg ser dem dagligt.. "almindelige" mennesker, kan hermed "sagtens" ride travheste, tror enda at ridevægten i monté er minimum 65 kg?(uden at jeg ved for meget om det..)

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider