Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 09:54

Jeg er den lykkelige ejer af en skøn traver, men kunne godt tænke mig at finde ud af hendes rødder. Så er der nogle der ved hvor jeg kan søge disse oplysninger, hvis jeg kun har hendes frysemærke at gå efter??

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 10:45

Her kan du indtaste frysemærke.


195.198.34.45/ shestinfo?kommando=visa


2 stk skildpadde farvede ungkatte, super kælne bortgives til gode hjem.


Alle villle være glade, hvis man lod hest være hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 10:47

Hvad står der i frysemærket?

Hvis du skriver nummeret herinde, så skal jeg se, hvad jeg kan finde ud af for dig.


Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 trav.dk
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 10:50

Det er rigtigt, at man kan finde oplysninger på den side, Moose linker til - www.trav.dk.

Men man kan ikke søge direkte på frysemærket - man skal kunne finde hestens registreringsnummer ud fra frysemærket, og dét kan man så søge på.


Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan også...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 11:15

... bare kontakte DTC (www.trav.dk) - det er alligevel dem, der skal lave pas på din traver :)


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Frysemærke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 11:27

Hej igen.


Hendes frysemærke er DK81321, så vidt jeg kan se.


Håber at det kan give lidt, hun bliver kaldt Hanne, men ved ikke om det er hendes rigtige navn, også er hun 12 år gammel. Det er i hvert fald hvad min dyrlæge har kunne finde ud af ved at kigge på hendes tænder.


Hilsen Anne Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frysemærke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 13:02

Det passer meget godt med frysemærket, at hun skulle være 12 år gammel - det første tal i frysemærket angiver fødselsåret, og det skulle så være '98.


Resten af nummeret er registreringsnummeret - men dét kan jeg ikke få til at passe nogen steder.

Hendes fulde registreringsnummer skulle jf. frysemærket være 981321, og det findes ikke.

I 1998 er der også kun indregistreret 778 føl (iflg. DTC), så derfor burde der ikke være indregistreret en som nr. 1321.


I 1988 er der til gengæld indregistreret 1386 føl, så der findes en nr. 1321.

Registreringsnummer 881321 tilhører en hoppe ved navn Painty Blue, der er frysemærket med nr. 81321 - men så skulle din dyrlæge have skudt 10 år galt m.h.t. alderen.


Så enten er din hest 10 år ældre, end du og dyrlægen tror, eller også har du fået aflæst hendes frysemærke forkert.


Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frysemærke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 14:46

Hej Annelise.


Tak for din hjælp. Nu kan jeg da selv søge på registeringsnummeret. Jeg prøver lige at kigge godt efter på hendes frysemærke.


Men jeg ved at hun ikke har gået løb,og hesten Painty Blue har vundet løb, så det kan da ikke være den.


Jeg stoler også på at dyrlægen ikke har taget fejl af hendes alder. Da jeg har haft to dyrlæger til at fastslå den uafhængigt af hinanden. Så det må være en læse fejl i forhold til frysemærket.


Hilsen Anne Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frysemærke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 15:39

Ja, prøv at tage et kig mere på frysemærket - der må næsten være et (eller flere) af tallene, der ligner noget andet.

To dyrlæger skulle helst heller ikke skyde så skævt m.h.t. alderen.


Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne??
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 22:06

Er din hest rød??


Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 08:24

Hej Jeannett.


Min hest har en rødlig farve, men da hun også har sort hale og man, går hun jo nok mere i kategorien brun. Hvorfor??


Hilsen Anne Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 12:23

Jeg har også siddet og leget lidt med nettet det er altid sjovt at undersøge ting angående travheste :) Jeg er kommet frem til følgende, måske der står DK80327 altså 0 fordi der ikke er født over 1000 heste i 1998 og 1 tallet tilsidst er måske et 7 tal? Hvis det passer hedder din hest Frk Spin? Det er en ustartet brun hoppe!!! Der står følgende om hesten HALVMÅNEFORMET STJERNE, SNIP, UREGELMÆSSIG HVID KODE VENSTRE BAG.Så det kan kun du tjekke om det passer.


Mvh Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider