Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 hvor IKKE fortælle køn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:16

hører tit gravide fortælle at de ikke MÅTTE få at vide hvilken køn deres baby har ved scanning... men hvorfor? hvis de nu kan se om det er en dreng eller pige hvorfor så nægte at fortælle et par nysgerrige forældre det... ved godt at de kan tage fejl, men der er vel ingen der sagsøger dem for at have sagt noget "forkert"...


synes det er fedt når folk selv får lov at VÆLGE om de vil vide det eller ej..









I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

jeg vil have sommer, sommer, sommer og sommer......

0
0
Svar på denne tråd
 
 sagsøgning...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:59

..fordi nogle har forsøgt at sagsøge hospitalet for fejskønning, da de havde malet børneværelset pink og indkøbt for 1000-vis kr. i lyserødt.


Lykkedes vist ikke, men det skræmmer.


De fleste vil vist gerne fortælle kønnet, hvis de er ret sikre, men de forbeholder sig retten til at tage fejl og fraråder voldsomme indkøb, farvning af vægge m.m..Det vil sige, ligger barnet, så der kan være en del tvivl, får man ikke deres gæt.


(har jeg hørt)


Kilden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er korrekt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:14

Der er kommet en vejledning til sundhedspersonalet at de ikke maa oplyse koen ved scanning. Vil man have koennet oplyst maa man koebe en privat scanning ved een af de hersens scanningsklinikker.


Der har vaeret en del forsoeg paa at sagsoege hospitalerne, derfor et cirkulaere. Jeg synes ogsaa det er OK. Man kan tage fejl og folk raaber op man er en daarlig laege. Det er ikke det sjoveste naar man ikke er saa rutineret.


Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det noget nyt ?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 12:40

Jeg fik kønnet af vide på min den store ved flere lejligheder.


Den bette var en surprice, men kun fordi jeg "kun" var til én scanning, tidligt før de kunne se det.



Jannie


Kig ind på


Næstildgård sportsrideklub


Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 vi fik
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 09:38

.. kønnet at vide uden problemer (Skejby Sygehus) dog med tilføjelsen, at det med 99% sikkerhed var en pige, men jordemoderen kom altså ikke og malede om, hvis hun tog fejl :-D


Jeg kunne i øvrigt også selv se på scanningen, at det var en pige :-)


Jeg tror ikke rigtigt på den der med at folk har sagsøgt hospitalerne, så jeg vil lige undersøge den forklaring lidt nærmere.


Til gengæld tror jeg, at man vælger at lade være ud fra devisen, at det da kan være lige meget, så længe det er et barn... Altså sådan lidt ud fra etiske begreber.



0
0
Svar på denne tråd
 
 okay et par
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 10:27

.. søgninger på infomedia gav resultatet, at en læge - uvist hvilken - har oplevet at en kvinde truede med at sagsøge hospitalet, fordi hendes barn viste sig at være handicappet. Noget man ikke kunne se på scanningen.


Men det blev altså ved truslerne.


En søgning på google, viser at nogle sygehuse vælger kønsscanninger fra - andre oplyser gerne hvis de er sikre. Med andre ord: Det er forskelligt fra sted til sted.


Og hvis man endelig vil vide det, kan man jo betale sig til en scanning.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fik det at vide
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 11:01

Vi var på Roskilde sygehus og der var en under oplæring som fik lov til at sidde og "lege" lidt imens jordemoderen lavede alt papir arbejdet og havde tjekket alt var som det skulle være.


hende under oplæring kunne ikke se kønnet, men jordemoderen sagde at det nok var en pige,men hun ikke var 100% sikker og at vi ikke måtte male værelset og købe alt tøj lyserødt.


Men har taget mig selv i at sige hende de sidste par dage og før vi blev scannet havde jeg , min lillebror og mormor drømt det blev en pige. Ikke noget vi havde snakket om, da det var min mor der tilfældigt sagde det en dag.


Med Venlig Hilsen

Mai... :-)

Med en lille spir i maven, termin 16 august


Ifolet avlshoppe sælges nu, kom med et bud


Golchener Hof King Ralph,Kåret, dansk Champion Shire hingst tilbyder bedækning 08!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider