Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Gravid/Hårfarvning
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 19:51
Som overskriften lyder, syndes jeg at det er ekstremt svært, hvad jeg skal mene om ovenstående..

Jeg er i 21 uge og vil virkelig gerne have håret "ordnet" sys selv at jeg efterhånden ser farlig ud.. men jeg ved ikke rigtig.. det er meget forskelligt hvad de "fagkyndige" anbefalder.. min læge siger at han ikke kan anbefalde det, hvilket sundhedsstyrrelsen jo er rørende ening med ham i, men min jordemoder, som jeg har en enorm tillid til, siger at det er op til den enkelte.

Hm.. jeg er jo unægtelig en af de "enkelte" menem.. jah.. jeg har virkelig brug for at godt råd her.. er der ikke en frisør eller nogen personlige erfaringer der lige kan komme ud af busken og ind på banen ??? :-D

Glade Hilsner

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek denne tråd.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 20:37

Prøv og tjekke denne tråd, om samme emne.. Pøj pøj med gravilitet og hår ;o)


www.heste-nettet.dk/forum/27/68144/ 67600/


Søges: pony stg. ca 100+ til hestevant pige på 4,5 år, rolig, omgængelig osv. skriv for hvad du har.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hårfarve...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 16:28

Jeg fik farvet hår en enkelt gang i min graviditet, og det skete der ikke noget ved. Men ja, det er op til den eneklte person at vurdere. Det er jo nogle skrappe sager der er i det hårfarve, så man skal tænke sig godt om.


Min frisør sagde blot, at hun ikke ville anbefale, man fik det farvet mere en en gang under graviditeten.


Men kort og godt, min lille Emma tog ingen skade af, at jeg fik farvet håret en enkelt gang


Tina


Blev mor til Emma den 4. oktober 2007

4120 gram og 55 cm. lang

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan skam
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 21:56

godt forstå, at man ikke gider rende rundt med leverpostej farvet (eller hvad det nu er) hår, kan godt huske hvordan det var, man syntes bare man lignede @!#$, men tro mig det er maven der bliver kigget på og ikke håret


spøg til side, jeg gjorde det ikke, det havde jeg simpelthen ikke samvigitghed til. indrømmet jeg er nok en af dem som IKKE forstå hvorfor kommende mødre bare ikke kan lade deres lyster/behov komme i sidste række i de 9 måneder det tager, både når det gælder rygning, hårfarve osv. (håber ikke jeg gør nogen ked af det, det er ikke min mening med indlægget)


nå til det du spurgte om, sker der noget ved det??? ja det ved man jo ikke nok om og helt ærligt så syntes jeg ikke man kan sige jeg gjorde det, der skete ikke noget, for det ved man vel realt ikke før barnet bliver næsten voksen.


min lille søster er frisør og syntes jeg var meget sippet, hendes kollegaer som var gravide (nogen af dem ihvertfald) farvede selv hår under deres graviditet.


jeg selv ventede ca.3 måneder efter fødlen før jeg simpelthen måtte afsted. på det tidspunkt ammede jeg fuldt ud og derfor havde jeg i nogle uger inden pumpede ekstra ud så fryseren var nærmest fuldt og heldigvis, selvom jeg kun fik lavet striber (og altså ikke en helfarvning) ja så var min mælk grøn i flere timer efter jeg kom hjem fra frisøren.


så hvis du spørger mig er det ingen tvivl, lad være med at farve hår før du har født. se lækker ud med maven istedet


mange hilsner mette og frederik 11 mdr


Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er også
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 22:37

gravid og jeg er også en af dem der er lidt kylling. Ja trænger også, men tør ikke. Både af frygt for der skulle ske noget med lillemanden i maven, men også fordi jeg er bange for at mit hår vil skabe sig fuldstændigt.


Så mit råd til dig vil være, vent


PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd
 
 lll
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 23:33

Aldrig nogensinde om jeg ville udsætte mit ufødte barn for unødig kemi Forestil dit barn ren faktisk bliver syg, hvor meget tror du så at du vil bebrejde dig selv den forfængelige hårfarvning.


Mvh. Nanna - én af de såkaldt "hysteriske"!



Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk


Bog sælges, se præs.:

Lisbeth Liebmann og Gitte Haag:

"Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:01

...forstå, hvad der er at være i tvivl om Du kan ikke helt bestemme dig for, om du vil gøre noget, der måske kan skade dit barn. Kan du ikke selv høre, hvordan det lyder?


Lea


Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!


Mor til Tim 24.07.07

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problem!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:33

Problemet er, at det ikke er så let at finde ud af hvor meget skade du gør, ved blot at konstatere at barnet heldigvis ikke er grønt med blålige prikker, når det kommer ud.


Skaden viser sig laaangt senere


Det må være så evigt nederen, at have et barn, der som 25-årig kommer og fortæller at h*n ikke lige kan lave børn selv feks. - med mindre man naturligvis er dygtig nok til at bilde sig selv ind, at det helt sikkert intet har med ens egen levevis at gøre.


..det er lidt som gravide rygere, der også mener at barnet ingen nød har lidt, når det blot viser sig levedygtigt ved fødslen


Al kemi omkring fostre og (spæd)børn, viser sig senere - vi taler eksempelvis ændring af arvemasse/reproduktionsevne, problemer der feks. sætter barnet tilbage i forhold til andre, indlæringsevneballade og så generel ophobning af tungmetaller.


Det er jo ikke for sjov at man ikke må arbejde med langt de fleste kemikalier under graviditen - og hårfarve er i den grad kemi!



Som gravid har man ansvaret for at forvalte et andet livs begyndelse - det er et KÆMPE ansvar, at sørge for at dette lille væsen kommer så godt som muligt fra start.



Og det gør man altså ikke med hårfarve - efter min overbevisning. Det er ikke for sjov at sundhedsstyrelsen udarbejder råd - og det er vel og mærke dem, de kan dokumentere 100%.


Er man kvik nok til at have opfanget at noget er skadeligt (om det så endda er potentielt), så har man i min verden også pligt til at være kvik nok til at undgå det skadelige i videst muligt omfang.

Hårfarve er jo ikke livsnødvendigt - er man ved at panikke over udgroede mørke rødder eller grå hår der pibler frem (og det har jeg STOR forståelse for ), så må man kompensere med en lækker frisure.


Held og lykke med graviditeten






-¤-


Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider