Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 en svær beslutning dp udlænding
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 11:40

ja ænder!!! jeg står lidt i et dilemma, og håber i kan hjælpe..


først må jeg lige sige jeg er ikke rasist på nogen måder!!


sagen er den vores datter skal til og starte i dp, og var i dag til møde med dp moren.. Dp moren er fra bosnien, vi står nu lidt på herrens mark og ikke ved om vi skal takke ja tak eller nej, og her er hvorfor-


hun kunne ikke tale flydende dansk, og kunne til at starte med ikke udtale vores datters navn ordenligt "Cecilia"


hendes mand snakker ikke ordenligt dansk, og går hjemme da han er langtidssygemeldt.


hun har hendes eget barn derhjemme i dp,udover det er der et andet barn fra tyrkiet, dvs Cecilia er eneste dansker samt et andet barn!


hun har en lille stue, det eneste sted som børnen kan lege, ingen legerum eller nogen ting, dog en have har hun.

men heller ingen børnemusik. de havde deres legetøj over i hjørnet af den lille stue.


hun siger til børnene " må jeg få" og ikke, må jeg be om, hvilket jeg jo syntes en dp mor, burde være klog nok til at det hedder det ikke !!!


hun er lige begyndt som dp mor..


er det mig, eller hvordan er det i andre dp ?

har snakket med min veninde om det som selv har barn i sp, og siger var det hende havde hun takket pænt nej.


jeg tænker mere på, mit barn bruger 8 timer om dagen, hos en familie der ikke er dansk med 4 invandre, der ikke taler helt optimalt dansk, har det ikke inflydelse på vores datter når hun skal lære at snakke???


hvad med pladsen er der nok af den? burde de ikke have et rum , med nogle tæpper madresser , og burde det være mig der tog børne cder med derover, hvilket hun sagde jeg gerne måtte??


må hun godt passe hendes eget barn i dp???


kære ænder, vær sød at give jeres mening, har det både godt og skidt med det, for udover alt det, var hun jo sød.


hvad ville i have gjort og bekymre vi os for meget???


og pleace, nu ingen hetz, som sagt jeg er ikke rascist, men mit barn er dansk, og skal have en dansk hverdag!!! ikke sagt at dp ikke kan give hende det, MEN


SÅ HJÆLP mig


hilsen ninna

mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder

rideudstyr sælges se præs

hus ønskes til leje i randers

søger en hest at ride på se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er heller ikke
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 11:47

racist, overhovedet, men jeg ville ikke tage pladsen, det som bekymrer mig er at hun ikke taler godt dansk, for det er jo unægteligt i dp at din datter vil skulle lære sproget... da hun vil tilbringe mange timer der.. ej heller bryder jeg mig om at hun er eneste danske barn.


jeg ville takke nej, sig det som det er, at du er bekymret for sproget, for lidt plads og ingen andre dk børn. hvis de fejer dig af med at det synes de ikke er et problem, så sig at det gør du og du gerne vil have en anden plads.


måske de er begyndt at ansætte udlændinge da mange dp siger op, og det skulle være vanskeligt at få nye ind.


mette



Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 11:54

Hun må godt passe eget barn. Men jeg havde sagt nej tak til pladsen.


Det er 1 voksent menneske du overlader dit barn til.. Ikke som en vuggestue hvor der er lidt "kontrol" med hinanden.

Er sikker på, at en bosnisk dame kan være en super dagplejemor, men jeg havde ikke overladt mit barn noget sted der var nystartet ( evt for at gå hjemme med eget barn - Siger ikke det er sådan, men alligevel ), havde småt med plads, ikke rigtig taler sproget etc.


Børnemusikken kan jeg ikke helt se det store problem i..

Men det viser dog måske lidt at opdragelsen/dagligdagen er lidt "anderledes".


Men hvad sagde mavefornemmelsen? Virkede hun som en dame der knuselskede børn? Som er ude i al slags vejr? Som vil kælke med børnene, synge og danse? HVad var hendes holdning til udeliv / mad / regler etc?


Men nej - Indrømmet - Havde sagt nej.

Jeg ville være lettere hysterisk med at overlade mine til dagpleje - Og skulle være sikker.. Så sikker man kunne blive.


Vh Anja.. -


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 11:54

hej mette...tak for dit svar der er en mere udover Cecilia som er dansk , det godt nok svært som ens hjerne dog knager, man ville jo sine børn det bedste


hilsen ninna

mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder

rideudstyr sælges se præs

hus ønskes til leje i randers

søger en hest at ride på se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:00

hej anja! jeg tak for dit svar, jeg syntes det var svært det jo også det jeg tænker når hendes eget barn er hjemme.


mavefornemmelsen tja har det faktisk ikke godt med det .


står desværre i dette dilemma, vores datter er 11 måneder og skal snart ud blandt andre, min barsel slutter den 6 dec!


siger vi nej tak, går der 2 måneder før vi får en ny..


der virket ikke rigtig så hyggeligt altså børne hyggeligt eller hvordan man nu skal forklare det.


under morgenmaden tog hun hendes eget barn op til sig, og gav hende et rundstykke , dwer måtte jeg spørge om Cecilia måtte side i hendes stol -


hilsen ninna

mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder

rideudstyr sælges se præs

hus ønskes til leje i randers

søger en hest at ride på se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dg
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:01

ups glemte lige og få det her med! så cecilia også kunne side med ved bordet


hilsen ninna

mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder

rideudstyr sælges se præs

hus ønskes til leje i randers

søger en hest at ride på se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er da
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:27

... egentlig mere bekymret over, at kommunen har tildelt en plads hos en bosnier, der ikke kan tale ordentligt dansk, til et tyrkisk barn.


Så tror da pokker, at der kan være problemer med at lære dansk.


Sprogmæssigt tror jeg nu ikke det betyder så meget for din datter. Især ikke hvis du er opmærksom på, at hun så skal lære sproget derhjemme.


Så spørgsmålet er jo sådan set bare, om dagplejeren er i stand til at tage vare på dit barn på en måde, som du finder forsvarlig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej tak
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:29

Jeg ville pænt takke nej tak med henvisning til de faktorer der er nævnt ovenfor. Man skal ikke tage fejl af sin mavefornemmelse - det har vi gjort flere gange med vores ældste datter. Først da vi lyttede til hende og os selv har vi atter fået vores glade pige tilbage.


Jeg kan godt se at du står i et dilemma. En mulighed er at takke nej - og så betale en for at passe Cecilia hjemme indtil I kan få en plads om 2 mdr. Jeg har været inde på Randers Kommunes hjemmeside, og de giver tilskud til privat børnepasning. Vi har selv benyttet os af det over 3 omgange - hvor vi har ansat en ung pige. Pt passes vores dreng på snart 2 år efter den ordning. De går i legestue 3 gange om ugen, hvor de også har mødt et par stykker de mødes med udover - så den sociale del får han også. Det er ikke dyrere end en institutionsplads - og hvis det for Jeres vedkomme kun er aktuelt indtil I finde det rette sted så var det måske værd at overveje. Vi har til alle 3 stillinger haft mellem 10 og 20 ansøgere. og de får altså ikke mere end 5.500 kr. om mdr. før skat (så er der feriepenge og atp,)


Håber I finder en løsning - MEN LYT TIL JERES FORNEMMELSE. (det gælder i øvrigt også den næste selv om hun evt. er dansk)


mvh


Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haster lige videre
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:30

Jeg har ikke læst et eneste af ovenstående indlæg, da jeg lige hurtigt vil nedgrifle hvad jeg har i hovedet.

.

Min veninde har en søn på snart 3 år. De bor i tyskland. Hun er dansker (dansk talende), faren er sydafrikaner (engelsk talende) og han skal snart i børnehave i Tyskland (alle taler tysk så). Pt har hun haft ham hjemme da der ikke er andre muligheder i Tyskland for børn under 3 år. Han siger ikke mange ord endnu, og blander 3 sprog sammen på kryds og tværs, men eksperterne siger, at når han først får fat i det, så har han en enormt stort forspring i livet i forhold til hans jænvaldrene hvad angår sprog.

.

Hvad angår legeværelse. Der er flere steder i KBH og andre storbyer hvor det ikke er muligt med meget plads til dagpleje børnene. Katja (min datter) har været et sted i vores lille landsby hvor der var en aflukket vindfang/forgang hvor legesagerne var plasseret og dem tog de så med ud i køkkenalrummet/stuen. Ellers var det gåture, legestue, legeplads og haven der trak. Og hun elsker at være der. Husker Katja første DP hun var også lige opstartet, og ting var der ikke mange af, men børnene hyggede sig rigtigt godt. Flyttede kun Katja for at få hende her til byen.

.

Så kort fortalt. Sproget skal dit barn nok lære, om ikke andet i børnehaven, eller i legestuen (går ud fra I også har det i området), eller hjemme hos jer. Der ud over lærer dit barn at være sammen med andre, som ikke er som alle os andre, dit barn vil lære at bruge de andre børn og sin fantasi når der skal leges, da der ikke er mange legesager.

.

Og skulle det gå i den gale retning, så kan et barn flyttes. Men stadig tænk på at en DP er godkendt af kommunen, det samme er DP ægtefælle/samlever.

.

Og når alt det her er sagt, vil jeg have et større problem med en DP fra fx Iran, Irak, Arabien eller lignende. Ikke pga deres muslimske tro, men fordi jeg ofte har hørt dem råbe af deres egne børn, set hvordan de kan blive låst inde på deres værelser osv. Set hvordan deres hverdag fungere på tæt hold. Alt sammen opserveret via mit arbejde som håndværker, hvor jeg ofte kommer i private hjem.

.

Det var vist det jeg lige havde i hovedet.


Med venlig hilsen

Lena


GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation


www.minimule.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Af en simpelt grund NEJ
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:47

sproget dit barn udvikler sit sprog ved DP og balndt andre børn og taler hun ikke rigtigt dansk kan du risikere at han får et forkert udtalende sprog.

Min søn er i Norsk DP lige nu da vi er bosat i Norge han taler også Norsk til os ligesom vi taler norsk til ham kunne sikert godt tale flydende dasnk til ham men for at undgå forvirring og gramatik vanskeligheder i skolen skal han lære norsk.



Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 og med tsbs
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:27

... historie in mente kom jeg lige i tanke om en dreng min kæreste har haft i sin tid som spejderleder. Seks år gammel kunne han tale tre sprog. Ja for mor var englænder, far var fra Spanien og de boede i Danmark.



Jeg tror altså ikke at sproget er en forhindring. Ej heller at det er udlændinge hun er sammen med. Der kommer vel flere børn til med tiden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 23:58

Jeg ville nu også takke nej tak til pladsen pga sproget. Det kan godt være at flere to sproget børn klare sig fint. MEN nu går jeg ud fra at du blot ønsker at dit barn lære dansk og det ville jeg nok være bekrymret for om det gjorde optimalt (altså helt rent dansk) hvis ikke dp moren kan sproget 100%.


Dansk er et svært sprog men hvis ikke man kan snakke det rent synes jeg ikke man kan have et job som dp mor hvor man er så mange timer alene sammen med børnene uden andre dansk talende voksne. Så ville et job i en børnehave nok være mere optimalt :)





Jeanne
Mor til Nicholine
født d. 18 maj 2005


Besøg Nicholines hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 01:21

Jeg ville også takke nej, af de grunde du har nævnt! selvfølgelig har det intet med rasisme at gøre, men ganske enkelt af sprog grund.

Min søster er pære dansk, gift med en tysk mand, og de snakker hver deres sprog til deres søn, han bliver 4 til januar og er virkelig en mester i at styre de to sprog, og kan få selv den mest garvede tyske talende dansker til at måbe.. hvilket han har fundet ud af ;o) han er dog begyndt i bh, og faktisk så havde han en meget svær start (der gik 4 mdr) før han faldt til, for nogen gange bytter han om på ordene, så når han skal sige noget på dansk får han det sagt på tysk, og det fandt en del af de store børn hurtigt ud af og drille ham med, så han var ret ensom i starten og led lidt under hans lille "talent" så selv om det senere i livet vil være en gave for den her lille gut, så synes han ret tit at det er svært og være to sproget.. Min den ældste gik også i dp med 2 anden etniske børn og dp egen (hun var dog dansk) men hendes barn forlod dp for og skulle i bh efter 6 mdr. og ind kom en pige på 8 mdr. hvis forældre også var af anden etnisk herkomst, og da Frederikke var 1,5 kune hun faktisk flere tyrkiske ord end danske, og det synes jeg faktisk ikke var fedt!! hun var der kun halvdags, ca. 4 timer om dagen, så vi valgte at få anden dp. på det grundlag, pasningsordningen på kommunen kunne dog godt selv se det usmarte i det, så til trods for vi var glade for vores dp fik hun en anden og det hjalp RET HURTIGT på sproget.. nu kan jeg ikke huske udtalen, men hun kunne faktisk sige noget i retning af delle domus på tyrkisk, hvilket betyder grimme barn/unge.. ;o( så jeg vil også takke pænt nej.


Damsbo's Gazell & Luna sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 08:25
Nu er jeg selv vokset op tosproget, hvor jeg har haft det ene sprog ved min mor og det andet ved min far og i BH har det været blandet.
Det har ikke været noget problem men hjulpet mig en del.

Men anyways det er dit barn og du skal have det godt med at aflevere dit barn et fremmede sted. Har du det ikke godt med det vil dit barn ofte heller ikke have det godt med det, for ungerne fornæmmer lynhurtig hvad mor tænker og mor er nu engang ufejlbarlig i de fleste børns øjne.

Så hvis jeg var dig så ville jeg takke nej. Ikke fordi hun er udlændinge, fordi hun ikke endnu taler sproget godt nok eller noget helt tredje, men ren og skær fordi du nu har været henne at se stdet og ikke har det godt med det. Nu ved jeg ikke hvordandet er hos jer, men her i kommunen behøver man ikke opgive grund til et nej tak og DP kan ligeledes takke nej, hvis en af parterne ikkr tror på at samarbejdet omkring barnet vil fungere, denne ting er der for at beskytte barnet mod at rygge imellem forældre og DP der ikke har det godt sammen. Og det er dejligt at det er sådan.

Men held og lykke med det!

Hyggehejsa
Renana

Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tosproget...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 08:57

nu kan man ikke sammenligne det at være tosproget og så være i en udenlandsk dp hvor der ikke tales ordentligt dansk.


der skal jo ikke tales bosniesk til barnet mens han er der, at han vil lære nogle enkelte ord, hjælper han jo ikke videre i livet... så jeg ville bestemt takke nej.. især pga. hendes dårlige dansk.


mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 måneder
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 10:12

Hvorfor vil der gå 2 måneder, før I vil blive tilbudt en anden dagpleje?

Det er da helt legalt at sige nej tak til en plads, og man kommer jo ikke bag i køen af den grund.

Vi fik først tilbudt en dagpleje, men takkede nej, blev derefter skrevet op kun til vuggestuer og fik alligevel et tilbud inden for kort tid. Bor også i Randers.



/Rhaja :)

Mor til Tobias, 23.august 2006, termin 2. februar 2008.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville også...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 11:08

takke pænt nej tak - pga. sproget.


Forholdene lyder til at være ganske almindelige - vores egen dp er bare luksusudgaven, der har 80 kvm kun til sine 4 dp-børn. Det har vi nydt helt enormt!


Og jo, man kan sagtens blive kastet bag i køen hvis man takker nej til en plads - så har man fået tilbuddet og i nogen kommuner mener de, at det er nok!


TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 14:00

Hej


Ring og snak med kommunen om dine bekymringer!! Måske de kan tilbyde dig en anden plads.


Derudover ville jeg også takke nej tak eller i hvertfald bede om en anden plads når der bød sig en.


Hilsen


Jette


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med jer
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 14:41

hej igen..


og tak for jeres svar.


jeg ville lige tilføje at hun kun har været dp i to måneder, samt de tre børn hun har er alle under 12 måneder og et på 14 måneder...


der er mange andre ting, hun virket ikke som en der vidste hvad hun gik ind til, hun sad for det meste med hendes eget barn på skødet...


hendes mødetid hed fra kl 7 om morgen til fire og fredag 3, men de andre børn udover hendes eget kom først kvart i otte hmm og hun kunne ikke rykke tiden senere om fredagen , vi kan ikke nå at hente vores til klokken tre , men self hun får jo penge fra kl syv fordi hun passer hendes eget barn


jeg tror man dkulle have oplevet det, før man kan sætte sig ind i det i oplevet igår, jeg bliver mere og mere rystet,


der var heller ingen gå vogne eller noget som helst tæpper o l..


var hos en anden dp i går , min venindes, det var en helt anden form for dp, dejligt sted med et værelse til børene massa af legetøg og ikke mindst en dp der vidste hvad hun havde med og gøre, de sad og hygge sig med frugt osv..


så nu er beslutningen truffet, hun bliver skrevet op til et andet sted..


endnu engang tak


hilsen ninna

mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder

rideudstyr sælges se præs

hus ønskes til leje i randers

søger en hest at ride på se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sprogudvikling
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 16:32
Vor Herre bevares!!!

Jeg kan ikke se hvorfor i alverden der lægges så stor en vægt på den sproglige påvirkning, eller rettere mangel på det samme.

Personligt lærte jeg ikke ét dansk ord før jeg begyndte i en dansk børnehaveklasse ...ej heller min bror, der ellers er født og opvokset i Danmark. Jeg blev flasket op med flere sprog, og mesterede som 7 årig 4 forskellige sprog. 6 måneder efter indskolingen talte jeg accentfri, og på niveau med mine jævnalderende, det til trods for at dansk ikke blev talt i hjemmet.

Og det med at rode sprog sammen? Personligt har jeg aldrig gjort det, end ikke som barn ...eller dvs. jo, i få situationer hvor jeg som tolk skal oversætte med 2 nationaliteter der knevre i munden på hinanden.

Til ovenstående indlæg vil jeg blot sige at sprogmæssigt ville det ikke bekymre mig det mindste, tværtimod vil jeg se det som en sproglig berigelse hvis der reelt blev talt bosnisk (men der blev jo talt dansk, så jeg kan ligsom ikke se problemet). Hvad det pædagogiske angår, tja..! det er så en anden sag, som jeg ikke vil udtale mig om, idet jeg ikke har mødt eller kender vedkomne, men der er vel ligeså mange danske daglejere der måske ikke er helt så pædagogisk egnet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej tak ville
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 21:37

jeg helt klart sige..


Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D


- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 14. dec. 2007

Ticket To Heaven flyverdragt str. 86
til pige sælges - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 du har jo selv svaret
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 23:06

hejsa minna


det er dit barn og hun er det absolut vigtigste så hvis mavefornemmelsen siger nej og du har givet mange grunde til at den siger sådan så bliver det nej.


som andre siger er sproget nok ikke det allevigtiste men jeg tror man er så forbandet forsigtig for ikke at lyde racistisk og det er lige netop det du nok er bange for at blive stemplet som hvis du siger nej tak.


men det ville være ligegyldigt om hun var svensk, dansk, engelsk, eller noget helt andet- du har det ikke godt med det så derfor siger du pænt nej tak og du behøver ikke begrunde hvorfor- og hvis du gør så har du jo allerede givet os andre mange grunde til hvorfor du siger nej.


har selv været der og fortrød at vi overhovedet havde sagt ja til pladsen for det var helt klart mere bøvlet at skulle sige den op end hvis vi havde sagt nej fra starten af.


så held og lykke med at finde en god dagplejemor hvor du kan aflevere din datter og føle dig godt tilpas.


kh pernille



SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.



søges- voksne personer der ligesom jeg mangler selskab til rideture i skoven i nærheden af Gurre, Helsingør området (300

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som de andre siger
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 12:50

Skriver lige igen, både som forsvar til den bosniske DP og generalt til dig.

.

Det at der ikke er nogle legesager i huset har altså intet med en DP som person at gøre. Man får kun ganske lidt udleveret af kommunen, og har så 600 kr (mener jeg) at købe for om året.

.

Og så lige en tanke på mødetidspunktet. Har kun hørt at offentlige DP'er har 48 timer i ugen. Så en DP der åbner klokken 07:00 og lukker klokken 16:00 mandag til torsdag kan altså ikke holde klokken 15:00 om fredagen. Normalt ville det hedde fra klokken 07:00-16:45 mandag til torsdag og så klokken 07:00-16:00 fredag.

.

En DP der har mødetid fra klokken 07:00-16:00 har som regel ganskevist selv bestemt tiden, men DP'en bestemmer ikke selv børnene som bliver tilbudt pladsen. Fx har vi en plads til Katja. Har kun brug for tiden mellem klokken 07:30 og 15:30 men vores DP har åbent fra klokken 07:00-16:45. Og her den senest tid er vi 3 mødre der har gået hjemme ved vores børn pga sygedom, barsel og graviditet. Børnene er så først blevet afleveret mellem klokken 08:30 og 09:00 men DP'en har stadig fået fuld løn fra klokken 07:00, sådan er det offentlige.

.

Det med alderen på et barn i DP, det ændre sig jo. Vi var vildt glade for at Katja var den yngste i vores DP, men nu er de to af de ældste så gået ud og kommet børnehave. Ind er kommet 1 der er yngre og en der er 2½ år. Så til foråret går Katja fra at være 2 yngst til at være ældst, medmindre der igen starter en som er blevet overflyttet. Det med alder kan man ikke regne med i længden.

.

En helt anden side af sagen er din mavefornemmelse. Føler man ikke for det jamen så føler man ikke for det. Og så må man bede om andet sted. Men jeg ville aldrig bruge begrundelsen "hun passer sit eget barn, så vil ikke give samme opmærksonhed til andres børn" eller "fattig på legesager og ikke et legeværelse" eller "Hun er helt ny i faget" eller "Hun er ikke rent talende". Jeg kunne have overvejelser ved skifte til ny DP'er, men ved også efter første møde med en komne DP om det er HIT eller S.HIT. Det kan ikke forklares, men maven fortæller en det. Og det er det der er sket for dig.

.

Fik lige smil på mine læber over at min datter på 1½ år lærer det danske sprog af to på 2½ år, en på 1 år, vores DP og så os her hjemme. tro da pokker hun er så svær at forstå så, men det må være os voksne der ikke taler børnsk. For de 4 børn i DP forstår hinanden fuldt ud.


Med venlig hilsen

Lena


GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation


www.minimule.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 villle sige nej
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 10:17

En ting er hendes ikke så gode dansk. Det ville ikke genere mig, hvis ellers rammerne er ok.

Men hvis hun ikke har et værelse som er børnenes, ingen ordentlig legetøj, er helt ny og oveni sidder en stor del af tiden med hendes egen barn når du ellers kommer og kigger for første gang.


Det lyder som en plads jeg vil takke pænt nej-tak til. Om dansk eller bosnisk har intet med sagen at gøre.


Min sidste dagpleje havde også sit eget barn i dagplejen. Men det var ikke noget man kunne mærke til dagligt. Hun var en naturlig del af børnegruppen.




Hilsen LeneJ



Volden starter, hvor viden stopper

0
0
Svar på denne tråd
 
 bn fbghf
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 20:59

hej allesammen...


lige en update herfra, endnu engang tak for jeres hjælp, og meninger!!!


efter snak med kommunen, samt to sure forældre , har vi nu fået en anden dp mor, vi var til samtale med hende, og det var over alt forventning.


hun var utrolig sød og imødekommende, jeg følte mig godt tilpas, ligeledes gjorde min datter hvilket er det vigtigste, der var en dejlig ro og varme, børnene måtte have lov og være der, og de havde et dejligt legerum, og hvad der var allerbedst så sad Cecilia, og legede med de 3 andre piger inde på værelset sammen med dp moren, mens vi sad i køkkenet og snakkede med pædagoen eller hvad hun nu er, Cecilia hygget sig og havde det sjovt med de andre børn


så nu kan mor sove godt i nat, og glæde sig til mandag morgen, hvor min lille skat skal ned og lege igen, og ikke græde snot, som da jeg forlod det andet sted



hilsen ninna

mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder

rideudstyr sælges se præs

hus ønskes til leje i randers

søger en hest at ride på se præs

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider