Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Mit liv er for kort
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 10:07

Mit liv er for kort til mødregruppen!

Ja, efter lidt tøven fik jeg jo sagt ja til at være med i en mødregruppe. Det der med at sidde og dele meninger om bleer, røde numser mm. var ikke lige min stil.

Jeg havde helt klart nogle fordomme om mødregrupper og de er ikke bare blevet bekræftet - næææh, de er blevet overgået af virkeligheden.


Vi er fem i gruppen. En kendte jeg i forvejen, hun er sød og det er de andre sikkert også, men ikke om jeg gider sidde til kaffeslaberads 1 gang om ugen! og høre om ligegyldigheder. De andre er utroligt boligfikserede og bor da også i sådan et "nybyggerkvarter" hvor alt er hvidt i hvidt, ja selv barnevognene. Så snakker de om deres perfekte boliger i "Bo bedre stil", om samtalekøkkener og badeværelser på størrelse med Hovedbanegården.

Første gang vi mødtes var der også en der kunne en historie om en dagplejmor, der havde rod i indkørslen!!! Oh, ve og skræk!

En af de andre mødre kunne også fortælle at hendes ældre drenge ikke var tilfredse med hendes TripTrap-nisser, men ville have deres grimme, meget røde, nisser stående i stuen. Øv Bøv.

Men som min SP siger, så er det første ord børn i den slags hjem lærer at sige: "NEJ!! NEJ! Du må ikke ..." Tænk hvis der kom fedtfingre på den hvide sofa, forkerte folder på gardinerne og lign.


På tirsdag skal vi så mødes hos mig og de får sgu da et kulturchok. Her står mandens "sager" stavlet op rundt omkring udenfor. Indenfor bærer huset præg af hans ungkarleindretning og tænken praktisk fremfor stilfuldt. (Se, det er jeg jo heller ikke tilfreds med, men kommer tid, kommer råd - og livet er jo mere end det)


Iøvrigt havde jeg foreslået at vi kunne gøre nogen ting sammen i gruppen. Bare gå en tur el. lign. Men det er der ikke stemning for. Måske jeg bare skulle lade dem få fred. Jeg har under graviditeten snakket en del om at gå til træning i motionscenter, hvor der er "baby-tid" bla. på vores mødregruppedag. Det vil jeg gerne gøre alvor af.


Så tror jeg vil trække mig tilbage stille og roligt. Jeg riskerer jo at rende ind i selvsamme mødre, når vores unger bliver ældre og skal i skole el. andet. Men hvis de synes at jeg er hende den underlige, så overlever jeg nok det med.


Em gang om ugen, hvad tænker de på? Jeg er allerede træt ved tanken om tirsdag, når jeg skal sidde ret op og ned og undertrykke min gaben i 3 - 4 timer.


Nå, jeg kommer vist til at lyde lidt mavesur. Det er jeg egentlig ikke, jeg skal bare ud...ud...ud...



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tina...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 10:28
Jeg følger dig 110%... - om jeg så også (??) er mavesur, ja det ved jeg ikke, men man har vel lov til at prioritere over sin egen tid...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mødregrupper...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 10:37

oh skræk og ve - håber ikke jeg havner i sådan en... Vores hjem er alt andet end "bo bedre stil" - det er hyggeligt, som vi vil have det... Med "grimme" røde nisser overalt og nogle enkelte trip-trap nisser i denne tid.


Hvis det ikke var fordi at du bor i Fredericia, og jeg endnu ikke har født (der går lige sådan ca. 20 uger endnu), så ville jeg helt klart være frisk på en mødre-gruppe hvor der sker noget... Og ikke nødvendigvis en gang om ugen. Men sådan noget som en tur i zoo, en tur i skoven eller strøget, på cafe eller biffen... jo jo, der er jeg med.


Mavesur - næ, det synes jeg nu ikke du lyder som... Du er bare havnet i den forkerte mødre-gruppe...




Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 10:45

det på samme måde. Kunne bestemt ikke se hvorfor man skulle sidde lårene af hinanden i 3 -4 timer hver uge...


Men manden blev ved med at sige at jeg skulle give det en chance istedet for at være så pesimistisk. Og det har jeg så gjort... - og det går jo okay.

Jeg synes stadig at det er alt for lang tid vi er sammen og efter nytår vil jeg foreslå at vi kun mødes hver 14. dag.


Jeg har også bemærket at der tit går lidt snobberi i det, og det hverken kan eller vil jeg være med til, så jeg er, synes jeg selv, blev rigtig god til at sige min mening. Og tit synes jeg at det viser sig at så har de andre det som mig.

F.eks. var jeg inviteret til noget udsalg af nogle dyre mærkevarer til børn. Jeg spurgte så de andre i gruppen om de kendte de forskellige mærker. Og ih.. ja det gjorde de da. Det var bare sådan noget lækkert og smart tøj og bla bla bla..

Jeg var så på nettet og se noget af tøjet og det var absolut ikke min stil og ikke om jeg vil give 500,- for en bluse Mads kan passe i et par måneder, når jeg kan gå i H&M og købe en for 70,-.

Da jeg så næste gang blev spurgt om jeg fik købt noget, meldte jeg klart ud hvordan min mening var og at jeg faktisk slet ikke synes det var flot tøjet. Og det viste sig at de andre gav mig ret. Så jeg tror tit at det er fordi at de ikke selv tør stå ved deres meninger og bare "følger" med.


Så jeg vil bare sige at jeg forstår dig 100 %, men prøv at give det en chance.


Held & lykke ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:15

se det er lige netop det jeg frygter (så at sige), og jeg har derfor meldt ud hos JM at jeg ikke ønsker at være med i grupper.

Og så det at jeg slet ikke har tid til næste år efter fødsel - har jo mine heste der skal passes, venter to føl der skal til skue og forhåbentligt en hingste der skal klargøres + vi skal flytte og have bygget stald - så nej om jeg vil bruge min tid på kun at snakke om bleer flere timer om ugen...


Mette - uge 26+



I ønskes alle en rigtig glædelig jul



Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 omvendt...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:49

Ja da jeg ventede mig ville jeg ikke i mødregruppe. Jeg var så flyttede til nyt område og kendre ingen her. Derfor gav jeg det en chance og det er jeg bare glad for i dag.


Jeg går i den bedste mødregruppe, hvor der er respekt for hinanden og hvor vi støtter og lytter. Her er ikke rygklapperi, men en forståelse for, at vi alle er forskellige. Og at vores børn er det. Vi kappes ikke om udviklingen, men gør sjov ud af den evige fortælling om dette. Vi glædes over børnenes kunnen, voksen og dette uanset om det er eget eller andens barn.

Børnene er begyndt at interessere sig for hinanden og jeg tænker, at det er godt for Lea, idet min vennekreds endnu ikke tænker på at få børn. Vi har også haft en bevægelseskonsulent ude og vise os nogle lege og fortælle lidt om børnenes udvikling. Det var super fedt og spændende.


Nu er vi flyttet igen, og sørme om jeg ikke holder fast i min "gamle mødregruppe".


..og ikke nok med det. For at lære nogle at kende herude på denne landlige side af Århus er jeg med i en mere. Nu kender jeg min genbo, både til den ene og anden side, samt en tre huse væk. Og vi tager i svømmehal, bio, cafe, frokostpizzaria og hygger hjemme imens de små vokser og får nogle gode kammerater.


MEN!!!... havde det været konkurence præget, med mærkevarer, hjemmebag og seriøs træning af barnets udvikling(for ikke at tabe næse) havde jeg meldt mig ud af det ræs. Det er jo ikke ideen med en mødregruppe.


Jeg tror, at man skal lade vær med at tage det så forbandet højtideligt. For mig er det jo bare et smut ind til naboen (eller i den anden gruppe, blot en tur ud til venner og ligesindet), hvor vasketøjet kan ligge lidt og Lea og jeg kan komme ud og lave fis og ballede. Er der en dag, hvor jeg vil noget andet, så gør jeg bare det. Dette også hvis Lea og jeg bare skal have en dovnedag.


Jeg har en veninde i New Zeeland. Hun elsker den kultur de har der, med bare at kigge ind. Når de flytter tilbage til DK om et årstid er det hun helst vil huske, er at tage den afslappet holdning med tilbage til DK..


Hvad blev der af, at dumpe ind, selv sætte kaffe over (hvis vi da skal have mad eller kaffe!) og sætte sig ned hvis der er tid og lyst. Og ja, kommer man ubelejligt smutter, man da bare igen, med et vi ses, hvis jeg ikke lige skal give en hånd med?


Kilden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 nyt område
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 12:15

Det netop fordi jeg ikke har boet her så længe, at jeg valgte at tage chancen med mødregruppe - tænk hvis man lærte nogen mennesker at kende, som man bare svingede godt med. Men lige nu synes jeg bare ikke at det er indsatsen værd.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 13:10

super ærgeligt, er der ikke mulighed for at komme i en anden mødregruppe hvor tingene måske er lidt mere uformelle.


Da jeg fik mit første barn "gad" jeg heller ikke mødregruppe, jeg havde nok i min hest og mine rideveninder/venner, idag hvor jeg har fået nr. 2 ville jeg ikke ha undværet min mødregruppe.


Vi er en meget sammensat gruppe og fordi vi er et ganske lille lokalsamfund så er springet ca. 5 mdr. fra den ældste til den yngste men det er kun et ekstra krydderi, vi prøver også at mødes hver uge men det er jo et tilbud og passer det ikke ind i planerne melder man fra.


Det har givet mig 7 rigtig gode veninder på en anden måde end rideveninder uden børn, de kan bare ikke sætte sig ind i denne nye verden med alt hvad det indebærer og det giver mig og Kathrine nogle rigtig hyggelige timer og en stund hvor vi netop kan tale om alt hvad der også bliver vendt her på VE BLE mm bare med rigtige mennesker i levende live.


Jeg synes det er dejligt at kunne tale med nogen der er på det samme stadie i livet og i vores gruppe kan vi tale om mangt og meget ikke kun børn men også parforhold mm.


mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 mødregruppe - ikke noget for mig!
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 13:42

Min mor prøver også at overtale mig til at melde mig til sådan noget. Jeg orker det bare ikke! Her på Østerbro ser det ud til, at de ikke laver andet, end at sidde hele dagen på div. cafe'er, og det gider jeg bare ikke spilde min tid med! Jeg er så absolut heller ikke socialt anlagt - jeg har det bedst i mit eget selskab, og det er bestemt ikke blevet "bedre" med tiden - tværtimod. Heldigvis er kæresten på samme måde, så vi har heldigvis aldrig brugt det, at sidde lårene af hinanden...


Det korte og det lange af det er, at bare fordi jeg skal være mor, betyder ikke at jeg skal til at være supersocial og lægge hele min personlighed om - jeg vil gerne være mig selv også efter jeg har født. Gode råd og "praleri" er der jo heldigvis mange andre steder at komme efter/med - og hvis jeg har problemer med noget, så er der jo heldigvis sundhedsplejersker og egen læge til rådighed og ikke bare en flok høns med ammestuehistorier, som man skal være sammen med/lytte til bare fordi det gør man.


Jeg vil da langt hellere bruge HN, da der her er forståelse for mine interesser ved siden af (mine dyr og ridningen), hvilket jeg nok ikke finder meget af på Indre Østerbro...


Dog har jeg da allerede planer om, at melde mig til baby-rytmik - jeg kedede mig en dag og sad og læste reklamer, og her var kirkebladet (som ellers altid bare ryger ud) og jeg tog et kig - og her var en "reklame" for gratis baby-rytmik, og tja - hvorfor ikke? Hvis ikke det lige er mig, kan jeg jo bare blive væk! Telefonnummeret til tilmelding er kommet på opslagstavlen



Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har vist været heldig
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 14:18

... Jeg var også ret skeptisk med det der mødregruppe-halløj. Men jeg er havnet sammen med 4 andre hvoraf de 2 har heste også og en af de 2 sidste har redet også. Så der er lidt hestesnak i krogene. Det er jo dejligt. Var bestemt også hoppet af og passet mig selv hvis det havde været designer-møbel-indretnings-folk.


-Randi


Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 14:51

...ja, sådan var det også i den "mødrgruppe", jeg var med i, da jeg havde fået mit første barn. Men det var sådan noget "fattigfint" noget...og vi var kun 3 hvor de to andre kendte hinanden. tiden gik med at snakke om hvem, der havde været hvem utro og hvem, der havde designer gardiner og hvem, der ikke havde. Så jeg meldte fra efter 2 besøg. Ved barn nummer to var der ikke andre spædbørn i området og jeg havde heller ikke lyst til at deltage i mødregruppe. Men nu her med nummer 3 tænkte jeg jo også - som andre har gjort det - at det måske var en god måde at lære nogen at kende på i en ny by. :-)

Vi startede med at være 6 men er nu kun 5. Og vi har det bare så hyggeligt. Vi laver ikke en masse endnu, men det har vi planer om at gøre senere hen. Vi hygger os og snakken går om alt muligt - også uden at det har noget med børn at gøre. :-) Vi er allesammen enormt forskellige og kommer fra forskellige sociale lag lige fra den højtlønnede jurist til den langtidsledige og vi fungerer bare godt sammen. Der er ikke noget med at dømme eller vurdere hinanden, det gælder bare om at bidrage med det man kan. :-) Så jeg er rigtig glad for min mødregruppe og håber vi holder sammen længe endnu. Vi mødes en gang hver 14. dag og det passer rigtig godt. :-)


Camilla


Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mødregrupper
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 22:06

Ja jeg kan sagtens forstå at du synes det er spild af tid.

Tror der er meget forskel på mødregrupper.

Den jeg er i med Aleksander, er super. Vi har faktisk snakket mere om alt muligt andet, end børn. Vi er 5, og der er 2 års forskel på os, men ellers er vi vidt forskellige "typer". Der er et par stykker der bor i "Bo Bedre-hjem", men det har de nu ikke taget skade af

Jeg har aldrig fortrudt at jeg gik med i MG!

Nu hvor alle er i arbejde igen er det dog nærmest umuligt at finde dage hvor alle kan mødes.


Når den nye bebs kommer, så vil jeg helt sikkert med i MG igen, men skulle det blive som du beskriver din, så ville jeg ikke tøve med at trække mig!



Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider