Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  05-07-2019 13:07

Jeg skriver fordi jeg har et dilemma jeg har svært ved at afgøre.

Jeg er medlem af en mødregruppe. Jeg har hele tiden sagt til mig selv at jeg jo kan prøve det af og se hvad det bringer mig. Jeg er ikke særligt socialt anlagt, men tænkte at jeg jo har godt af at øve mig og jeg kan jo i det mindste give det en chance.

 

Mit problem er at den chance har jeg givet det i 8 møder og jeg er stadig i tvivl. Suuuk!!

 

De er søde og rare, men deres måde at se tingene på er virkeligt meget anderledes end mog.

 

De sætter deres børn i gåstole ogvervejer hoppegynger osv og de giver børnene ting at spise som ikke er helt aldersvarende, og vil sætte børnene i bæreseler der er fremadvendt og dermed ikke ergonomisk korrekt.Jeg går meget op i ergonomi.

 

Yderligere sover de med deres børn om natten( ja det er der maasange der gør) mine børn har altid faldet i søvn hos mig og så har jeg lagt dem over ifht at undgå vuggedød.

En fortæller hvordan hendes andet barn lå på hendes 5 mdr baby fordi de sov sammen alle sammen og hvordan hendes mand er uforsigtig og hun af og til tager den 5 mdr over på den anden side af sig. Og fortæller det som om det er sjovt. Det gør mig utilpas indeni.

 

Måske bunder det i at jeg har været alvorligt syg, mistet vores første barn i uge 19 og har haft risikoen for at det kunne ske igen i de følgende graviditeter også. Det sider SÅ dybt i mig.

 

Jeg vil mine børn det bedste og har måske svært ved at forstå man ikke passer mere på sine børn.

 

Yderligere bor de bare SÅ fint alle sammen! Ikke at vi bor grimt, men det er slet ikke den standard vi har her. Deres er alt nyt. Vi er gode til altid at have rydet op osv. Men huset er igang med løbende at blive renoveret og nogle steder har vi ikke nået endnu og jeg føler mig flov hvis de skal se det. Feks et gammelt brunt badeværelse, jeg selv hader!

 

Det skal også siges at de fleste er førstegangsmødre og jeg har fået for 3 gang( utroligt nok)

 

jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal melde mig ud😓 De er søde og jeg har nogen at dele nogle ting med, men dog ikke de alvorlige ting og det gær mig faktisk lidt ensom i gruppen. Det er lidt overfladisk af og til hvad vi snakker om. Jeg tænker også på hvor sjovt det er at min datter har nogle venner udenfor den småbørnsgruppe hun kommer til at gå i.og Mådke er det godt for mig at være social.

 

Huset er jeg dog flov over ikke er nyt og suoer shiny og nyt, så jeg har ikke lyst til at de skal komme her.

 

Hvad tænker i om det, kan i give mig råd med på vejen?


Damgaard

med den firbenede skygge

 

 

Ejer af: Borderne Shadow,og Zoey,

Frieseren Zafira, miniature ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vuggedød
Forfatter: 
Dato:  05-07-2019 13:49
I er helt forskellige steder.
Og det er jo pointen med mødregrupper.
At møde andre.

Ift vuggedød.
Der er kun øger risikoen for vuggedød ved at dele seng, hvis der ryges i hjemmet.
Eller - det er hvad jeg lærte i retsmedicin...
Hvem der gør hvad korrekt - hvem ved?
Hvad er mode, hvad er viden??

Jeg synes ikke at du skal skamme dig over dit hjem.
Dit hjem er i en proces.
Præsenter det som et hjem og som en drøm. For det er jo det, som det er.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  10-07-2019 15:25

Du har ret, vi er meget forskellige steder.

 

Ifht vuggedød anbefales det at barnet ligervis egen seng i forældrenes soveværelse og det har jeg altid fulgt. De er faldet i søvn hos mig og så lagt over, så de har ikke manglet noget.

 

Ifht ergonomien er der evidens omkring det. Men hvad de gør må de jo selvom, men det generer mig lidt 😓 men de må jo være min sag.

 

Det gør jeg desværre da jeg ved at 2 af damerne er RET! Perfektionistiske 😬 men ja detcer mit hjem som hehe æsker og det er i en process til forbedring. Vi er jo igabg og der er ikke noget at gøre ved det ikke bliver flrdig før de kommer her, vi må nå hvad vi kan.

 

Mødtes med dem sidst og de er jo virkeligt meget søde, så jeg er hele tiden lidt splittet omkring det 😓


Damgaard

med den firbenede skygge

 

 

Ejer af: Borderne Shadow,og Zoey,

Frieseren Zafira, miniature ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skrev
Forfatter: 
Dato:  11-07-2019 16:19

 

Jeg har bare aldrig forstået hvorfor man skulle sidde lårene af hinanden, blot fordi man har fået barn på samme tid. Men som ret ny i vores lille by - så fik mødregruppen da en chance.

 

Jeg skrev engang et indlæg her, der hed "Mit liv er for kort til mødregruppen"

www.heste-nettet.dk/forum/27/40616/ 40616/

Utilsigtede "fornærmelser" og fordømmelser fortsatte med at vælte frem ved alle sammenkomster efter jeg havde skrevet indlægget. Der var ikke plads til at være alternativ. (Ikke at de havde læst det) Jeg tænker her bagefter, at det vel havde bund i deres egen usikkerhed.

Særligt én var træls i min retning og efter min forbløffelse i første tilfælde, så fik hun et venligt, men bestemt svar ved de næste tilfælde af kritik over mine dispositioner.

 

Jeg trak mig og de andre syntes nok helt klart at jeg var (og er)underlig. Det der med at hilse, det kan man næsten ikke.

Jeg har kun kontakt med en og det var hende jeg kendte i forvejen.

 

Nå, men det blev nok min mission i tilværelsen: at frembringe et barn, som på det naturligste er noget mere rummelig i sin forståelse af andre og deres valg, end mange af hans jævnaldrende er. Men der er jo heldigvis plads til alle på en eller anden led.

 

Hvis jeg var dig ville jeg nok bakke ud - du har jo givet det en chance.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  19-07-2019 08:13

Jeg havde også meldt mig ud..
Det lyder jo ikke til at du har noget ud af det. Andet end bekymringer.

Jeg meldte mig selv ud efter et halv års tid, da vi intet havde til fælles og de andre mødre var bare et helt andet sted i deres liv en jeg var.

 

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider