Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Børneopsparing - hvor meget?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2017 16:06

Jævnfør det nye finanslovsforslag for 2018, bliver grænserne for børneopsparing sat op fra 3000 kr til 6000 kr om året og der må nu samlet blive indbetalt 72.000 kr.
Jeg talte med en ven, som mente det var en skjult skattelettelse da det typisk kun er de velstillede, der har mulighed for at opspare de beløbssøtørrelser, til deres børn.

Til dem der hart lyst til at svare...

Sparer i selv op til jeres, børn og vil de ny regler få betydning for jeres opsparingsniveau?
Hvor meget fik i selv udbetalt fra jeres eventuelle børneopsparing?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen børneopsparing
Forfatter: 
Dato:  22-01-2018 15:17

 

 

Jeg tror du har ret i, at det godt kan blive betragtet som en skjult skattelettelse. Personligt fik jeg ingen børneopsparing, og har heller ikke tænkt mig at mine børn skal have en. Mine forældre hjalp mig en smule økonomisk da jeg flyttede hjemmefra, hvilket fungerede fint. At frigive 72.000 kr. til halvvoksne mennesker ved jeg ikke, om jeg synes er verdens bedste idé

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skattelettelse.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 12:59

Er enig med jer.

 

Jeg har ikke selv haft mulighed for at spare op til mine 3 drenge. Jeg er desværre ikke så velstillet så det er muligt.

Fik selv 42000kr. den gang og det var helt klart min Farmor/Farfar og min Fars fortjeneste. Hvis min mor havde kunne komme til det havde hun brugt dem. Fik dem da jeg blev 21 men kunne ikke admistrere det. Så de røg desværre bare op i luften på ingen ting. Og det tror eg ikke er unormalt. Ja forældrene vil gerne have at de bliver brugt på en bolig fx andelsbolig el. ligne. Men forældrene har jo ikke noget at sige når barenet først er myndig og får dem udbetalt.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider