Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Billedtråd - hestelivet som gravid/mor
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 08:55

Hej alle derude :)

skal vi ikke lave en billedtråd/hyggetråd, med livet som mor, med hesten som interesse? :)

 

Jeg er 29 og er i uge 26 i skrivende stund. Jeg elsker hestene og det fylder en stor del af mit liv. Jeg fik aflivet min egen DV hoppe i december 14, hun havde også et meget tvivlsom sind og var aldrig kravlet op på hende hvis jeg var gravid. Nu er jeg part rytter til en holstener på 167, verdens sødeste dejligste hoppe som godt kan være lidt teknisk svær at få helt op og flyve, men aldrig vipper et øre og bare er sød :)

 

Jeg rider stadig i alle 3 gangarter men samlingen begynder at bliv for svært og jeg skal snart drosle ned.

 

Hvor langt var i henne da i stoppede? Hvad gjorde i med hesten da? Udlån, sommergræs? Jordarbejde? Her er mig og ejer i en god dialog og hvis det stod til mig sidder jeg i sadlen kort efter fødsel, hvis alt går som det skal :)

 

hvor hurtig sad i sadlen igen? Hvordan gjorde i det rent praktisk? Hjalp manden meget til? Her har jeg heldigvis en kæreste der støtter mig.

Hvor hurtig fik jeres purk soverytme m.m.?

 

og så synes jeg at tråden kunne blive ekstra hyggelig hvis man vedlægger et billede eller 2 :)

 

Billede

 

Billede

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg red
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 17:22

til 35 uge da jeg var gravid med den første.. Dog kun skridt og lidt trav til sidst..

Her gik der 4 år før jeg kom i sadlen igen

mine har haft en rimeligt fast rytme fra de var 4-6 uger gamle..

Her er jeg til hest sidste gang inden jeg fødte

Billede

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gravid uge 33
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 11:45

Billede

 

Billede

 

Jeg er nu i uge 33 og rider stadig en halv time 2-3 gange om ugen. på øverste billede er jeg i uge 28 og nederste billede uge 24. Med vores datter, som nu er 6 år red jeg alle tre gangarter indtil den dag fødslen gik i gang. Men selvfølgelig ikke så længe ad gangen. Denne gang døjer jeg mere med plukveer, så jeg tror, jeg snart må drosle lidt ned. Men det går op ned. Så det er svært at vide, hvad der sker. :) Skønt er det i hvert fald, at det kan lade sig gøre.


Oldenborgfan

1
0
Svar på denne tråd
 
 mig og mine mave
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 15:43

Med Oscar red jeg hele graviditeten og med victor red jeg frem til uge 36. da min hest desværre fik en skade.

 

Jeg red stævner frem til 7 måned :-)

Her fra mit sidste stævne

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

uge 35.

Billede

 

Uge 36.

Billede

 


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

4
0
Svar på denne tråd
 
 Kedelig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 14:20

Jeg er så en af de "kedelige" som stoppede med at ride efter 13 uge. Ikke fordi jeg ikke kunne men fordi min dejlige hoppe godt kan være liiiidt varm i hovedet - så det kombineret med frostgrader og en baby i maven gjorde at jeg valgte at stoppe og give hende fri...

 

(billede er fra før graviditet)

Billede

 


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2014

Rockness - DV 2005

1
0
Svar på denne tråd
 
 så længe som muligt
Forfatter: 
Dato:  24-02-2016 22:44

Nu er jeg ikke sådan rigtig rytter, men kun hyggerytter.

Men jeg red indtil ganske kort før fødslen - I den sidste tid dog kun i skridt og uden sadel.. Min mave kunne nemlig ikke være der for forsvidslen i letridning, og jeg fik plukveer af at trave nedsidning og galop..

Billede

Her en måned før babys ankomst.

 

Og her er et, hvor man bedre kan se maven:

Billede

Jeg var tilbage på hesteryg 12 dage efter fødslen. Det varfaktisk en dårlig ide, og det gjorde temmelig ondt, men jeg kunne ikke lade være.. Så de første par uger var det kun i skridt. (Men det afhænger jo nok også af, hvor meget man går i stykker under fødslen :P)

 

Min søde kæreste har hjulpet rigtig meget, han og baby er ofte med i stalden. Hendes soverytme er ikke særligt stabile, så mere end en gang har jeg gjort en pony klar, skridtet en runde i hallen og derefter kravlet ned igen - fordi baby ikke gad at sove mere! Men en gang i mellem lykkes det dog! (Jeg har to heste - blot til info, hvis nogen undrer sig over, at det ikke er den samme hest på billederne)

(Og jeg ved ikke, hvorfor billederne ikke vil vende rigtigt)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Min datter er lige fyldt syv måneder, og hun er naturligvis også begyndt at ride - hun får jævnligt en trækketur på mine ponyer og en shetlandspony, der står i stalden.

 


-passer søges til lille hest, Århus.. Se præsentation for yderligere oplysninger-

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 19:39

Jeg havde min sidste ridetur da jeg var 29+0 og stoppede KUN fordi min hest blev skadet... Red mit sidste stævne på hende da jeg var 25 uger hende.. To dressur programmer..

 

Fik så akut kejsersnit 35+0

 

Sad på hest igen 6 uger efter.. Havde min egen hest ikke været skadet - ja så havde jeg nok siddet på hende væsentlig hurtigere, Men ventede lige lidt ekstra når nu det var på en andens hest jeg skulle ride på.

 

 

Her var jeg 26 uger henne, red i jogginbukser - da det vare var mest behageligt :P

Billede

 

(maven var ikke så stor som det ser ud.. det er trøjen der hænger)

Billede

 

 

 

Billede

 

Og her 3 ridetur efter fødslen/kejsersnittet

 

Billede

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider