Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 2 små børn - tid til ridning?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2016 13:53

Hej ridende mødre

 

Jeg venter en lillesøster i starten af april og har allerede en datter på to et halvt år. Jeg har redet indtil nu som part på en hest (kunne nå halvanden gang om ugen).

 

Jeg har et normalt kontorjob med rimelig fleksible artbejdstider og kan nok, når jeg kommer tilbage efter endt barsel komme ned på 30 timer.

Jeg regner først med at anskaffe mig min egen hest om mange år, så det er bare en part, jeg vil ha.

 

Men hvor meget er det realistisk at tro man kan ride? Hvordan er aftnerne med to små børn?

Hvordan får I tid?

Hvad er jeres bedste tip til at få redet?

 

Glæder mig til at høre fra alle jer seje ryttere og mødre

 

Mange hilser Laura


Vh.


Laura Gade-Rasmussen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor til 3
Forfatter: 
Dato:  14-01-2016 17:54

Jeg har 7 heste/ponyer, primært til hygge (ponyerne) og avl (hestene). Nogle kan dog rides og for at være sikker på at komme afsted, har jeg simpelthen meldt mig på et voksenhold, så skal jeg komme med gode undskyldninger hver gang jeg ikke kommer, så det er bare med at komme afsted. Ellers rider jeg primært i weekenderne når den kære fader er hjemme og så har jeg skiftende vagter, så jeg kan ride om formiddagen når ungerne er i børnehave (jeps så bliver der ikke ordnet vasketøj den dag).


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 børn og ridning
Forfatter: 
Dato:  15-01-2016 11:25

Hej

 

Nu er det godt nok nogen år siden jeg har haft små børn

 

Men da de var små, blev de lagt i seng 1930-2000 og jeg kørte så til hesten efterfølgende og red eller ordnede

var hjemme igen omkring kl 2230-2300 og så næsten på hovedet i seng.

 

 

Fik redet 1-3 dage om ugen alt efter hvad der ellers var af andre ting.

Man må bare se i øjnene at med fuldtidsjob og små børn, så må hesten/ridningen nedprioriteres en smule

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres gode råd
Forfatter: 
Dato:  15-01-2016 12:36

Skønt at I vil dele og rytter plus mor er altså bare en sej kombi, hvor ja man skal være realistisk tilsat lidt tidsoptimist :-)


Vh.


Laura Gade-Rasmussen

0
0
Svar på denne tråd
 
 kmnkjfnk
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 19:54

jeg har tre børn. Den ældste 9 år og den yngste 3 år. jeg har redeet hele vejen igennem. Det handler meget om priotering synes jeg og en indstilling om at man ik altid når så meget som man gerne vil. Har så skiftet den meget ædle og lidt livlige vallak jeg havde ud med en mere mden og stille hoppe sm kan ttåle at ha læidt fri dage. Jeg gør som der er nævnt tidligere det at jeg kører i hverdagene efter børnene er lagt og i weekenderne ringer uret tidligt eks kl 6 så jeg kan nå at ride inden familien står op. Pøj pøj med det hele.


Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider