Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Hvornår ridning efter kejsersnit?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 22:08

Kort og hurtigt spørgsmål:

 

Efter et kejsersnit - hvornår må man så sætte sig på hesten igen??

 

I første omgang tænker jeg bare lige en kort skridt tur

 

Fik ikke spurgt på sygehuset nemlig - selvom vi var der i riiiigelig tid.


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridning efter kejsersnit.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 09:17

Hej Sandie.

Jeg har selv fået kejsersnit for 3½ år siden, så ved hvad du har gået igennem

Anbefalinger i forhold til fysisk aktivitet er vel 4 - 6 uger. Jeg ville personligt ikke gøre det tidligere. Man skal tænke på at du ikke bare skal hele udvendig men også indvendig og selvom din hest måske er rolig, og du bare vil skridte er der jo en altid en risiko for at du kan falde af. Så du må nok have lidt tålmodighed

Men tillykke med den lille ny

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 17:25

trænger sådan til at sidde på en hest, bare liiiige 2 omgange i skridt

 

Men er stadig øm "indvendigt" (hvor muskler osv er syet sammen), og det er kun 2½ uge siden...


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 8uger....
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 20:07
Min datter er født ved kejsersnit her den 18/11.
Jeg fik specifikt at vide at ridning var først efter 8 uger - tænker at det er pga risiko ved fald, men tar ingen chancer her. Tror godt det kan svare sig i det lange løb..
En anden tanke er at man jo altid får besked på ikke at træne mavemuskler før de er samlede på midten igen, hvilket tar tid. Tror også ridning kan være et problem ift dette. Mine er først begyndt at samle sig de sidste par uger
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 20:16

hvordan søren ved man om mavemusklerne er ved at samle sig??


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 vaskebrættet
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 22:28
Når man spænder maven begynder det bløde mellemrum på midten at blive mindre og mindre :-)
Har du ikke lagt mærke til at når du hostede eller rejste dig i graviditetens sidste måneder, så sidder mavemusklerne langt ude på siden af maven? :-))
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 17:46

nææææh det må jeg indrømme jeg ikke har oplevet


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-01-2016 19:48

Tillykke med den nye titel.

 

Skal du have flere børn? Hvis ja kan det være en solid investering at undgå at udfordre skæbnen unødigt, blot fordi du ikke kan vente med at komme op på en hest. Arret skal have lov til at hele i ro ellers kan det få fatale konsekvenser for din næste graviditet og almene helbred i fremtiden. Jeg ville vente minimum 8 uger med overhovedet at tænke på at bestige en hest alt efter dit forløbsudspil. Tænker den ventetid er givet godt ud mhp. hvad der er på spil. Pøj pøj


Med Venlig Hilsen

Nanna


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  05-01-2016 20:34

umidelbart er planen at vi kun skal have det ene barn... Men nu hvor jeg blev snydt for oplevelsen af fødsel (akut kejsersnit), så skal jeg ikke afvise at vi kunne finde på at genoverveje det på et tidspunkt (tvivler dog)


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 13:46

Vent de 8 uger. Hvis du skulle være så uheldig at dratte af, er der risiko for at syningen brister og det er en alvorlig sag.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 kejsersnit
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 09:16

Stort tillykke med pigen :)

Jeg har fået kejsersnit to gange, og begge gange sagde de: "ingen ridning før efter lægetjek 8 uger efter fødslen".

Du har et operationssår der skal have ro til at vokse sammen. Tænk hvis nu hesten snubler, du laver et dum stræk og såret sprænger op - selvom du bare lige skridter to omgange - det er altså ikke det værd, men jeg kan godt forstå at du længes efter det.

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-01-2016 20:51

Ville du ride på din hest hvis den var blevet opereret og dyrlægen sagde 8 uger minimum?


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  21-01-2016 22:14

hundiversitetet - nej det ville jeg ikke... Utroligt som man kan se anderledes på tingene når det er en selv det drejer sig om


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider