Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Vinterbarn
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 10:34
Kæresten og jeg har haft den dårlige stil at lave et barn med termin d 26/12.

Men da det er vores første og mine søskende alle har fået sommerbørn inkl vi alle er sommerbørn, så ved jeg ikke hvad en nyfødt i december har brug for af varmt basistøj - nogle ideer?

En stor del af min familie strikker så hvis nogle ligger inde med gode opskrifter så tages de imod med kyshånd:-)

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 11:35

Jeg følger lige med her, for jeg har termin i januar (mig som aldrig skulle have et vinterbarn ha ha)...

 

Men hvad jeg har snust mig frem til hos mine veninder som har små børn er i hvertfald nogle langærmet bodyer i uld og bomuld også.. og så nogle lange bukser (aner sku ikke hvad de hedder.. også i sådan noget tyndt stof som bodyer)...

 

Og selvfølgelig vinterdyne osv til barnevogn :)


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinterbørn :)
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 12:55

 

Fik selv barn 26/12 og ud over en pony , så skal i nok have en dyne og bodyer som nævnes, sparkedragter osv. Kunne godt li' dem MED fødder for babyer er super dyrgtige til at hive sokkerne af.. Dog også en fordel med små skind sutsko uden på som hjælper dem med at komme omkring uden at de kravler "ud" af sparkedragten. (Ja, ja men min store pigen stod op da hun var 6 måneder... )

 

Vi købte også et lammeskind (som dog var ALT for varmt for ham) men en ting vi har været særligt glade for var en lille flyverdragt som var stor og varm nok til at hænder og fødder blev inde og holdt varme (små handsker som ikke kan trækkes af).

 

Små huer som trækkes over hovedet med hals en baby-elefanthue.

Husk endelig, at små børn skal have tøj i bommuld eller uld! Alt andet er totalt no go! Her er mange super lækkre opskrifter:

www.garnstudio.com/ catalogues.php?type=3&lang=dk

 

En ting de har haft allermest glæde af er en sutteklud, som skal bruges til hvis der spildes når baby ammes og når baby ligger med sutteklud som lugter af mor så er de mere rolige. (og mor får lidt ro) Vi vaskede den som ny og igen efter et par år... det var (og er fortsat) noget af det vigtigste for vores piger. (må med skam indrømme at jeg ikke vidste hvor vigtig det var så min ældste fik aldrig en sutteklud da han var spæd.)

 

Jeg var overrasket over hvor dejligt de sover ude i al slags vejr og det skulle altså fryse en hel del for at det blev for koldt. Var det rigtig piv koldt, så fik de lammeskindet i bunden af barnevognen og så måtte vi holde øje med at det ikke blev for varmt for dem..

Vi har brugt fluenet OG regnslag også om vinteren for at forhindre at katten hoppede op til dem... (de kan jo nærmest kvæle et barn, hvis de lægger sig oven på dem.)

Er det tøvejr så husk forresten at stille dem op ad en gavl, så der ikke glider tøsne ned i barnevognen!

 

Der er meget at lære men når i står i det, så vil i handle helt naturligt så glæd jer til en skøn tid.

 


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Morgentur
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 13:00

Så hyggeligt havde vi det på morgenturen da pigerne var små..

Den yngste er 3 måneder her den store pige 1½ år ca.

 

Billede

 

2 barnevogne, 2 ponyer og 2 hunde...

 


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 14:38

Min søn er født den 30. december og der var piv koldt det år. Noget af det jeg var aller mest glad for var en ulden heldragt fra Joha. Den var rigelig varm til barnevognen med en dyne over, og var ikke for varm til autostolen. Og så kunne han fint rører sig i den. Jeg har faktisk set rigtig mange gode opskrifter på strikkede køredragter og køreposer, så hvis du kan få en til at strikke en ville jeg gøre det. Så kan du måske også få dem til at strikke en djævlehue eller to når nu de er igang, det er også en god ting at have. Begge dele bør laves i uld når det er til vinterbrug.

 

Sparkedragter fandt jeg hurtigt ud af at var noget møg, for min søn gylpede rigtig meget, og så er det altså nemmere at man bare kan nøjes med at skifte en body. Men hvis ikke han havde gylpet så meget havde det sikkert været meget smart.

 

Hvis jeg var jer ville jeg nøjes med at anskaffe det aller mest nødvendige, og huske at butikkerne også har åbent når du har født og du finder ud af hvad du mangler. Man kan så nemt komme til at købe alt muligt som man aldrig for brug for, lidt lige som med rideudstyr :)

 



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 16:10

Ponyen har jeg heldigvis allerede :P Har ikke kunne finde en rytter til den, fordi vi bor her ude på bøh landet - så må jeg jo lave en selv ha ha (skal nok passe hun vil spille fodbold eller gå til karate ;) )

 

Tusind tak for alle de gode råd - selvom tråden ikke er min kan jeg godt snage


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 19:28
Fedt med gode råd :-)

Vi har ingen intentioner om at købe noget tøj før baby kommer ud - vi er simpelthen for nærige når vi jo ikke ved hvor stor baby er osv.
Men det tager jo lidt tid at strikke så det er rart at vide at vi skal tænke på handsker og sko. Ville sådanne nogle med et lille bånd der kan bindes være et hit så baby ikke møffer ud af det?
Så listen vil pt se således ud:
- Uld huer, handsker, sutsko/sokker
- bomulds/uld bodyer enten med leggins og trøje eller med lange arme og ben (har de et seperat navn?)
- Barnevognsuldtæppe/vinterdyne og muligvis lammeskind.
Tilføj gerne mere.

Fedt med opskrifter! Jeg har 2 stor producerende strikketosser i familien som bare ventet på at høre køn inden de går igang.

Hvad er en djævlehue?

Og ingen ponyer er selvom det ser hyggelugt ud - jeg nøjes med de store varmblods.

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 22:26

Sutsko er ikke nødvendigt før de går, men uldne sokker synes jeg har været dejlige hvis der f.eks. Ikke er fødder i køredragten, men det skal helst være nogen med lange skafter.

 

Man fraråder faktisk lammeskind til spædbørn fordi de nemt får det for varmt og fordi de giver en øget risiko for vuggedød, så det ville jeg holde mig fra.

 

Hvis du får lavet en køredragt så find en opskrift hvor man kan folde det yderste af ærmet sammen, så er du fri for luffer, de falder alligevel bare af :)

 

En djævlehue er sådan en der har form som hovedet, prøv at Google så finder du garanteret et billede. De sidder godt på børnenes hoveder. Jeg købte en elefanthue til min søn, men de drejer rundt når barnet flytter hovedet så lige pludselig dækker den halvdelen af ansigtet, knap så smart ?.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 mlnjkibh
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 14:28

Jeg skal også have "vinterbarn" (27. november) og har derfor også den varme indkøbsseddel klar :-) Jeg har arbejdet i vuggestue i flere år og er derfor ikke helt ukendt med "sove ude i frostvejr" beklædning, men et spædbarn bliver selvfølgelig hurtigere koldt end en 10-måneders.

 

Hvad du køber af tøj til indendørs brug er jo lidt mere fleksibelt, men hvis dit barn skal sove ude i barnevognen i koldt vejr, så kan det være du også for brug for noget af nedenstående:

 

- Langærmede bodyer i bomuld. Jeg er selv lidt allergisk overfor uld, så kan slet ikke klare tanken om at mit stakkels barn skal ligge i kradsende uldundertøj. Man kan også få nogle bodyer med bomuldt inderst og uld yderst.

- Strømpebukser (jeg synes de almindelige er rigeligt tykke)

- To hel-sovedragter i uld, fleece eller termomateriale. Og jeg siger også ja tak til fødder hvis man ikke har strømpebukser, fordi sokker bare altid falder af.

- Ud over strømebukserne lange uldne sokker

- Babyhuer i tykke materialer

- Luffer uden fingre, gerne lange og tykke og med lynlås så de ikke lige kan sniges af i barnevognen.

- Et uldent babytæppe eller et fleecetæppe

- Desuden får du brug for en tyk vinterdyne.

 

God fornøjelse :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 23:01

Vores bedste køb var en voksi pose. Så smart at man ikke skal til at pakke baby ind inden luren og den giver tryghed fordi baby føler sig holdt om. Kun en hue og luffer og så kører det. Den er nu i brug til barn nr. 2 som godt nok er et sommerbarn og den har været alle pengene værd.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinterbarn
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 13:48

Vores den mindste er vinterbarn, det vi havde allermest glæde af var en "sovepose/kørepose" til autostolen. Den var så dejlig at have, så skulle vi kun iklæde ham en hat også blev han pakket ind i stolen ;)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinterbarn
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 10:51

Jeg har en lille gut fra 2. januar i år.

 

De bedste køb har været:

 

- Voksi Classic til barnevognen. Kun hue og små vanter (luffer), ikke alt mulig ekstra tøj - især praktisk med lille baby der falder i søvn under maden og skal lægges ud og sove bagefter)

 

- Voksi Move til autostolen. Igen kun hue og vanter, ikke alt mulig andet tøj. De sidder meget bedre fastspændt og der er ikke noget der sidder ubehageligt.

 

- Håndmuffe til barnevognen. Med bare lidt koldt blæst, er det rart at hænderne er i læ.

 

- Uld body og leggins fra Ej Sikke Lej. Havde str. 56, men han brugte det mens han var 50, 56 og 62.

 

Jeg har IKKE været glad for dragter med fødder. Jeg har en dreng med større fødder end andre babyer åbenbart, så de er simpelthen for små i foden. Generelt synes jeg faktisk bare de er upraktiske.

Heldragter uden fødder var jeg tilgengæld rigtig glad for ind til han blev omkring de 5-6 måneder.

 

Langærmede bodyer generelt <3 Jeg er ikke fan af bluser og t-shirts fordi de kryber op. Bodyerne bliver holdt nede ligesom heldragter.

Jeg fik aldrig brugt strømbebukser jeg havde indkøbt.

 

Måske jeg har en varm dreng, men han har aldrig haft flere lag tøj (undertøj) på. Kun body med bukser eller en heldragt (og selvfølgelig et par strømper).

 


Vh. Amalie


Alle har fotografisk hukommelse,

det er bare ikke alle der har film i...

Alkohol forbrændes med en konstant hastighed i leveren.

Kaffe, dans, motion eller frisk luft hjælper IKKE.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 15:09

Børn er bare SÅ forskellige. Begge mine har behov for to lag tøj, så strømpebukser har været i brug næsten hele året rundt.

 

Noget som irriterer mig - og ja det er et i-landsproblem er at jeg har købt en del tøj på udsalg, men ikke fået købt sætvis. Så nu har jeg en helt masse bodyer i sidste års farver og det er bare fuldstændigt umuligt at finde underdele der passer til. Har sgu aldrig før lagt mærke til hvor mange nuancer der faktisk er af lilla og lyserød.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider