Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Så kom hun <3
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 14:20

Først skal I have en tak. Tak for de gode råd og den gode stemning som der var i min tidligere tråd, som handlede om hvad I ville ønske I hvad vidst før baby kom.

 

Jeg var 30+5 og nervøsiteten havde meldt sig, var jeg nu klar til det her, hvordan føles det at føde, bliver jeg overhoved en god mor?

- Jeres svar i min tråd var super brugbare og har været skønne at have med mig.

Tak!

 

Her kommer så min oplevelse.

Jeg fik desværre leverbetinget graviditets kløe og blev sat igang (38+1) lørdag d. 10/1/15 kl. 8.30. Først fik jeg piller og blev sendt hjem, der skete ikke en dyt. Fik flere piller, stadig intet.. Så forsøgte de at sætte en ballon op om søndagen. Efter 6(!) forsøg gav lægen op, det kunne ikke lade sig gøre og jeg blev sendt hjem igen. AV for!!

Det blev mandag og der var stadig ikke sket noget, andet end mureren i maven og slimproppen var gået.

Kl. 7.15 tog de vandet og vi blev igen sendt hjem.

Kl 18.00 fik vi en seng på fødegangen og blev indlagt. Nu var der gået en del timer siden de tog vandet, så nu skulle jeg så på ve drop ved 21 tiden.

Lattergas, ilt og til sidst gav jeg efter og fik epidural.

Pludselig talte de meget om kejsersnit. Min lille pige var stjernekigger og lå meget skævt i mit bækken, plus jeg var ikke åbnet mig mere end 4 cm.

Fanden tog ved mig og ville ikke finde mig i snakken om kejsersnit.

Pludselig gik det stærkt, der kom presseveer og jeg forstuvede mit haleben. Av..

Kl. 16.25 Tirsdag d. 13/01/15 blev hun født. Jeg undgik kejsersnit, klip og havde kæmpet så meget at jeg havde fået vendt hende og fået hende sat korrekt i mit bækken. Det krævede en del øvelser som var yderst smertefulde og ja.. Puha.

Efter fødslen mistede jeg meget blod, men slap i sidste sekund for operation, da blødningen stoppede og mit blodtryk blev normalt.

 

Der skete maaange flere ting, men alt er stadig lidt sløret, da jeg blev meget syg af den antibiotika de måtte give mig pga. den tid der var gået siden de tog vandet.

 

Men nøj, hvor er hun dog det hele værd!

Så her har I Victoria. 50 cm og 3260g ved fødslen.

Billede

 

Billede

 

Vi var indlagt indtil fredag pga. infektionsrisiko og mit store blodtab.

Desværre har hun gulsot, men vi er endelig ved at have ammet os ud af det. Heldigvis undgik vi behandling.

 

Er SÅ taknemmelig og lykkelig for dette lille menneske.




Anne


Ingen arme, ingen småkager!
10
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke :-)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 21:33

Hun ser dejlig ud

 

Sikke en fødsel og start I har fået :-) Håber du har fået det lidt på afstand!


Med venlig hilsen
Bettina


mor til Emma og Clara


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 21:26

Nåhhh, hvor er hun dejlig!

 

Tillykke med hende :-)


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 12:33

Tak skal I have.

 

Ja, det var lidt af en ilddåb med den fødsel, men heldigvis gik det godt og vi er begge sluppet uden mén.

Har fået det lidt på afstand, havde både min mor (som er udd. sygeplejerske og har arb. på fødeafdeling) og min kæreste med til fødslen og vi har alle været gode til at tale det hele igennem.

Jeg husker kun selv brudstykker fra selve fødslen, så det har været guld at have deres beretninger og ikke mindst min E-Journal. :)

 

Nu nyder jeg bare min fantastiske og lækre baby, som er helt igennem fantstisk og positiv.




Anne


Ingen arme, ingen småkager!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 20:02

Jeg kan ikke tåle at se sådan en kær baby. Mine æggestokke går jo helt amok

Stort tillykke med hende!


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med hende
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 20:51

Hvor er hun skøn og puha en fødsel, bringer minder frem om min første fødsel, hun var også stjernekigger og jeg forstuvede også halebenet..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider