Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Lærer/Deltid/Hest
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 18:02

Jeg går og venter på at Oskar melder sin ankomst (termin 26-01-2015) og nu mens vi alligvel 'bare' går og venter på ham kan jeg godt mærke, at jeg faktisk er rigtig bekymret omkring fremtiden.

 

Sagen er den, at vi bor på en gård på Stevns, har selv 3 heste og 2 opstaldede og 2 hunde. Jeg pendler ca. 40-50 min på arbejde (til Ejby) og min kæreste (plus/minus) en time (til kbh). Jeg er lærer og min kæreste er politibetjent og han kan ikke altid have indflydelse på sine vagter og eks. overarbejde. Planen er pt. at jeg starter arbejde igen til August hvor min barsel på fuld løn udløber.

 

Men, jeg har SÅ svært ved at se hvordan vores liv skal komme til at hænge sammen med heste, hunde, pendling og barn. Jeg vil jo rigtig gerne have tid og overskud til vores barn og ikke blot være sådan en mor der kun ser sit barn til morgen- og aftensmad. Med folkeskole reformen blev vores liv ændret rigtig meget, hvilket vi ikke havde forudset da vi flyttede på landet.

Jeg får helt ondt i maven af, at tænke på at hestene skal være ude ca 06 - 18 i hverdagene om vinteren, vores hunde skal være alene hjemme/inde i ca. 10 timer dagligt og Oskar vil skulle benytte vuggestue/bh mv. i alle de åbne timer. Bare tanken om at skulle indgå så store kompromisser kan gøre mig grædefærdig.

 

Flere af mine kollegaer er allerede langtidssygemeldt med stress, og jeg ved at jeg er i den risikogruppe da jeg tidligere har været sygemeldt med stress og depression.