Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 8 årig med bumser på balderne.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2015 19:43

Vores Datter på 8 år har de sidste 2 uger haft 2 gigantisk "bumser" på ballen (størrelse med 2kr).

Hun går med den ca 5-6 dage for så at komme ked af det og ikke kunne holde det ud. Vi har så "lettet trykket" om man så må sige, ved at klemme forsigtig på den/dem. Det vælter ud med gul/grøn puds som bumser man fik i purbeteten og og der efterlades et stort "hulrum" . Bumserne går herefter i sig selv igen.

 

Hun bader ca hver anden dag og skifter undertøj hver dag. Vi har været meget påpasselig med at få hende vaske bagefter bumserne er klemt så det ikke smitter yderlig.

 

Er det normal nu om dage at man får bumser så tidlig og så på bagen? Hun lider i forvejen af 5-10 vandvorter på balderne.

 

Det skal siges at min mand var voldsom plaget af akne da han var yngre..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bylder fremfor bumser
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 11:58

Jeg synes mere det lyder som bylder frem for bumser. Jeg ville kontakte lægen med problemet, for det kan være immunforsvaret der trænger til et boost.



Mvh
Alice


Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 22:14

gå til lægen og synes også mere det lyder som bylder.

 

Noget helt andet er, at selvom der er en eller anden form for enighed om at teenagere altid har bumser, så skal man altså gå til lægen hvis det er slemt. Der er ingen grund til ikke at få gjort noget ved det bare fordi "sådan ser teenagere altid ud" :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Gå til lægen
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 22:45

Jeg har arbejdet som sygeplejerske på en kirurgisk afdeling der havde en del patienter med såkaldte abcesser placeret i netop det område.

 

Det er vigtigt at få undersøgt det og se om man kan finde en årsag for når hun kun er 8 er der en vis sandsynlighed for at det kan blive værre med alderen.

 

Husker tydeligt en ung pige hvis liv og skolegang var ekstremt påvirket af gentagende abcesser. Hun var selvsagt ret ulykkelig og hvis man på nogen måde kan imødegå en lignende situation synes jeg bestemt der skal sættes ind nu.

 

Noget helt andet er at sådanne abcesser slet ikke er ufarlige. De kan give pludselig og voldsom feber eller de kan springe indad så man risikerer ardannelser eller i værste fald blodforgiftning.

 

Ville aldrig selv turde pille i den slags og slet ikke på et barn.


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

3
0
Svar på denne tråd
 
 Som halvdel til
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 07:52

e mand, der har sat meget ned, fordi han kørte maskinstation - kan jeg kun sige LÆGE!!

 

Min mand gik, med den ene i 7 år,den anden i 5 år - begge vendte ind ad, og var kommet pga hår der groede ind (piger og kvinder er osse dækket af små dun der kan vokse ind af- og man sidder meget ned i skolen). Han kom i fuld narkose og fik dem fjernet. Begge var lige så store som et halvt rundstykke fra bageren!!!

 

Det er farligt - de kan inficerer hele kroppen. Gi feber, blodforgitning m.a. Det er ikke ingenting... Det er vigtigt a finde ud af hvad det specifikt er, og kommer af- samt hvorfor. Så man aktivt kan bekæmpe dem - lægeligt.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider