Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Barselsdagpenge.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 12:12

Hvis kvinden nu er på dagpenge, og hun prøver at blive gravid før hun ryger ud af systemet, men uden held, og nu så mister sine dagpenge, hvad kan hun så få når det endelig lykkes?

Kontanthjælp efter man er røget ud er udelukket.

Og hvad hvis man er røget ud, men efterfølgende sygemeldes grundet problemer med graviditeten? Får man så sygedagpenge?

 

Jeg spørger fordi jeg tænker hvornår det vil være smartest at gå igang. Nu er desværre ikke en mulighed grundet forskellige ting, men vi overvejer at starte omkring 6 måneder før jeg ryger ud af dagpenge systemet, såfremt tingene ser lidt bedre ud til den tid.

Jeg døjer med noget sygdom som jeg ikke tror vil være så smart at få børn sammen med.

Men så er min tanke så, vil vi miste min indkomst hvis barnet først fødes efter jeg er røget ud? Eller vil jeg få barselsdagpenge 4 uger før fødsel og under barselsorlov?

At vi måske skulle leve på en indkomst i et par måneder kan vi godt klare, men hvis vi ikke får den ekstra indkomst igen når barnet kommer vil det nok blive vanskeligt at få det med et barn til at løbe rundt.

0
10
Svar på denne tråd
 
 kkjækø,l.,
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 13:34

Jeg bryder mig ikke om tanken om at man spekulerer i offentlig forsørgelse og hvornår det er smartest at få et barn i forhold til at få flest muligt penge af det offentlige.

 

Synes i skal vente med at få et barn til din forsørgelse er afklaret. Om du så skal i job eller have førtidspension.

 

Men det er blot min mening, ved at mange ikke deler den.

 

Komtesse

 

22
0
Svar på denne tråd
 
 Førtidspension.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 13:59

Hvem taler om førtidspension? Og det er da for alvor at nasse på det offentlige. Desuden er det slet ikke noget der kan, eller vil komme på tale, og det har jeg det rigtig fint med.

 

At tænke på hvornår det økonomisk set er bedst at få børn er noget andet synes jeg. Det er dyrt at have børn.

Desuden har jeg betalt rigeligt til statskassen dengang jeg havde arbejde (før jeg så var så uheldig at blive syg, og fyret) Min mand betaler skat af hans indkomst, og mine forældre har begge betalt deres skat så rigeligt. Så at jeg spekulere over hvornår man økonomisk set bedst kan få børn kan jeg ikke se problemet i.

 

Altså, får jeg barn nu, på dagpenge får jeg barselsdagpenge.

Får jeg barn 2 måneder efter dagpengeperioden er løbet får jeg ikke en krone? Det er det mit spørgsmål egentlig går på. Ikke moralske skupler om at jeg nasser på samfundet. Jeg tænker blot på at bruge det system der er, og hvis folk har et problem med det så skulle de tænke over hvor de sætter deres kryds når vi inden for et år skal til folketingsvalg.

0
13
Svar på denne tråd
 
 Det kommer nok bag på dig....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 19:28

....Men du er ikke alene om at betale skat....

 

Jeg betaler skat, min mand betaler skat og begge vores familier betaler skat. Jeg tror faktisk også vores venner og bekendte ligeledes betaler skat. -Og jeg tror endda, at jeg på alles vegne kan sige, at man hver især betaler for meget.

 

Men helt ærligt, er du helt sikker på at du skal have børn, når nu økonomien spiller SÅ kraftigt ind?

Belært af erfaring, så kan de forskellige regeringer lynhurtigt ændre på en eller anden lovgivning, så der bliver lukket for det varme vand. -Og hvad vil du så? Aflevere barnet?

 

Hvis du vil have svar på dit spørgsmål, så vil jeg foreslå at du ringer til kommunen. Eftersom du ikke mener at du gør noget som helst forkert, så kan jeg heller ikke se problemet i at stille spørgsmålet til rette vedkommende.


Missolga

13
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 20:21

Jeg kunne jo have sagt mig selv at mit spørgsmål ville ende med sådan noget her.

Men undskyld mig, jeg tror min mand foretrækker at hans skattekroner går til at han får lidt tilbage til hustanden frem for at forsørge de utalle asylansøgere der kommer til landet fordi vi har en regering der af en eller anden grund synes det er det fedeste i verden. Jeg så gerne at man skar ned på offentlige ydelser, og i stedet satte skatten ned. Men nu lever vi i et system hvor man kan få, også kan jeg ikke se hvorfor en kone til en mand der spytter rigeligt i statskassen skal straffes økonomisk fordi hun ikke kan få børn MENS hun er på dagpenge.

Det er skævt i min verden. Men det er en anden sag, og nok noget man skal tænke over før man sætter sit kryds ved næste valg, og egentlig ikke noget der skal diskuteres her. Det var faktisk ikke det jeg spurgte om. Blot om nogle ved om man får noget, eller man bare er overladt til sig selv.

 

Jeg søger selvfølgelig job på livet løs, men med hul i CV grundet sygdom (Som heldigvis er i bedring men ikke 100 endnu) og en alder der trykker og ingen børn så er det desværre ikke så lige til.

Og derfor undrede det mig lidt at får vi barn nu, så kan jeg få penge under barsel, venter vi får jeg ikke en krone.

 

1
10
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 21:34

Hele Danmark er da godt nok efter dig.

 

Jeg havde godt nok lidt ondt af mig selv da vores revisor regnede ud at vi havde tjent så meget, at vi skulle af med et femcifret beløb til venstre for kommaet, i restskat, men jeg kan da tydeligt se at det er intet i forhold til hvad du og din mand yder til samfundet.

 

Hvorfor i alverden mener du, at I er hårdere ramt end alle andre???

 


Missolga

9
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøst???
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 22:24

Mener I virkelig helt seriøst, at det ikke er ok at undersøge de økonomiske forhold, inden man anskaffer sig børnene? Jeg synes, det ville være dybt uansvarligt ikke at gøre det!

 

Det er ikke et spørgsmål om, om man betaler skat eller ikke gør, eller hvor meget man betaler - det er et spørgsmål om, hvordan reglerne er, og man kan da ikke begynde at pege fingre ad nogen, fordi man sætter sig ind i det. Jeg synes, det er trist, at man - måske, for jeg aner det ikke - kan have nul indtægt vs. fuld dagpenge, udelukkende fordi man vælger at få en unge på det ene eller det andet tidspunkt.

 

Og TS - jeg aner det ikke. Men din A-kasse burde kunne svare dig på dit spørgsmål. Og pøj pøj med det hele :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
4
4
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 23:33

Jeg har selvfølgelig intet imod at man undersøger sine økonomiske forhold inden man får børn.

Men barselsdagpenge er ikke lige det mest sikre, at basere sin videre tilværelse på. Hvad med tiden efter?

 

Så vidt jeg husker, er det at være nybagt mor ikke just noget der giver plusser i forbindelse med jobsøgning og for den sags skyld så er huller i CV'et grundet længerevarende sygdom heller ikke.

 

Så jeg har umiddelbart meget ved svært ved at få øje på den økonomiske planlægning.

 


Missolga

9
0
Svar på denne tråd
 
 Nøj altså.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 08:56

Sikke nemt det er at blive misforstået.

Jeg har ikke sagt vi har det værre end alle andre.

 

Egentlig var tanken med det her at se hvordan folk ville reagere på det faktum at man kan tænke på den måde. Om det er okay, eller ikke, og flertallet mener ikke det er okay, og det er også fair nok, bortset fra at det er skævt at får man børn mens man er ledig får man et ekstra år med dagpenge, får man børn lige efter er det no go, kassen er lukket sugar honey.
Vi lever i et samfund der på mange måder er skruet onfair sammen.

 

Og jeg tror ikke at jeg er den eneste der spekulere i disse baner.

 

Som sådan har jeg egentlig ikke noget imod at kassen lukkes. Jeg mener selv at folk må forsørge deres afkom. Og jeg kan komme i tanke om mange mennesker jeg har mødt i mit liv som jeg nødig ser mine skattekroner gå til. Jeg så gerne at vi levede i et mindre omfordelingssamfund hvor folk ikke skal forsørge hinanden i de grader vi går. Jeg så gerne skatterne var lavere og man så selv skulle betale mere. Hvorfor skal folk uden børn betale for at andres kommer i skole. Men det er altså en anden diskussion.

Nu har vi et system der er skruet sammen på en bestemt måde, og det er skruet sammen på en måde der gør at man kan spekulere i det, og det gør folk, og andre folk får ondt i røven over det. Og det er faktisk ganske tankevækkende.

 

0
6
Svar på denne tråd
 
 Waaauw....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 10:18

Så du efterlyste ikke råd, men skulle bare se, om folk gad at hidse sig op over det - vildt underligt!! Gud hvor jeg føler mig dum - jeg syntes det var synd for dig, at du straks blev beskyldt for alt muligt. Men det var jo så åbenbart lige præcis det, du ledte efter... Tillykke med at du fandt, hvad du søgte

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
12
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 11:29

Du har en lidt for kringlet tankegang til at lille ubegavede mig kan forstå den.

 

....Men en ting har du da opnået og det er at jeg har indset, at der er ihvertfald en person, som jeg ikke ønsker mine skattekroner skal gå til og det må jeg da lige huske at anføre næste gang jeg får et girokort fra skat igen....

 

 


Missolga

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 11:29

Tak for det.

 

Der er altså ingen grund til at synes det er synd for mig. Jeg har en mand der betaler topskat, vi skal nok klare os. Derfor kan jeg heller ikke forstå at folk får ondt i røven over at folk som os overvejer at tænke praktisk i forhold til økonomien. Vi får bare lidt tilbage af det han betaler.

 

Det man ville gøre i dette tilfælde er jo ikke ulovligt, det er bare at benytte et system der er sat op på en bestemt måde. Det er ikke det samme som at snyde i skat, eller lave lysky forretninger, det er egentlig bare at spekulere i hvordan man kan bruge et system vi har til at vinde mest muligt, og det er der ikke noget galt i, mange ansylansøgere, bistandsklienter og førtidspensionister gør faktisk nøjagtig det samme, de benytter sig af et system. Men jeg så nu gerne at vi fik et helt andet økonomisk system, men det er en anden sag.

0
8
Svar på denne tråd
 
 Hold da op nogle
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 19:31

Fordomme du lufter min første tanke var egentligt at det var ok at tænke på det økonomiske hvis man alligevel var ved at skulle igang med projekt baby og måske starte lidt før hvis det gjorde man kunne få BDP.. Men så kommer det lige ud mellem sidebenene at hvis man er på FP nasser man på samfundet.. Tak for kaffe siger jeg bare..

Så at planlægge at få flest muligt penge mener du er i orden, men at få til at overleve når man er blevet for syg til at arbejde længere, så nasser man

så du mener at FP skal afskaffes eller hvordan ?

Og ja jeg er så uheldig at være på FP og nej jeg føler mig ikke som en nasser..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 1234565434
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 18:55

Har man opbrugt retten til dagpenge, kan man optjene til en ny dagpengeperiode ved at arbejde i mindst 52 uger (for fuldtidsforsikrede) eller 34 uger (for deltidsforsikrede) inden for de seneste tre år. Bliver du syg eller gravid, vil du ikke være berettiget til sygedagpenge eller a-dagpenge, netop pga. du skal optjene retten igen.

 

Jeg synes din planlægning lyder farlig, da du kan risikere at være berettiget til 0-kr og har man været langtidsledig, så kan det være rigtig svært at finde et fast arbejde, desværre. Men hvis din mand tjener så meget som du antyder han gør, så kan i jo vælge, som rigtig mange familier gør, at han forsøger Jer. Derved kan han og bruge dit fradrag.

 

Nu har hverken asylansøgere eller FØP'er noget som helst med din situation at gøre. Hvorfor blande dem ind i det?

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 19:31

du skriver : hvorfor skal nogle betale for, at andres børn kan gå i skole !

 

Tjaaa, måske for at de børn kan få en uddannelse og bidrage til samfundet, så dem som ikke fik nogen, kan blive tørret i røven af dem når de sidder ensomme tilbage på plejehjemmet

5
4
Svar på denne tråd
 
 Bekymrende attitude
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 09:34

Cooper: Det var dog en virkelig ubegavet kommentar.

 

Hvis det er den måde, du kommunikerer med dine børn på, så er det vist ikke dem, der kommer til at betale deres forbrug af skattepenge tilbage til samfundet

 

1
4
Svar på denne tråd
 
 Hanne 17
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 09:31

Det var da, at kalde en spade for en spade. At Cooper så kunne have skrevet numse i stedet , det er en anden sag, men det er da det, det drejer sig om. Hvis vi (samfundet) ikke får nogle børn, så står det da ilde til om få år. Og selvfølgelig skal vi da alle hjælpe, så vores børn og unge bliver så godt uddannet som muligt. Det er i sidste ende, dem der skal hjælpe og passe os, når vi ikke selv kan mere.

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 14:18

Nu bliver det godt nok en hel anden diskussion, men hvis du ikke vil hjælpe mig med at sende mine børn i gennem uddannelsessystemet hvorfor skulle jeg så hjælpe med behandling af din lungekræft (forudsat at du ryger fx). Eller betale til vedligeholdelse af vejene når jeg kun cykler, hvilket slider noget mindre end tunge biler.

 

Eller førtidspension til dem som er berettiget til det - skulle de så hellere rådne op i papkasser under broerne, hvilket man ser i andre lande.

 

Jeg synes det må være en meget svær grænse at sætte, hvis vi begynder kun at betale til det, som direkte kommer os selv til gode og jeg håber ALDRIG det bliver sådan i Danmark.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

10
0
Svar på denne tråd
 
 ÆRGELIGT
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 02:29

At Monte Carlo på P3 ikke eksisterer mere...

 

Denne tråd er fuldstændig fantastisk!


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 09:38

Havde helt glemt denne tråd.

Men synes lige jeg skylder Hanne17 et svar

 

Nej det er ikke sådan jeg kommunikerer med mine børn, så dem behøver du slet ikke bekymre dig om.

 

Men som man råber i skoven får man svar.

Holdningen med kun, at ville betale til noget man selv får gavn af, provokerer mig voldsomt og er desværre en stigende tendens i lille Danmark.

 

Så iøvrigt en dokumentar i går, fra et hospital i USA , som tager imod de patienter, som ikke har sygeforsikring, rystende udsendelse.kan du ikke betale, så kan du lige så godt ligge dig ned og dø, er det der vi gerne vil hen som samfund ? For det er i sidste ende der vi havner, hvis den mig, mig , mig tendens ryger ud i yderste konsekvens.

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider