Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Pasning hos hesten
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 23:16

Jeg har jo en plag som jeg gerne vil til at igang med da den skal tilrides i foråret,,men pt er det nærmest umuligt da manden arbejder 12 timer hver dag (pt arbejdet 9 dage i træk) men selv når han har normal vagtplan er det ikke så tit jeg kan komme afsted uden børn..
Har jo den lille og så storesøster på 15 måneder hjemme, og når de er med kan jeg max strigle hesten (men står den bagerst på folden kan jeg ikke hente den da folden er næsten 500 m lang og så langt kan jeg jo ikke gå fra børnene) ..
Tænkte om man mon kunne finde en ung pige der kunne tage med i stalden og gå rundt med ungerne i vognen og se på dyrene mens jeg tager mig af hesten ? Vi snakker ca 30 min reel pasning pr gang måske 2 gange om ugen..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Pasning
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 13:52

Er der ikke evt andre opstaldere der hvor du har din hest? Kan du evt få nogle af dem til at hjælpe dig? Jeg har nogen gange mine unger med i stalden, og sidste vinter, da Frida kun lige havde rundet et år, der var der nogle af de andre i stalden, der var søde til at tage sig af hende mens jeg evt red.

 

Karla passede bare sig selv, evt så film på telefonen.

 


Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg brugte
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 14:33

også de andre i stalden til hjælp. Hvis hesten stod langt pokker i vold, så spurgte jeg pænt om nogen gad og kigge på barnevognen eller tage hesten med op.

Og når jeg red, så var der også altid en, der lige gad og sige dikke dik, hvis lille pigen, mistede tålmodigheden.

 

Men jo, jeg har også hørt om piger, der mod et lille beløb tager med og underholder. Typisk samme aldersgruppe som dem der går med hunde osv.

 

Ellers har vi fundet en løsning herhjemme, fordi vi begge har et alt alt for stramt program. Ugerne er simpelthen planlagt ned til mindste detalje. Så jeg ved præcis at på onsdag har jeg nogle timer, hvor jeg kan være i stalden. Manden tager barnet osv.

Din mand må have en arbejdsplan, så i måske kunne finde bare en dag, hvor du kan komme afsted?

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo der er
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 20:42

Andre, mange endda, men stedet er stort så kender ikke folk og sjældent ret mange når jeg er der og aldrig nogen i løsdriften mens jeg er der..

Min mand arbejder desværre (11 dag nu) hver dag 13 timer, og ingen ide om hvornår han får en fridag, så ingen hjælp der.. Når han engang får normal vagtplan igen, vil jeg kunne komme afsted 1-2 dage om ugen, men ville gerne 3-4 dage


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trassats
Forfatter: 
Dato:  06-09-2014 11:04

Jeg har faktisk haft sådan et job :)

som 14 årig der var en der havde hængt er opslag op i fakta, jeg ringede på det og fik jobbet

3 gange om ugen passede jeg tvillinger i 2 timer, vi gik en tur mens moren red, det var vildt hyggeligt :)


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 21:19

Hvorfor kan du ikke gå de 500 m for at hente hesten ? Kan du ikke tilpasse din tur ud til hesten, så det passer med at børnene sover mens du er der ? Børn i den størrelse sover da et par timer ad gangen, og så vil du have ro til at lave det du gerne vil med hesten.

 

Går ud fra at børnene er spændt fast i deres vogn, så skulle de vågne mens du hentede hest, ja så bliver de formentlig hvor de er :-)

 

Og du behøver vel ikke mere end 2 dages arbejde med hesten, når den ikke er ældre, så det vil primært være 1 hverdag og 1 gang i weekenden, hvor manden er hjemme til at hjælpe ;-)

 


Helena

 

 

22 års foldbums afstemning ukendt :-)

11 års hoppe e. Donato/Michellino/Roots XX

4 års hoppe e. BH Romanov/BH Leredo/BH Romancier

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hvorhenne?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 12:14

Hvor bor du/hvor ligger gården? Jeg er en pige på 13,5 år og jeg kunne da godt tænke mig sådan et job

2
0
Svar på denne tråd
 
 Helena...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 22:09

Jeg synes ikke det er forsvarligt at gå fra dem, den store ville skrige og græde, den lille sover oftest, men hvis hun vågnede ville jeg ikke kunne høre det.. Hesten er ung og rimeligt rå så kan hurtigt tage noget tid at gå frem og tilbage..

Den lille sover som oftest, hun ligger i en lift, men den store sidder i et søskende sæde, og hun er i forvejen ikke god til at sove i klapvogn, hun får ikke sovet nok hvis hun skal sove i den og så har jeg en træt og ked basse resten af dagen, som falder i søvn sidst på eftermiddagen og så ikke kan sove om aftenen og så igen er overtræde næste morgen.. Hun er meget afhængig af at få hele sin middagslur..

Da hesten gerne skulle tilrides i løbet af næste år (den bliver 3 den 2 april) så synes jeg faktisk 2 dage i hænder er i underkanten, da den kun kan det helt grundlæggende nu (stå bundet, trækkes med, have smed) og da jeg bruger en del penge på hest vil jeg jo også gerne have glæden af det..

Ud over det har min mand ikke fri i weekenden, og der har jeg så også vores 3 årige hjemme så der skal oftest 3 unger med og hende på 3 har jeg ingen steder at spænde fast ;)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lauraspostboks
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 21:35

Hesten står lidt uden for Farum


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan ikke
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 20:49

"bare" med to børn i den alder. Jeg ville heller ikke gå så langt væk..
Jeg synes, det lyder som en super idé med en barnepige den tid, du er hos hesten.
Du kan evt. lave et opslag på opstaldningstedet?
Det var da også gudjammerligt så meget din mand arbejder. I må glæde jer til, at han får den anden vagtplan. Synes det lyder hårdt.
Håber du finder en løsning - også så du kan få den glæde af hesten som jo er meningen, nu man ligger alle de ressourcer i dem


 

 

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

 

Venter på at blive hesteejer igen...

 

 

<3 mor til Pelle-Emil & Merle <3

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider