Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 3 år og søvn
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 18:44

Hvor meget sover jeres 3 årige poder? Sover de stadig til middag? Dem med poder over 3 år må gerne bidrage med hvor meget deres sov som 3 årig.

 

 

Adrian er nu 3 1/2 år og sover ikke fast lur mere. I børnehaven sover han ikke - men hvis han blev lagt, ville han sove også selvom han ikke virker træt.

 

Han bliver vækket mellem 6.30 og 6.45 i hverdagen og kommer i seng mellem 17.30 og 18.00. I weekenden sover han nogle gange lur på ca 1 1/2 time og sover så først kl 21 igen.

 

Når jeg begynder på studiet igen skal han til at tidligere op ca 06.15 - 06.30 og er i tvivl om jeg skal indfører lur i børnehaven igen, for synes jo næsten ikke han kan komme tidligere i seng om aftenen end han gør nu. Men når han sover lur herhjemme i weekenden kan han ikke sove før kl 21 og synes det er for sent når han skal tidlig op næste morgen. I weekenden betyder det ikke så meget for der kan han sove til han vågner selv.

 

Han har altid haft et godt sovehjerte og et stort søvnbehov.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 22:13

Min dreng er 4. Han sov et par timer til middag til han var 3 år og ti måneder, og så ca 10 timer om natten.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 søvnbehov
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 11:08

Karla runder 4 år lige om lidt.

 

Hele sidste halve år af 2013, dvs hendes første halve år i børnehave, der sov hun fast middagslur. Efter jul skar vi ned på det, og nu sover hun engang imellem. Ofte siger hun allerede om morgenen at hun gerne vil sove derovre. Men, ellers har vi bedt børnehaven vurdere hvorvidt de synes hun trænger til en lur eller ej. Hun bliver enormt sur og pjevset når hun er træt.

 

Hun kommer i seng, hver dag og weekend ved 19-20 tiden. Selvfølgelig kan den godt blive mere i weekenden, hvis ikke vi er hjemme.

 

Karla og lillesøster Frida bliver vækket dagligt mellem kl. 6 og 6.20.

 

Og selvom Frida runder 2 år om lidt, så har hun til tider også stadig brug for en formiddagslur.

 

I stedet for at komme i seng så tidligt hver dag, ville jeg da klart foretrække at få et barn hjem, der havde sovet middagslur :)


Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karolina er
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 19:03

Lige blevet 3 år i juni.. Hun droppede middagslur herhjemme (hun har været hjemmepasset til BH start) da hun var 2,5 år, men efter BH start sover hun de fleste dage 1,5-2 timer i BH.. Hun puttes ca 19.30 sover 20-20,30 og står op når hun vågner, normalt ca 7.30


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søvn ...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 07:25

Mikkeline droppede middagsluren løbende fra hun var ... Vi kunne simpelthen ikke få hende i seng om aftenen hvis hun 2½ til 3 ... Først blev hun skåret ned men et par måneder før hun blev 3 kunne vi simpelthen ikke få hende i seng om aftenen hvis hun havde sovet om dagen ..

 

Nu er hun lige blevet 4 og sover stadig mellem 10 og 12 timer om natten... (Vi putter 19,30/20 og hun vågner omkring kl 8 - det er dog varierende hvor hurtigt hun falder i søvn) .. Vi har ikke oplevet et øget søvnbehov efter BHstart (hun startede først da hun var 3½) ..

 


*Gift med en ponypige og erstattet af en IrishCob*

*Krølle søger lidt motion- er det noget for dig, så skriv*

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 11:08

Har snakket med børnehave omkring lur igen, men han har selv valgt lur fra dernede. Han virker ikke træt til middag. Dog har han stadig sut dernede og et par bleer, så han kan komme ind og sove hvis han vil. Han virker heller ikke træt når han bliver hentet, men trætheden kommer snigenende mellem 16.30 og 17. Nu skal vi til sommerfest i børnehaven kl 17 i næste uge og vi har aftalt at han skal ligges ind til middag, for at han kan holde ud om aftenen. Så må vi se om det lykkes.

 

Igår vågnede han kl 6 og jeg prøvede at ligge ham igen ved 10 tiden- tidligt ja men vi skulle til børnefestival og se Kristian og ramasjang mysteriet. Dog kunne han ikke sove så da kl var 16 var han helt færdig.

 

Idag stod tod han op kl 8 og er lige gået i seng igen her kl. 11

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når han går så tidligt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 22:14

i seng er det da ikke et problem at han skal op 6.15 og ikke sover middagssøvn.

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 08:08

Kan se jeg fik skrevet forkert i første indlæg. Når jeg begynder på studiet igen skal han allerede op kl 5.30-5.45. Altså en time tidligere end nu. Og jeg vækker ham nu

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 20:30

Nå kan så sige nu at fast middagslur ikke skal indføres igen. Han fik 1 times lur igår, da vi skulle til sommerfest i børnehaven fra 17-19. Aftenen forløb dejligt uden træt og pyllert barn, men tilgengæld sov han ikke før kl. 21

 

vi er så inviteret ud at spise tirsdag aften, så der får han lur igen. Men det betyder ikke så meget han kommer lidt sent i seng for han har fri på onsdag hvor vi skal storhygge sammen inden moderen rejser til Portugal om aftenen.

 

 

Og i det daglige må jeg så finde mig at barnet går i seng mellem 17-18 og holde øje med at han ikke lige tager en lur når vi kommer hjem.

 

Alt i alt må moderen jo glæde mig over at han i det mindste får hans nattesøvn, modsat moderen som stadig render oppe om natten og giver prinsen dyne på og finder forsvunde sutter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 11:33

min datter stoppede med at sove middagslur da hun fyldte 2, men sover så alt mellem 11-13 timer om natten.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 21:11

så er middagsluren i børnehaven indført igen.

Adrian har siden min skolestart været helt smadret når han blev hentet. Ofte gik han direkte i seng og sov når vi landede hjemme ca kl 15 og sov et par timer. Nogle gange strakte han den til 16-16.30 men sov så til næste dag.

Var til møde i børnehave for et par uger siden, og vi blev enige om at han sover dernede igen, så han kan fungere resten af dagen. De har heller ingen problemer med at ligge ham dernede.

Han sover nu omkring 20-20.30 men vågner ofte selv om morgenen og er nogenlunde frisk.

Vi var også omkring hans udvikling der desværre stadig halter lidt, men håber det vil gå fremad, nu hvor han sover midt på dagen, og måske kan fungere bedre efter lur.

han har tendens til at været meget distræt, så de har flyttet hans rum til et andet, hvor der er lidt mere ro omkring ham. Hans gamle rum var på gangen, hvor alle gik forbi, nu har han rum i et indhak, og på væggen ved siden af har de hængt en billedserie op af ham, hvor han laver de ting han skal huske når han kommer ind fra legepladsen. Tage støvler af, hænge overtøj op, tisse og ind på stuen.

Adrian har nemlig svær ved faste rutiner og skal huskes på det hele tiden.

 

Bare en lille opdatering, laver en ny når vi igen har testet han udvikling

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider