Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Rygmarvs bedøvelse eller ej ?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 23:09

Uhh er så meget i tvivl om jeg vil have rygmarvsbedøvelse denne gang.. Fik det sidst da jeg havde meget smertefuld ve storm ved første fødsel og derfor næsten ingen kræfter til at presse..
Jeg var egentlig glad for den sidst under fødslen, men den er jo ikke rar at få lagt (selve bedøvelsen gjorde dog ikke ondt) og lokal bedøvelsen jeg fik først føltes som om de hældte syre ud over min ryg, det sved værre end noget andet jeg har prøvet..
Men mit store dilemma er at jeg havde rigtig ondt i ryggen bagefter, 2 nat efter fødslen måtte jeg ligge på maven for at få bare lidt søvn :( havde ondt i over en uge.. 3-4 dage rigtig meget ondt..
Min mand mener jeg skal have den igen, han kan ikke holde ud at se mig have så ondt som første gang.. Men ved ikke om jeg faktisk foretrækker de få timer (føder ret hurtigt) med smerter frem for måske en uge med konstante smerter bagefter ...
Hvad ville i gøre ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 23:53

Det er så bare så forskelligt hvordan man oplever den bedøvelse.

 

For mit vedkommende ville jeg slet ikke være i tvivl om at jeg skulle have den.

 

Det gjorde overhovedet ikke ondt at få den. Havde ingen bivirkninger overhovedet - udover nogle trækninger i ryggen nogle dage efter - ved ikke om det skyldes bedøvelsen, men det er da mit gæt. De små ryk gjorde heller ikke ondt.

 

Alt i alt var bedøvelsen med til at give mig en god oplevelse og jeg kunne have gentaget fødslen dagen efter uden at blinke.

 

Tænk hvis bedøvelsen havde denne effekt på dig næste gang. Men det må du nok tale med en fagperson om.

 

Eller måske der er nogen herinde, som har haft begge slags oplevelser med bedøvelsen.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 00:05

Jeg ønskede epidural en enkelt gang. Lægen kunne ikke finde ind i mellem knoglerne og stak gentagne gange forkert. Til sidst valgte jeg at undvære. Men jeg havde hulens ondt i ryggen længe efter.

Så det skal jeg absolut ikke have mere af.

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 00:33

Tina: Jamen den var med til at give mig en super fødsel og havde ingen problemer under fødsle, kunne selv gå ud og tisse 6 cm åben ;) men er usikker på smerten bagefter og smerten ved lokal bedøvelsen.. Men vil snakke med lægen til igangsætningssamtalen..

 

missolga: Her havde de også svært ved at komme ind (bare ikke lige der man vil høre at man har stærke knogler) så måske det ikke er selve bedøvelsen, men fejl stikkene der har givet smerterne


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 se tiden an
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 08:04
Er det ikke nemmere at se tiden an? Jeg havde besluttet ikke at skulle have den - men under ve storm var der ingen anden udvej og det var virkelig også det bedste jeg har gjort!


Nu uden Libero og Thorleif


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vivi...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 08:47

Da jeg føder ret hurtigt er det ikke sikkert der er tid til at se tiden an, er der samtidigt ventetid på anestesi lægen så vil det nok ikke kunne nåes.. Med den første kunne ingen bedøvelse nåes..

Og da jeg skal sættes igang spørger de højst sandsynligt enten til samtalen inden eller når jeg møder ind om morgenen.. Vil bare selv have det bedst med at være afklaret :)

ville ikke være meget for at få den under en ve storm.. Tror ikke jeg ville kunne ligge/sidde stille nok..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 12:01

Jeg fik mine to første uden nogen for for smertelindring fordi jeg er vildt bange for nåle, jeg havde to fødsler fra helvede, så her ved nr tre, blev jeg tilbudt kejsersnit fordi jeg var panisk for at føde, men jeg havde sq heller kke lyst til at blive skåret i, og tænke det kan da umuligt blive værre end de to første ..... troede jeg ....

 

Min krop er bare ikke skabt til at føde, og da smerterne efter 10 timers veer sagde jeg ja til epeduralen og da jeg havde fået den, lå jeg og undre mig over hvorfor helvede jeg ikke havde fået den med de to første ... jamen hallo det var fantastisk ... skal jeg have flere ( hvilket jeg så ikke skal da mine fødsler bare bliver værre og værre) så skal jeg have den no doubt , så er jeg lidt ligeglad med man kun er rigtig kvinde hvis man føder uden smertelindring


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 epdidural blokade
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 20:34
Jeg ville slet ikke være i tvivl. Jeg ville føde uden. Jeg fik også vestorm under min fødsel med Frida. Men med rette vejrtrækning, så arbejder man med smerterne og de føleles ikke ligeså slemme. Som du selv er inde på, så er det hurtigt overstået. Ingen fødsler er ens, og man bør ikke tager sorgerne på forskud.

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

1
0
Svar på denne tråd
 
 hvis jeg kan klare det uden
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 20:45
Vil jeg aldrig udsætte min krop for en epidural, det er altså ikke helt ufarligt. Min mors veninde fik kæmpe komplikationer herunder meningitis.

Nej så hellere en smertefuld fødsel.


Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Epidural
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 21:54

Uha, nej jeg skal aldrig have en epidural!! Kende desværre for mange der har fået alvorlige komplikationer, så som delvis lammelse i benene...

 

Jeg havde en lang og smertefuld fødsel, men er glad for jeg kunne klare mig igennem på lattergas. Jeg vil heller have ondt lige der, end skulle tage evt. konsekvenser af bedøvelsen.


Sagde Ditte

Kun døde fisk svømmer med strømmen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er nogle
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:52

Afvejer jo tydeligvis imod den generelt.. Og det har i selvfølgelig lov til, det er jeres valg :) men jeg fravælger den ikke på den baggrund, har fået den 2 gange og har ikke haft komplikationer eller bivirkninger (ud over smerter ved stikket sidst) så er ikke som sådan bange for den..

Det er let nok at sige vejrtrækningen osv, men min krop går i "panik" og jeg kaster op og kan slet ikke fokusere på fx vejrtrækningen.. Tror evt min sygdom spiller ind i at smerterne føles værre..

Lige nu er det dog ret usikkert om jeg overhoved når til igangsætning uden at føde, så må vi jo se hvad der sker :)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart epi
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 07:33

Jeg havde det helt som dig Signe! Veer uden pause der toppede 2 gange hurtig efter hinanden :( jeg fik epo allerede ved 3 cm jeg KUNNE ikke mere allerede der (havde så også haft veer i et døgn der) og den var da Guds gave, havde aldrig klarer fødslen uden! Min krop gik også helt i panik og jeg kunne på ingen måde styre min vejrtrækning - den der pause i veerne man "ser frem til" som så ikk kom tog helt pippet fra mig :(

 

Men med epi og så ve drop bagefter så fik jeg da født ;)

 

Lægen der stak mig var super go, men ret ubehageligt og sidde på den måde når veerne var der nonstop.. Måske også derfor jeg ikk husker at lokalbedøvelsen gjorde ondt :) jeg havde da lidt ondt der hvord den sad nogen dage efter, men hellere det end det smertehelvede på fødestuen ;)


Hilsen Malene og hesten De Sign H - se hjemmeside: wwww.bricksite.com/malene-design

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 14:58

Vestorm er det værste. Jeg havde en frygtelig ve storm ved nummer et, men fødte uden bedøvelse overhovedet. Ved nummer to var jeg rigtig bange for fødslen, men valgte at gå til "Smertefri Fødsel" - og det var virkelig smertefrit trods en kraftig vestorm igen! Så smertefrit at jordemoderbesøg knap opdagede at jeg fødte (ikke før hovedet stak ud, hun var at sætte ctg på mig)!


 

 

OS OSLO TRENSE STR II SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 15:04

jeg havde vestorm med den første, men fødte ugen smertestillend, fødte også nr to uden smertestillende, men der ville jeg så ikke åbne mig det som jeg skulle så det var med håndkraft, men den 3. gang var værst, så der sagde jeg ja tak efter at have haft veer hver 3. minut i 12 timer og stadig ikke var åbnet mig anden 4-5 cm. jeg var udmattet ...

 

Men vi har ikke ens fødsler, og jeg troede også jeg var "tuff" nok til at tage en mere uden smertestillende, og havde læst alle de har vejrtrænnings teknikker og de virkede da også de første mange timer. Og min veer er kraftige fra starten af, men der er bare ingen gennemslags kraft i dem ... så konklusion er ... jeg duer ikke til at føde


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forslag...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 18:31

Du kan jo bede om en til samtalen og sige nej, hvis du fortryder ved fødslen. Det omvendte er, som du selv er inde på, noget mere besværligt.

Ønsker dig en dejlig fødsel uden storm. :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 10:01

Altså hvis jeg skal føde igen, så tror jeg, at jeg vil have den epi ret tidligt i forløbet, så jeg ikke når at blive kørt flad på batterierne. Det er ikke fedt at ligge i flere dage og blive kørt fysisk ned for så efterfølgende at få maven sprættet op ved et akut kejsersnit.

Så epi til mig, tak

 

Jeg er nok det ringeste menneske til at føde. Godt er det, at jeg ikke skulle føde for 100 år siden.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var ikke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 10:06

stor fan af epidural da jeg tidligere har fået taget en rygmarvsprøve, hvilket sygemeldte mig i 8 uger efterfølgende. Så ingen skulle i nærheden af min ryg!

 

Nå men jeg havde en snak med en fødselslæge lige inden fødslen og hun anbefalede en snak med en narkoselæge også.

Jeg tror måske det var fordi jeg i forvejen var opereret så mange gange i underlivet, at de var lidt på forkant, men ihvertfald snakkede jeg med en narkoselæge, og der blev lagt et stort papir foran min journal, hvor der stod, at ihvertfald nålen til epiduralen skulle være klar når jeg kom ind.

 

Det var den så ikke.

Jeg lå først et utal af timer i modtagelsen, hvor jeg fik lidt morfin i låret (havde vestorm, så det var vist mest for at få mig på rette vej istedet for panik vejen).

Da jeg kom ind på fødestuen snakkede jeg kort med jordmoderen og hun anbefalede jeg fik lagt den epidural, så jeg kunne få slappet lidt af. På det her tidspunkt havde jeg været i vestorm i 5 timer, så var lidt (meget) brugt.

Narkoselægen kom hurtigt og det var instant afslapning. Jeg kunne stadig selv gå og tisse.

Efter lidt tid blev mine veer også mere "sunde" de arbejdede med kroppen og generelt blev det til en bedre oplevelse.

Desværre tjekkede ingen om jeg fortsat kunne tisse, for min blære blev fyldt op over timerne og den gjorde, bla, at jeg ikke kunne presse freja ud.

 

Og her kommer så hvorfor jeg var glad for den!

For pludselig blev det hele meget akut. Frejas tal faldt drastisk og hun skulle ud NU. Der stod 3 læger, som åbenbart ikke havde bemærket at jeg havde epidural, for deres første tanke var "hun skal bare ligges i fuld bedøvelse asap".

Her måtte jeg så indskyde at A jeg er allergisk overfor sovemedicin, så det krævede en del arbejde fra deres side B jeg ville gerne være tilstede og C hvorfor fanden de ikke bare skruede op for epiduralen?

 

Lægerne var utrolig glade for at jeg, af alle, holdte hovedet koldt, så det kunne gå så hurtigt som muligt.

 

Skulle jeg nogensinden føde igen, så vil jeg ikke være bange for epiduralen, men jeg er i tvivl om jeg vil have den fra starten.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Postspinal hovedpine
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 15:11

Jeg havde ikke klaret min fødsel uden epi! Det var forfærdeligt. På den anden side ligger jeg i skrivende stund med postspinal hovedpine, som er en bivirkning- dog grundet lumbalpunktur. Det er en frygtelig omgang!!! Så det skal man helt klart have med i sin overvejelse. Hvis man er god til at føde og er god til at arbejde med smerten, ville jeg føde uden... Men min fødsel var elendig, og har aldrig fortrudt epi. Men det KAN ske med hovedpinen, og det er sindssyg forfærdeligt! Taler af erfaring...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 09:51

Fnyl@ Det var dog forfærdeligt med den hovedpine. Jeg har selv prøvet det netop efter en lumbalpunktur. Efter 2 døgn måtte jeg have lavet en blood patch, eller hvad det nu hed.

Så efter den omgang, er jeg blevet lidt betænkelig omkring epien.

Men! Ham, der lavde lumbalpunkturen, var almindelig læge på neurologisk afdeling, og han måtte stikke 5 gange, før det lykkedes. Det var på anæstesien, jeg fik hullerne lappet, hvor lægen der ramte perfekt første gang. De laver jo ikke andet (næsten) de anæstesilæger, og derved er risikoen for spinalhovedpinen mindre. Det forsøger jeg i hvert fald at sige til mig selv.

God bedring.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Miksmax
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 13:05

Ja, det har været frygteligt! Undgik dog blood patch. I går gik det bedre, og ellers skulle jeg have haft det lavet i dag. Men frygtelig hoved- og nakkepine! Føj! Heldigvis har jeg tvillinger, så skal ikke føde igen, men hvis jeg skulle, ville jeg da helt sikkert forsøge uden at de skulle stikke mig i ryggen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fnyl....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 16:32

Din stakkel, har hørt det skulle være uudholdeligt med den hovedpine Håber du snart er på toppen igen..

 

jeg fik min epi, denne gang gjorde lokal bedøvelsen slet ikke ondt (snakkede med anestæsilægen om det og hun brugte derfor minimum) fik dog stadig rigtig ondt i ryggen bagefter, men hun spurgte også om jeg havde noget med ryggen fordi hun næsten ikke kunne få nålen ind.. Så tror jeg skal have den tjekket..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er mange
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 20:55

"for" og imod en epidural blokade.. Og komplikationer er altid en risiko, uanset hvordan man vender og drejer det.
Jeg har været igennem en skrækkelig fødsel, som desværre endte galt. Den varede 4 dage i vé-helvede! Fik dog epidual, men den virkede ikke optimalt, da den lå forkert, og måtte omlægges x 3.

Næste fødsel var en helt anderledes fødsel. Der var kotrol over tingene, og jeg takkede nej til smertestillende, da jeg ikke mente det kunne være SÅ slemt. Til gengæld havde jeg et vedrop kørende, og fødte på 3 timer. Aldrig har jeg haft så ondt! Føj, jeg synes det var grimt. Jeg åbnede mig 8 cm. på en time, og selvom der på skærmen stod, at jeg havde vepause hv. 2. minut, så mærkede min krop INTET til det! Den var spændt som en flitsbue og jeg følte slet ikke jeg havde kontrollen og kunne bruge min vejrtrækning. Følte at det var vedroppet der bestemte.

Hvis jeg skal igennem en fødsel mere, og det bliver med vedrop, så tager jeg i mod tilbudet om epidural en anden gang....


 

 

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

 

Venter på at blive hesteejer igen...

 

 

<3 mor til Pelle-Emil & Merle <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider