Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Er der en georg gearløs til stede?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 18:58

Jeg fandt en genial tvillingesele, som jeg bare MÅTTE have - indtil det gik op for mig, at man kan få gåseler, der også kan bruges som barnevognssele. Tvillingeselen var ellers smart med to seler, et bælte til moar og et par gode lange liner, men jeg kan godt leve uden at skulle skifte sele, hver gang en lille baryler skal ud af klapvognen eller op i klapvognen.


Men stropperne på gåselerne er korte, for korte, synes jeg. Og dem, jeg har fundet, er stykket fra selen og til der, hvor man kobler til klapvognen langt. Mine thorn-seler kan strammes helt ind, og alligevel kan de små barylere dreje sig rundt og komme rundt i klapvognen, så så jeg synes ikke, de skal være kortere.


Så jeg tænker, at jeg måske bare skal finde et par barnevognsseler uden stop imellem benene. Der er jo klips i enderne, og så kan jeg jo koble et eller andet på i fornuftig længde. Men hvad? Jeg har overvejet en hunde-flexline, men håndtager er så voldsomt, specielt hvis det skal bindes på et bælte. Hvad findes der ellers derude af liner, som man kan justere nogenlunde nemt?


Jeg tænker også over selve selen. Det er ikke meningen, at de skal sove alene med den, men så vil der måske alligevel være nogle gange, hvor man er i sommerhus og kun har klapvogn med. Er sikkerheden meget ringe i sådan en?


Andre gode forslag til, hvordan jeg får skruet en løsning sammen, så barylerne ikke løber til hver sin side, når jeg tager pungen frem hos købmanden, modtages med kyshånd :-) (Opdragelse er opgivet på forhånd!!!)


mvh. tina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke svare dig
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 13:30

men nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvorfor kalder du dem barylere?


Jeg kender ordet varulere (varyler), men ikke barylere (baryler) :)


Jeg har studset over det mange gange, nu spørger jeg altså :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 golda showers
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 16:21

Det viste sig ret hurtigt, at de var nogle bøller og barylere, og så hang barylerne bare ved :-) Det er lidt hurtigere at sige end "frederik og kathrine", og "tvillingerne" synes jeg ikke, at de skal kaldes - det er noget med, at meget af deres identitet kommer til at hænge på, at de er tvillinger i forvejen, og det synes jeg ikke, at man behøver at bøvle endnu mere rundt i.


I øvrigt er det vistnok sådan, at man på sjælland bruger baryler, imens den jyske version er varyler. Men det betyder det samme :-)


mvh. tina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh jamen
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 17:20

jeg forstår udemærket den overordnede mening :)


Jeg er nu også sjællænder og kalder det varylere, hvilket også er det man finder i ordbogen.


Men det er nok egnsbetonet, for ordet baryler findes også i ordbogen, men henvisning til varyler.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider