Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Hvor hurtigt kommer kvalme? Gravid
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 16:05

Hej HN'er,


Ikke at jeg er i lykkelige omstændigheder, desværre


Men hvor hurtigt efter man er blevet gravid kommer kvalmen osv.?

Kan godt forestille mig at det variere fra person til person, men hvad har I oplevet?




Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy

og Jolly som min skytsengel oppe i himlen


Har du en hest fra Hesteplejehjemmet? - Din hjælp søges her

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 16:57

Jeg fik voldsom kvalme lidt over 4 uger henne, bar det at børste tænder gjorde jeg brækkede mig i håndvasken, og når hunden vendte sig i sengen, gyngede det hele voldsomt :S At det så endte med en planlagt abort de jeg var knap 7 uger henne er en helt anden side af sagen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:16

Første gang varede det 4 mdr. før kvalmen kom og det var kun først på dagen.

Anden gang var jeg nok kun gravid i 10 min, før kvalmen kom og min mave endte vrangen ud over selv småting.

Kiks kan hjælpe lidt.


www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvalme
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:17

Ved den første graviditet kom kvalmen tidligt dvs. allerede 4 uger inde og jeg var meget overfølsom overfor stærke lugte (røg, mad, øl osv.)- det blev til en planlagt abort (men det kommer jo egentlig ikke sagen så meget ved)


Da jeg ventede min søn fra 2009 var jeg næsten 12 uger henne før kvalmen kom. Heldigvis resulterede det ikke i opkast, men det var pænt træls at have on/off kvalme i 1-2 måneders tid. Det forsvandt igen, dog var der en bestemt lugt, jeg hele tiden ikke kunne holde ud (en asiasisk curry ret fra frysedisken i føtex, som en arbejdskollega altid spiste )


Så ja det er meget med forskel hvor meget og hvor længe man har kvalme.


Hvis du ikke er i lykkelige omstændigheder, hvad får dig så til lige at tænke på det?


Ejer af Niendamgaard's Morgan & Milancio S

&

Mor til en Noah 20.09.2009


"Vær nøgtern og gør altid det, som du sagde, at du ville, da du var fuld. Det burde lære dig at holde kæft"-Citat: Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:18

Ved graviditet nr. 1 havde jeg stort set ikke kvalme. Jeg kastede op som lyn fra en klar himmel et par gange - men uden at have kvalme.


Ved graviditet nr. 2 kastede jeg op hver eneste f*cking morgen fra uge 3 til uge 20! Så vel sådan nærmest samtidig med, at ægget blev befrugtet...


Min datter på dengang 2 lærte lynhurtigt at sige "mor bajker sig". For ja, det gjorde mor.


Kh

Maria


Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09


Skal du have lavet dåbs-, fødselsdags- eller bryllupskage?

Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvalme..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:51

Jeg havde ikke på noget tidspunkt kvalme, men fra omkring uge 8 kastede jeg bare op, mere eller mindre hver eneste dag, lige indtil den dag jeg fødte...


Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:52

Tusind tak for svar



Stikær: Ha ha jaa.. Det kan jeg jo måske heller ikke vide med sikkerhed. Jeg sluttede mens i søndags sidste uge, så so far ved jeg da at jeg ikke var gravid ;)


Igår fik jeg det bare lige pludselig rigtig skidt og fik helt vild kvalme.. Jeg har det bedre i dag, men det kommer lidt i perioder.


Går det virkelig så hurtigt?



Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy

og Jolly som min skytsengel oppe i himlen


Har du en hest fra Hesteplejehjemmet? - Din hjælp søges her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er rigtig
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 18:15

mange som døjer med kvalme og diarre i disse dage, så måske er det bare det.

Jeg fik pludselig voldsom kvalme 5 dage før jeg skulle teste (efter ægoplægning) og det forsvandt igen. Ved ikke om det skyldes at jeg faktisk var gravid eller om det var et tilfælde, men godt havde jeg det ikke, mens det stod på. Nu er jeg næsten 25 uger henne og er begyndt at døje lidt med kvalme igen..



Hilsen,

Anja


Strong body and mind

Øreakupunktur, kostvejledning, TFT

www.strongbodyandmind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 18:24

Jeg har ikke og har ikke haft diarre, men ja det kan jo lige så godt være noget andet



Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy

og Jolly som min skytsengel oppe i himlen


Har du en hest fra Hesteplejehjemmet? - Din hjælp søges her

0
0
Svar på denne tråd
 
 nope ......
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 18:57

har ikke på et eneste tidspunkt i mine graviditeter døjet med kvalme af nogen art, men sure opstød, for jeg fra dagen jeg bliver befrugtet tror jeg.


Men for da kvalme nogle gange ellers, bare mig ugravid og det .... ved at b-vitamin mangel kan give kvalme, jeg havde det i nogle uger, med opkast og så begyndte jge at tage ekstra b vitamin og så stoppede det




www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik først
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 19:17

kvalme og opkast ca 3 måneder inden i graviditeten.


Tilgengæld har jeg en veninde nu, som havde rigtig slem kvalmen allerede inden hun kunne tage en test.


Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 19:34

Endnu en gang er jeg frygtelig ked af at jeg er mand.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er meget
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 08:15

forskelligt- nogle allerede fra ægget er befrugtet og sidder fast - andre slet ikke, nogle først sidst i graviditeten - og andre inden for "normalen" - det vil vel ca sige fra uge 4-6 og frem til 2 trimester el midten der af rundt regnet... Tror jeg...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elevatorsyge
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 09:37

Jeg startede med kvalme og opkastninger i uge 5-6 stykker, og er nu i uge 15 - still going strong med kvalme og opkastninger.


Det har kostet mig en indlæggelse pga dehydrering og en sygemelding fra mit arbejde, men jeg håber da serøst det snart går over og ikke kommer igen...


Jeg har fået nogle rigtig effektive, men lidt heftige, piller til at tage kvalmen. Det er noget man normalt giver kemopatienter, og de virker bare.


Mvh. Lea




Med AlleyCat og Vupti.


Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:24

før jeg testede positiv begge gange...




.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 14:20

Opdagede jeg var gravid pga influenza symptomer og kvalme...der blev ved næsten hele graviditeten. Jeg var ca 4 uger hende, da kvalmen startede...



Hilsen Maria


The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...


*******

Til salg:

Lækker, broget Prince Perfect plag .


0
0
Svar på denne tråd
 
 kvalme
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 08:31

Jeg har/havde ingen kvamle eller opkast.. eller andre symptomer (måske brystspændinger, men slog det hen med kulden ) ;-)

Derfor vidste jeg ikke jeg var gravid før i uge 18-19 stykker. Er nu i uge 31 +1.





Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 osse 4 uger her
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 16:44

Jeg startede også i 4. uge med kvalme og opkast.

ved begge graviditeter - begge piger...


held og lykke med det...


Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvalme og opkast..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 20:07

Hejsa..


Jeg er gravid og er pt. 14+3 og jeg har døjet med opkast og kvalme fra ca. uge 4 og har det stadig. Det har dog taget lidt af og har det ikke hver dag længere, men har et par dages pauser ind imellem, så dem nyder jeg meget! Jeg har fået akupunktur imod det, men efter nogen uger faldt effekten af det, og så kunne jeg lige så godt stoppe med det. Jeg har dog fået et tilbud om at få det gjort igen hvis det fortsætter, men denne gang af en jordmoder på sygehuset.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 21:35

Her kom kvalmen meget hurtigt. Havde haft det i to uger da jeg testede positiv, så det kom faktisk så snart der var gevinst... Heldigvis kastede jeg ikke ret meget op og kvalmen forsvandt igen omkring uge 14. Bortset fra når der var bestemte dufte omkring mig, så kom det snigende... Fx blev alle min kærestes dufte-ting stillet ud i skuret så måtte han derud hvis han ville sprøjte sig!! Den dag i dag (15 mdr efter fødslen) er der stadig bestemte dufte som giver mig kvalme. En af mine kollegaer bruger en parfume som jeg slet ikke kan have i min næse. Er virkelig tæt på at kaste op når hun har den på...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen kvalme
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 22:31

Jeg har ikke haft kvalme med nogen af mine 3 snart 4 børn, så det er ikke altid den kommer ;) Heldigvis da for det :)



Hilsner Lisab.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 11:26

Jeg er nu halvvejs i min graviditet, og jeg har slet ingen kvalme haft. Det eneste kvalme-agtige jeg har haft var, at jeg ikke har haft lyst til min morgenkaffe. 8-)



Med den dejlige palominofyr Sunny

... og elskehundene Sascha og Nellie som betyder ALT for mig!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider