Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Syg?...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 14:33

for en mdr siden blev min lille trold på i morgen et år forkølet. Han havde ikke feber og var sådan set fint sig selv. Det var da han startede i DP.


Dpen og jeg snakkede om at det jo nok blir ved her det meste af vinteren nu jo. Og det ahr hun nok ret i for næsen løber stadig. Nogle dage mere end andre.


I dag ringer hun så efter mig. Trolden er sløj og har lidt feber- vil ik spise.


Han kommer med hjem - vil stadig ik spise og ik drikke heller.


Får en lur og har så fået mere feber - 2,1 grad på daværende tidspunkt. Vil ik spise el drikke. Ik engang hans sutteflaske med MME vil han tag. SÅ er han skisme skidt, for det har jeg ik oplevet før - selv ik da han havde influenza 2 dage gammel og var helt stoppet i hovedet etc.


Lægen ringer så tilbage - jeg spørger selvfølgelig hvordan og hvorledes og hvor længem ed alt hvis ik han vil drikke. Så skal jeg ringe igen i morgen tidlig. Jeg skal så holde øje med om han får udslæt el vejrtrækningsproblemer. Vi er enige om temperaturen mv ik skyldtes forkølelsen som han jo netop har haft i en mdr, da han ik har haft nogle symptomer på at være skidt i den tid det har stået på ellers netop.


Når han står op fra lur tager jeg hans temperatur igen og ser hva den siger... Der vil jeg nok se om han vil tag noget drikke pinex, ellers må han ha en panodil til bagenden.


Men det jeg godt kunne tænke mig at vide er hva det er han mener det er hvis han får vejrtrækningsproblemer el udslæt mon? Det fik jeg jo ik spurgt om...??


Ja el hva bud kan være på han bare har feber, er sløj, uoplagt, træt og mat og uernergisk i øjnene??



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 15:01

Kan han ikke "bare" være sløj.. Her har Laura haft feber et utal af gange. Første gang da hun var 4 måneder - høj feber i et par dage.


Ofte måtte hun blive hjemme et par dage fra inst pga "uforklarlig" feber. Men jeg er nok slet ikke den rigtige til at svare - Jeg konsulterede aldrig lægen og ej heller haft panodil i huset.. Tænker bare at nogle kids skranter mere end andre. ;-)


Men udslæt kunne måske være skoldkopper el lign.. Astmatisk bronkitisk kunne han måske også tænke på.. El lungebetændelse..



Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 15:50

det har jeg ski ik tænkt på - jeg er jo ik vant til det der med bare en uforklarlig feber Så det har ik lige slået mig... Men det er jo fordi jeg er vant til at feber er = sygdom - ellers får man ik feber... Og så er jeg ik god til ik at få forklaringerne på tingene


Jeg bruger helst heller ik panodil, for feberen går hurtigere over = sygdom går hurtigere over hvis den ikke slåes ned af medikamenter. Men når trolden hverken vil spise EL drikke, så er man jo nødt til at gøre et el andet for at få ham til det. Og nu ahr jeg da fået 150 ml mme i ham i det mindste...


Jeg konsulterede osse kun lægen fordi jeg skulle vide hvordan jeg skulle forholde mig når man ik engang kunne få væske i ham - 1 for at vide hvor længe det må stå på, altså hvornår vi skulle kontakte igen hvis det forblev sådan. 2 fordi hans feber på det tidspunkt fortsat steg.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 lille pus
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 18:13

børn får let feber, det du skal være obs på er feber over 40 (så skal han tjekkes i mine øjne), udslet, vejrtrækningsproblemer, rallen ved vejrtrækning osv.


mht til væske og mad... tilbyd ham væske tit, vær obs på bleer de skal være våde og urinen en normal farve og ikke krystaliseret, hans bløde punkt i hovedet må ikke være indsunkent (hvis du forstår)


børn spiser ikke meget når de er syge, men væsken er vigtig....


panodil giver jeg kun hvis lægen siger det når de er så små, feber er et tegn på at kroppen arbejder med noget, panodil slår feberen ned, hvilket så stopper kroppen i at arbejde lidt, derfor giver jeg kun panodil hvis lægen har tjekket barnet og sikret det ikke er noget mere alvorligt... vudere man selv det ikke er andet end en let forkøelse osv. kan man godt give panodil... ellers ville jeg ikke...


lyt til dig selv, mener du der er noget galt så reager, en moders instinkt er tit rigtigt....


nu har der jo været en del med din søn, er han stærk nok til at klare en rs-virus, de siger jo normalt at børn over 6 mdr ingen problemer har, men min venindes søn blev indlagt med rs da han var 1 år, han stoppede med at spise og drikke, og havde problemer med at trække vejret.... rs-virus er en forkøelse som kan være rigtig slem for små børn, hvor storebørn og voksne bare er forkølet.... og han har jo været forkølet længe...


har han feber i over 2-3 døgn uden bedring ville jeg også kontakte lægen....



hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 19:26

lægen sagde osse jeg skal holde øje med udslæt og vejrtrækningsproblemer.


Jo han raller for han har jo stadig slim/snot i næse/hals der ik går væk. Men det er jo ik unormalt oven på en forkølelse på denne årstid som nystartet i DP etc.


Normalt er jeg heller ik tilhænder af at stoppe feber nedsættene i dem, af samme grund som dig. Feberen skal jo arbejde for at slå sygdommen ned. Men jeg sys simpelthen det var nødvendigt i dag så han osse kan sove ordentligt, el i hvert fald bare ok i nat. Hans lure har ik været mere end en time af gangen i dag pga det.


Lige nu ved jeg jo ik hva det er - han er ik kommet sig over den sidste forkølelse - det erj o den der stadig er snot/slim fra. Min umiddelbare tanke var at han vel ik kan få en ny hvis ik det er ovre endnu? El at han fejler noget jeg ik ved hva er, men som kræver jeg lige ser an om det blir værre/bedre...


Om han er stærk nok til en omgang RS ved jeg ik - jeg er jo ik læge. Det kommer selvfølgelig osse andet på hva man mener med RS... Da han var mindre var han virkelig forkølet til den store guldmedalje - faktisk den dag vi kom hjem da manden var syg ved fødslen og smittede mig til dagen efter og så videre til ham. Han var SÅ snottet - men han spiste fint flasken mv- så det var ik sådan at man ligefrem ringede til lægen i panik el noget.


Min tanke er - at går det helt galt nu - vil han så i det mindste tag sin flaske skal det nok gå (tror jeg da)...


Jeg fik 150 ml i ham efter en lur mere og en gang flydende pinex. Lavede ik flasken på mere da jeg ik troede han ville tag - han spiste 1 dl kartoffelmos og 1/2 dl sovs til aften med 20ml vand. Skønt.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sygdom
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 20:09

Der kommer masser af dage med feber, uden du får en forklaring på, hvad han har fejlet.


Hvis han har feber nogle dage, så ville jeg lige få lægen til at tjekke ham. Lungebetændelse kan du nok selv høre, men han kunne jo fx have mellemørebetændelse.


Små børn kan godt få rigtig høj feber - Karla ryger fx over 40 hver gang. Sidst kørte vi til vagtlægen, fordi hun var på 40,6 og faldt lidt hen for os. Vi fik besked på at give hende panodil, så hendes feber ikke røg så højt op. Næste dag var der forresten ikke mere feber, men et tjek hos ørelægen viste endnu en mellemørebetændelse (som vagtlægen ikke så, men det gør de altså ikke altid).


Personligt ringer jeg hellere og tjekker hos lægen en gang for meget end for lidt - man kan vel ikke være for bekymret for sit barn? Der er godt nok en tendens blandt nogle til, at barnet skal være halvdødt, inden man ringer, men hvis man er bekymret, så skal man da kontakte lægen.


God bedring med den lille trold - og godt at høre, at han har spist så meget.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja men desværre
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 20:19

har han ik spist andet end 20 ml af sin første natflaske - det var ellers dem jeg havde en forventning om ville redde dagens væskeunderskud - det plejer de uanset hva... Han ahr sådan set ik fået andet end de ca 210ml i dag i alt. Det er jo ik meget altså...


Jeg ringer til lægen i morgen uanset hva, for vil ha ham tjekket for lungebetændelsen. Det er svært for mig at regne ud hva der er og ik er da han raller pga forkølelsen osse. Og jeg har aldrig hørt en med lungebetændelse heller.


Jeg tror ikke det er mellemøres betændelse - dermed ik sagt jeg ahr ret. Jeg tror det abre ikke.


Og ja hellere et opkald mere end et for lidt.. Lægen kan jo altid tag stilling i tlf til om de vil se en...


Desværre er han tilsyneladende lidt som sin mor - han skal være ret skidt før han viser det og får feber... Derfor kan jeg osse godt mistænke en evt lungebetændelse.


RS tror jeg heller ik - han ahr været forkølet i en mdr, og det værste er ovre. Da det var værst spiste han jo font sin flaske - han er ik stoppet for snotten kommer ud mv.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 20:27

Sallie har også haft feber, hvor der ikke har været noget andet i vejen. Jeg giver hende glad Panodil/Pinex, så længe hun er frisk nok. Jeg ville heller ikke selv bryde mig om at skulle sove eller deltage i dagligdagen, hvis jeg var halvskidt eller havde en smule feber.


Panodilen hjælper også ofte på appetiten og tørsten.


De sidste to måneder er vi så rendt ind i mellemørebetændelser on/off, og der har hun ikke haft feber...




/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 min ældste
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 20:31

datter var forkølet i en mds tid, hvor hun til sidst begyndt at ralle ved vejrtrækning, og i i halsen men lungerne, hun fik feber, og lægen tjekkede hendes, sendte os på BA, hun blev tjekket for rs, den var neg. 2 dage senere røg vi ind igen da hun havde fået det værre, denne gang var hun rs pos... selv om de har 1 forkøelse kan de godt blive ramt af en til...


hvis ikke du får væske i ham kan du evt. prøve med en engangssprøjte, børn synes de er lidt sjove, og dermed kan man få væske i dem, de bruger det meget på børneafd. en sodavandsis kan også gøre det, og det vil gøre ham godt med lidt sukker som energi, så saft og is ville jeg prøve...



god bedring med ham



hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider