Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Snarlig indlæggelse med trolden
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 11:15

ja det er jo nok sådan det her madhelved nu skal ende .

Øv øv øv skal i morgen ha ringet til lægen for en henvisning til Kolding sygehus med henblik på indlæggelse til spisetræning, da trolden nægter at røre alm mad. Heldigvis ser det ik ud til han er fejlernæret endnu pga det - men det skal evt prøver så afsløre når det kommer dertil. Det samme gælder en evt diagnose på mulig spiseværing*HYYYYYYL*

Dette er i samarbejde med min SP der heldigvis tog mig enormt seriøst mht maden og var helt enig med mig. Hun har snakket med andre SPere om det med enighed omkring hva der kan og bør gøres nu osse

Ja ja det skal jo bare til kan man sige- men er bar ked af der er de problemer med maden og håber da ik han har det der babyspisevægring jeg ellers har været bekymret for han netop kunne ha

Eneste såkaldte positive der er at sige er jo at jeg bestemt ik er forkert på den- hverken mht hva og hvor der skal sættes ind og hvorfor. Og det er da sådan set rart at vide. Men så er det da osse det eneste "positive" i det.


Så nu er jeg edder "spændt" på hva min læge i morgen siger...



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyha....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 19:30

Hej Stute,


I er da uheldige hva? Men op med humøret, nu kommer der jo fokus på din dreng, af de rigtige eksperter. Var der ikke et par stykker her inde der også har småt spisende børn? Tænkte at de måske har nogle gode referencer, så du får en af de rigtige læger?


Er rigtig spændt på hvad svaret i morgen bliver.


Held med det


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo tak...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 19:52

ville gerne snart ha bøtten vendte- det ahr da været hårdt at starte ud med indlæggelse pga manglende øjenkontakt - som så efter 3 forskellige øjenlæger hos en af landets bedste viser sig at være en øjensygdom - et utal af tjek ups i Viborg, Kolding, hjemmefys, fys på sygehus da han var bagud pga øjnene, småbørnskonsulent osv... RIGELIGT...


MEN jeg er gld for jeg er blevet taget så seriøst ind til nu mht det her - for det dur jo ikke at han ik får alm mad! Fejlernæring og flasker om natten... Ik godt.


I morgen kommer SPen hvis madtiden passer med hendes tid her i byen på kontoret forbi for osse lige at prøve og affodre ham med grød og se ad. Vi var enige om det sikkert ik hjælper- for det hjælper ik om det er mig, far, bedstemødre ect ect heller. Men så ER det prøvet!


Jeg håber bar min læge forstår - ellers må jeg ha SPen til at ringe og forklarer. Det er vigtigt der sker noget nu - at det så skal være så drastisk er vildt... Men så længe man finder ud af noget - lærer noget og kan gøre noget så


Det er ik fordi at han er småtspisene - han vil slet ikke ha alm mad. SLET IKKE... Det er det der er problemet. (Laaaang forklaring med hans reaktioner ect ect)



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha det
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 21:58

er aldrig sjovt, når de små bare ikke vil det vi vil....


kan huske at daniella kun ville amme, så da hun startede i dp som 8 mdr, var jeg nervøs for hvordan det ville gå, for hun ville jo kun amme, mange havde prøvet at give hende grød osv, men ikke om hun ville have det, men i dp... tja der spiste hun....


håber i finder ud af noget med ham...



hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spisevægring
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 22:35

Min datter led også af spisevægring i stor stil fra hun var 6 mdr og faktisk indtil hun var næsten 3 år.


Så jeg kender lidt til den tur du er igennem - vi har haft ekstra kontakt med læger, sp og indlæggelser osv.

I starten blev jeg nærmest beskyldt for at være en dårlig mor som havde grundlagt og vedligeholdt min datters spisevægring - det var en meget ukompetent læge som vi havde under en af vores indlæggelser og bare tanken om hende gør mig mega vred!

Men hendes synspunkt var hun heldigvis helt alene om at have...


Mathilde er idag en "bette fis" men trives og æder os til tider ud af huset ;-)


Sig endelig til hvis jeg kan gøre noget for jer.


Og så håber jeg at i snart får gang i bette mandens spiseri igen.


Mor til Mathilde 28/6 2006 og Marcus 11/2 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 MasterJ
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 07:49

puha sådan en læge håberj eg ik vi render på, for så tror jeg godt nok temperamentget gør at jeg må fortælle vedkommende en ting el to - det finder jeg mig simpelthen ikke i!


Puha - kl nærmer sig tiden hvorl ægen er til at få fat i - tyve min i 9 til 9 er det til at komme igennem. Jeg er faktisk lidt nervøs... Heldigvis skal SPen morgenfodre barnet mellem 8 og 9 (aftale vi lavede i går om hun skulle prøve det). Han fik flaske kl 4 i nat så han er ik sulten før der. Så er der noget kan jeg jo heldigvis stikke hende tlf og lade hende forkalre nu hun er her til den tid alligevel



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 forslag
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 08:16

I har godt nok været meget igennem med den bette trold.


Jeg kan huske for længe siden at jeg læste om en hvis barn adsolut ikke ville have grød, tilsidst lavede hun en tynd grød, puttede i en sutteflaske, og så klippede et stort hul i sutten, på den måde blev barnet vandt til grødens smag, og efter et stykke tid spiste barnet også med ske.


Måske det var en ide at prøve?


Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 08:47

Jeg kan godt forstå at du er nervøs - det er en hård psykisk proces man gennemgår.

Jeg håber at morgenfodringen er gået godt!


Krydser fingre for jer og sender alle mulige positive tanker jeres vej!


Mor til Mathilde 28/6 2006 og Marcus 11/2 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 WEEEEEEEE
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:21

morgenfodringen gik GODT.


Det LYKKEDES SPen at få lidt i ham, så hun mener lægeopkaldet skal vente til mandag i hvert fald, fordi der burde være en chance for at han gerne er lidt mere villig nu efter det lykkedes hende med lidt.


Det er første gang nogen ahr haft succes- vi har prøvet med andre osse for at se om det bar var os. Men nope heller ik det har han villet. Hun mente det var en blanding af held, at han sidder bedre i stolen end bar i sidste uge hun så ham og at han koncentrerede isg bedre end tidligere osse.


Hun håbede at det var banebrydende for ham således det nu vil lykkedes for os ligeledes- at det abr var det der lige skulle til så vi kan komme i gang.


Det var altså bar stort at se ham spsise det grød. Pga al den flaske han ahr fået ahr han naturligvis meget "suttetunge" som hun kalder det. Den skal vi så til go arbejde os ud af med maden nu.


Maria: Det var da ellers et godt bud for i øvrigt.



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:22

Puha Stute.. sikke en omgang


Jeg kan fortælle min storesøster havde præcis det samme besvær med deres dreng, der er 3½ år nu og idag spiser fint.

Det tog også rigtig hårdt på dem, og de skulle gå og skrive alt ned han fik at spise - ofte fik han hoste anfald og ja så røg det hele op igen jeg husker desværre ikke hvor gammel han var dengang, men det forsatte i rigtig rigtig lang tid, hvor han bare intet rigtig vil spise, og hendes SP mente desværre det var hende der var problemet og bla bla bla...


Men det er super i nu har fået taget hånd om det - det kan kun gå én vej nu - og det er FREMAD!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fedt, dejligt at
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:25

høre at det gik godt med morgenmaden.... så er det bare med at se fremaf, find dit nye mod frem, hvergang du skal give ham mad, det skal også nok hjælpe ham...



hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:52

Linda og shetterne: Tak for historien - det hjælper på sin vis at høre om andre der har stået i noget lignende.


Stella: Jeg ÅBER og har den positive ånd med mig lidt igen nu. Så længe det varer altså...



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælkedranker
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 10:07

Hej Stute.


Jeg tror, at din søn er mælkedranker.

Min egen søn var det samme.

Opstarten med grød gik fint (ved. 4. mdr), men da han blev omkring 6 måneder startede problemerne ved måltiderne.


Han ville kun have sin mælk.

Jeg lod ham ofte få sin vilje, for jeg ville jo ikke sulte ham.

I kristoffers tilfælde var sultning dog løsningen på problemet.


Det er ikke sikkert det er det rigtige for jer og det lyder rigtig barskt, men det kunne være du skulle læse lidt om det, hvis det kan hjælpe jer.


Maria - Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...


Fik fantastiske Kristoffer d. 6. august 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 stute..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 10:19

det skal ikke hedde så længe det vare... det skal hedde tænk pos. hele tiden, altid, gå ind til fodringerne med nyt mod hvergang...


min svigerinde har en søn på 3 som ikke spiser særligt meget, han kan ikke li det, men har jeg ham alene spiser han alt.. så kan kun se problemmet et sted for hende...


det er jo så ikke helt det samme som hos din søn.... men det hjælper på min nevø at jeg hvergang han skal spise, siger smilende vi skal have go mad, når han så starter, snakker jeg bare pos. med ham og siger at han ikke får andet.. og knægten spiser....


mine de 2 store spiser alt, victoria har vi haft store ammeproblemmer med, men nu spiser hun alt hvad hun må få....




hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 13:36

I skrivende stund er kl. nu 13.30, så jeg vil bare høre om du har haft held med middagsmaden (Hvis han altså skulle have "fast" mad der)?


Vi døjede også lidt med Malin(Idag 5 år) da hun skulle starte med grød i sin tid.

-Vi fandt så ud af at vi kunne aflede hendes tanker ved at den ene gav hende mad, imens den anden legede med en bamse eller lign. foran hende.


Jeg kan huske jeg var vildt bekymret for, om hun på den måde fik grundlagt nogle forfærdelige spisevaner, men det gjorde hun heldigvis ikke.

-Idag er hun alt spisende, og ikke det mindste kræsen .

0
0
Svar på denne tråd
 
 anima..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 18:37

jeps både der og her til aften fik han da lidt alm grød ned. 7 korns... Håber dælme det går lige så godt i morgen- de ter helt underligt.


Den med distraherer er prøvet - men det snakkede SPen og jeg om ik er en god løsning. I hvert fald ik hos os da han har sutte tunge og derfor kløjs.



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 indlæggelse
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 15:02

Hej Stute,


jeg håber det enten lykkes at få ham startet på noget grød selv eller i kan få den indlæggelse. Jeg kender ikke selv nogen som har været på Kolding sygehus til spisetræning. Men kender nogen som har været i Odense til samme koncept. Og det fungerer!! Undtagen for os, men det var pga sygdom hos tøsen, da vi prøvede. Så jeg håber det lykkes for jer.


Hvis det har interesse kan jeg godt sende en pdf fil, jeg har fået fra Odense ang spisning.


Vi kender jo alt for godt problemerne med barnet ikke vil spise. Heldigvis for os har vi sonden, så vores hverken bliver fejlernæret eller sultet. Selvom det er med i konceptet ved spisetræning.



Mange tanker

katarina




Mor til de dejligeste børn

Beatrice som er hjertebarn (HLHS)

og Laurits


www.duclos-julsdorf.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 ***********'
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 15:06

Hvordan er det gået i dag?




Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia


13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen han
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 21:44

har da spist lidt af det igen i dag - det er ik så meget af gangen men tre gange om dagen han får. Endda to gange ude i byen i dag


Katarina: Det må du gerne sende.



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Stute
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 22:25

Godt at høre at det går fremad.


Da min søn skulle begynde på grød, NÆGTEDE han at spise hvis han sad op. Men hvis man lagde ham ned, så kunne han sagtens. Det er måske ikke de ideelle, men hellere ligge ned og spise, end at sidde op og ikke spise.


Da han så havde lært at spise sådan, kunne vi så småt begynde med træningen i at sidde op og spise.





Mvh. Anja


På stald: Sidse, Rasmus, Tarsan, Fina og Madam Skrald

0
0
Svar på denne tråd
 
 i starten lå
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 07:35

han som med flasken hos mig fordi han sleti k var stabil nok til at sidde med støtte el noget som helst og derfor gik det slet ik i stolen.


Indtil da har jeg så brugt skråstolen, da jeg kom i tanke den måske duede.


Så han har osse lagt ned.



diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider