Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 sygdomsforløb, hjælp mig tak..???
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 18:38

ja altså vil i ikke lige kigge på det her og så sige om det er noget i har prøvet, eller måske bare kan fortælle hvad jeg kan gøre???


fredag:

Marcus har været i dagpleje, og da jeg henter ham ca 14, fortæller hun så at hans højre øre har flydt hele dagen, ikke noget jeg tager så alvorligt da hun siger han ikke har været anderledes ellers, og han har dræn i så det er jo fint nok, desuden har han været forkølet længe, og han hoster meget. sidst på eftermiddagen bliver han pylret og synes han er lidt varm, jeg tager hans temperatur og den er 38,6 tænker så at det kan måske skyldes ørene, så han kommer tidligt i seng og vågner så nogle gange iløbet af natten og er ked af det.


Lørdag:

temperaturen er næsten normal igen 37,4, men han pylrer en del, og spiser nærmest intet, hen over formiddagen begynder det andet øre også at flyde, og temperaturen stiger til 38,6, jeg beslutter at ringe til lægevagten da jeg synes ørene flyder rigtigt meget, og synes ikke jeg har hørt noget om at han skulle kunne blive så medtaget af ørene når han har dræn, men jeg får bare den besked at det helt sikkert er mellemørebetændelse, og at jeg bare skal give ham panodil, holde øje med ham og er det ikke bedre til mandag skal jeg kontakte egen læge. men hen på eftermiddagen begynder han at få tynd mave, og temperaturen stiger til 39.


Søndag:

stadig ca 39 i feber, og ellers som lørdag, henover formiddagen bliver han mere sløv, vil kun sidde ved mig, vender det vide ud af øjnene og falder konstant i søvn, for så at vågne kort efter igen, hen på eftermiddagen stiger temperaturen igen, denne gang op til 40, vi er ved at være noget urolige og ringer igen til lægevagten, og får igen at vide at det er pga ørene..

vi kommer gennem dagen men jeg er urolig og vælger at sove hos ham.


Mandag:

temperaturen er faldet til 39 og han er mere klar i hovedet, dog stadig noget sløv, ingen appetit, sover meget og kort, diarre og er nu begyndt at hoste slim op med sine hosteanfald. jeg ringer til lægen, men får igen at vide at når det har noget med ørene at gøre skal jeg ringe til ørelægen, hvilket jeg så gør, får en tid, da jeg kommer derhen kan hun ikke forstå hvorfor jeg ikke er taget til egen læge, men kigger da ørene som jo har mellemørebetændelse, men flyder godt, jeg får nogle øredråber til ham, og så fortæller hun at han ikke kan have fået så høj feber pga ørene når de flyder så fint.. jeg prøver at ringe til lægen bagefter for at måske være heldig at kunne få en tid samme dag, men det kan ikke lade sig gøre, så jeg måtte vente til tirsdag.


Tirsdag:

alt er ændret han har let temperaturstigning 37,6 og virker glad og fuld af energi!!! dog stadig lidt blanke øjne, men jeg vælger nu alligevel at jeg gerne vil have tilset ham af lægen kl 12. han leger rigtigt fint hele formiddagen, og har slet ikke tid til at sove, vi tager til lægen og der får vi jo bare at vide at han har en forkølelse ellers intet, og at de ikke kunne sige hvad de andre ting var kommet af, men nu havde han det jo bedre ;o) så jeg går glad hjem med ham, ringer til dagplejen og siger han kommer onsdag, da vi kommer hjem skal han lige sove til middag, og da han vågner er han pylret og varm, temperaturen er igen 39,6 han har igen tynd mave ingen appetit, meget sløv og pylret, bliver puttet i sin seng kl 18 og det er så hvor vi er nu..


undskyld det blev så langt....


håber nogen kan sige mig hvad jeg kan gøre og muligvs hvad det kan være???


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad jeg ville gøre.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 18:47

Jeg ville tage ham til vagtlægen i aften, og fortælle han har haft meget høj feber, de sidste mange dage, og at ørelægen ikke mener det kan skyldes øregener.

-Hvis ikke andet, så må/kan de tage en blodprøve, for at tjekke for infektion m.m, så han hurtigt kan få den rette behandling.


-Apopro tynd mave, så kan det være en bi-virkning til den panodil han får. -Igrunden er det da en noget høj feber, i forhold til han faktisk får panodil.


Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 18:52

jeg synes bare det er vildt underligt at temperaturen kan ændre sig så meget fra at være normal og til 40 grader på få timer, og at han kan være frisk, sove for så at være skidt igen...


ja det er nemlig en høj feber på trods af panodilen, tør ikke tænke på hvor høj den havde været uden panodilen....


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Feber..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 19:58

Vi har lige været indlagt i Randers, og der siger de, at man skal reagere, hvis feberen svinger op og ned. Så bank i bordet og sig, du vil have ham undersøgt nærmere, og især også når han får panodil.



Venlig hilsen Pia






0
0
Svar på denne tråd
 
 reagere
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 20:14

synes jo netop vi har reageret på feberen, men de har bare sendt os videre og da de enedeligt ville kigge på ham, var han på det tidspunkt frisk og så mente de jo nok det ikke var noget særligt...


men kan da godt være vi skal tage til vagtlægen eller lægen imorgen igen, er bare så bange for igen at blive smidt videre eller spist af med en forklaring jeg ikke kan bruge til noget..


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 3-dages feber....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 20:30

Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg 3-dages feber


www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ tredagesfeber.htm


Håber han er frisk igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 dages feber
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 20:38

det havde jeg også tænkt på, man googler jo lidt ;o)


men det har jo taget længere tid end 3 dage, og som jeg forstår det er der flere andre faktorer som ikke tyder på det..


det er da sikkert bare en virus af en art, men hvor ville det bare være rart at der var en der sagde "bare rolig, der går .... dage og så er det ovre, eller give ham noget der kan hjælpe" jeg føler mig så magtesløs og uduelig som mor fordi jeg ikke kan hjælpe ham ;o( jeg kan kun se på at han er sløj, ked af det, taber sig...


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 virus.....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 20:57

Ja, det passer ikke med, at hans feber igen er steget.


Jeg har selv haft et ørebarn, først almindelige dræn og senere i det ene øre T-dræn da det almindelige dræn faldt ud pga pusflåd.


Har øredråberne hjulpet? skal i afsted til en kontrol af ørerne?


Jeg syntes den behandling i har fået virker noget overfladisk udfra det du beskriver - fik han ikke suget det værste pus udaf ørerne? sad drænene korrekt?


Bare at få afvide, at man feks skal komme igen hvis han ikke er rask efter et bestemt tidsrum.


Håber du får noget klarhed på hvad det er - brug lægen alt det du føler behov for - håber han snart er ovenpå igen - desværre afløser den ene virus den anden hos de små poder i denne tid.


God bedring




0
0
Svar på denne tråd
 
 ørene..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 21:13

jo hun sugede ørene og dryppede dem med det samme, det har virket de flyder ikke ret meget mere, men der kommer stadig lidt hvilket var at forvente sagde hun, drænene sad helt som de skulle og det var bare positivt at de flød, dog flød de så meget at hun mente dråber med penicillin skulle til.


jeg synes behandlingen hos ørelægen var okay, hun svarede på alle mine spørgsmål og gjore hvad hun kunne for at hjælpe ham, men hun mente at feberen var noget vores læge skulle tage sig af da det ikke havde noget med ørene at gøre og hun tjekkede også hans hals som var rød men ingen betændelse..



Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 ffhjoæwj
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 21:22

Hmmmm.... Jeg er altså lidt forarget over ham vagtlægen.

Når vi ringer til dem får vi altid at vide, at vi gerne må komme ind og få den lille undersøgt, hvis vi er utrygge.


Jeg synes, at du skal ringe til vagtlægen igen og forklare hvordan temperaturen svinger på trods af panodil, at det ikke er ørerne, at han hoster osv. Sig til dem, at du gerne vil have ham tjekket.


Måske er det en alm virus, men det kan jo også være noget han kan få pencillin for...

- Ja det kan jo være alverdens ting, men jeg synes ihvertfald at du skal bede om at få ham tjekket med det samme (og nu mens feberen er høj)

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtigt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 21:44

det er som om de ikke vil undersøge et "tilsyneladende raskt barn" så det var måske nok smart at tage ham til vagtlægen nu..


jeg er selv forarget over det, lørdag var sådan okay, men søndag vil jeg bestemt mene de skulle have kigget på ham, men når jeg har lægen i røret siger jeg jo bare ja nå og amen for han ved jo bedst og bagefter står jeg der og er ikke kommet videre, dumt af mig, men også dårlig service fra ham...


jeg vil ringe til dem nu, og så sige at de SKAL se på ham, så må jeg bare vække ham, hans rytmer er alligevel allerede helt gået i uorden ;o/


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 23:11

.. har en mand, det ved jeg ikke om du har, men hvis du har, så få ham til at ringe til vagtlægen.


Jeg ved ikke om det virker, men jeg har en fornemmelse af, at det bliver taget mere alvorligt, når det er far og ikke mor, der ringer.


0
0
Svar på denne tråd
 
 vagtlægen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 07:36

ja jeg ringede jo til vagtlægen i aftes, fik den besked at jeg skulle tage alt tøjet af ham så han lå kun i ble (før havde han nattøj på, og har nærmest boet i nattøjet siden fredag) så skulle jeg være hos ham og observere, hvis der på nogen måde var noget der ændrede sig i hans vejrtrækning eller han blev mere varm skulle jeg ringe igen, ellers skulle jeg igen tage til egen læge idag uanset hvad og så foreslog han at jeg skrev det hele ned, så det var nemt for lægen og så intet blev glemt eller overset, altså hele forløbet... så jeg har siddet oppe det meste af natten, og heldigvis har jeg ikke haft brug for vagtlægen igen, eneste var så da han stod op kl 6 var temperaturen så faldet til 35,9 altså noget lavere end hans normal temperatur, så jeg gav ham nattøj på igen og målte igen lige inden jeg lagde ham ind at sove igen der sagde den 37,2 så lige pt ser det normalt ud, men er da lidt spændt på hvad lægen siger til ham idag..


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 få ham lige
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 12:58

tjekket for lungebetændelse, samt infektion i bronkierne..


Bare et råd.


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06


Billige DAM /Gjøl trolde købes!!! Skal være originale. i størrelsen fra 9- 16 cm. Gerne med tøj.





0
0
Svar på denne tråd
 
 ved lægen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:26

vi har været ved lægen, og han fik tjekket lungerne, der var intet unormalt heldigvis, og lægen kunne ikke finde nogen grund til at han skulle have det som han har haft, så hen mener det har været/er en virus, og at det går over af sig selv, men jeg skulle selvfølgeligt holde godt øje med ham, der var jo så intet han kunne gøre, men det var rart at høre en der interessered sig for ham og kunne forstå min bekymring, han mente så at vi burde have været ind på sygehuset søndag hvor det var helt slemt, og have taget blodprøver, men det gik jo heldigvis og han virker til at være nogenlunde frisk igen, der mangler lige lidt appetit, og så skal vi lige have oparbejdet en rytme igen ;o)


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 
 vnkelghoae
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 16:44

Puh det var godt at høre...

Har to veninder, som lige har været indlagt med deres pga noget der mindede om det, du fortæller; men som altså så udviklede sig til det værre.


Dejligt at lægen fik tjekket ham igennem og havde forståelse for din bekymring

0
0
Svar på denne tråd
 
 indlagt
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 19:03

han mente også vi var blevet indlagt søndag hvis det havde været en lidt mere forstående lægevagt jeg snakkede med... jeg er bare glad for at han blev tjekket, og håber bare på det nu var det, han har hvertfald været i vældigt godt humør idag, og jeg regner med han skal i dagpleje imorgen igen. ;o) det er dejligt både for ham og os


Ditte...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider