Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Lidt spørgsmål om at have islænder:)
Forfatter: 
Dato:  11-02-2021 13:49

Hej alle:)

Jeg er igang med at finde ud af alt om hvordan man har islandsk hest, hvor meget det koster osv.

Da jeg måske selv skal have islandsk hest kunne jeg godt bruge nogle svar på et par få spørgsmål.

 

1. Hvad koster det for jer at have islænder om måneden?

2. Skal hesten stå på fold hele tiden eller kan den også både stå på fold og boks?

3. Hvor meget mad har en islænder behov for om dagen?

4. Sidste spørgsmål er - er der nogle der kender eller bor på en gård som er god for en islænder hvor man kan opstalde for under 1000 kr om måneden og omkring Århus?

 

Håber at høre fra nogle da jeg godt kunne bruge lidt hjælp

Mvh Edith.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ide til svar.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2021 20:04
1. Hvad koster det for jer at have islænder om måneden?
-Jeg har ikke selv islænder. Dem, som jeg kender, der har islænder, har dem opstaldet.
Gå ud fra, at du giver det samme som alle andre.
Mit nuværende sted er et løsdriftsted, der er inkluderet ad libitum grovfoder, ridebane, ridehal - osv.
Både hvor jeg står nu og forrige sted er prisen den samme uanset om du kommer med en DV eller en islænder...

2. Skal hesten stå på fold hele tiden eller kan den også både stå på fold og boks?
Jeg forstår ikke spørgsmålet?
Alle dyr skal have adgang til et tørt leje, med læ for vind. Vand, passende foder osv.
Med islænder og shetlænder kan naturlig læ, dvs fx en tæt skov muligvis gælde for læ.
Ellers er det lovpligtig at dyret har adgang til en løsdriftskur, kommer på boks en del af døgnet eller på lignende måde er beskyttet mod vejret.
Det betyder IKKE at det er en smart ide at ignorere srsld/læ fra marts til november, bare fordi det er legalt.

3. Hvor meget mad har en islænder behov for om dagen?
2 kg hø pr 100 kg hest pr døgn + votamin/mineral og evt krybbefoder. Dvs som alle andre.
Bemærk, islændere er nøjsomme og kan ikke nødvendigvis tåle ad libitum grovfoder eller græs.

4. Sidste spørgsmål er - er der nogle der kender eller bor på en gård som er god for en islænder hvor man kan opstalde for under 1000 kr om måneden og omkring År
Sorry. Som sjællænder kan jeg ikke hjælpe dig. Og det er efterhånden sjældent at finde opstaldning til 1000 kr, medmindre du gerne køber hø og strøelse selv (selvpas), men hvis du tilføjer fx 350 kr for strøelse og 500 kr pr måned for grovfoder, så er det hurtigt billigere at lede efter steder, der koster lidt mere men med alt inkluderet.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider