Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 min hest vil ikke tølte
Forfatter: 
Dato:  21-12-2019 16:47

hej jeg fik for cirka to måneder siden min første islænder. men hun kan ikke rigtig finde ud af det med tølt jeg har prøvet det på hende men hun kan kun tølte højst 7 meter, jeg er i tvivl om jeg bare skal give op eller hvad jeg skal gøre så hvis i har nogle forslag eller kan hjælpe mig må i meget gerne skrive hilsen Elin

0
0
Svar på denne tråd
 
 du skal have
Forfatter: 
Dato:  30-12-2019 20:33

Du har brug for hjælp.
Hesten kan have spændinger i kroppen, udstyr der ikke passer, eller bare problemer med at forstå dit signal.


Tølter hun på marken?
Så du hende i tølt før du købte?

 

Selv om hun er islænder, så er det langt fra alle der tølter, så i første omgang bør du få den tjekket igennem, og efterfølgende ride masser af styrkende og løsgørende, og så få undervisning.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tølt 7 meter
Forfatter: 
Dato:  05-01-2020 19:35

Hej!
Hvis hun kan tølte 7 meter så kan hun sagtens tølte.

Det kan være at hun bare ikke har styrken til det.

Træn en masse trav og rid i bakker med hende.

Lad hende blive godt varm inden du forsøger.


 

 

To må man være når livet skal lykkes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tölten?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2020 11:18

træning, træning og atter træning. Jeg havde det samme problem med min islænder (Blökk fra Opsund). Jeg fik hende den 23 juni 2019. Da jeg fik hende töltede hun ikke af fri vilje. Efter ca 6 måneder tölter hun med glæde under ridning og på fold. ca 1-2 gange om ugen rider vi KUN tölt og skridt for at vedholde gangarten.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider