Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Varighed af grundtræningen
Forfatter: 
Dato:  27-11-2019 23:40

Jeg har lige et spørgsmål angående hvor lang tids grundtræning en islænder behøver. Ved godt der kan være individuel forskel mht adfærd og fysik, og der nok derfor ikke eksisterer nogen facitliste, på området. Men hvis man nu sender en islænder, på f. eks. fem eller seks år, til tilridning og efterfølgende grundtræning, er der så nogle tommelfingerregler mht varighed (altså eks. antal måneder) man som udgangspunkt siger at en hest skal bruge, før man kan sige den har overstået sin rekruttid, og

burde have opnået de nødvendige kvalifikationer for at kunne fungere som alm. ridehest, mht gangarter, styring osv. Tænker, nu skal den jo vel ikke grundtrænes i årevis, efter tilridning. Er der nogle, der har hørt om, eller måske selv træner islændere, og evt. har noget viden om dette emne. For jeg kan nemlig ikke finde nogen information, på internettet, om det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 giv den tid
Forfatter: 
Dato:  30-12-2019 20:38

uanset hestens alder, så bør den styrkes bedst muligt før tilridning, og bestemt ikke bare tilrides og gangsættes på et par mdr.

Jeg vil mene du bør fokuserer på at få den tilridet roligt og fornuftigt så den kan gå frem, stoppe, og være styrbar, for lette signaler.
Så kan man ride den nogle mdr og efterfølgende gangsætte, når den har styrke og balance til det.

I min verden er det vigtigt at hesten trænes til at være rolig og velafbalanceret, dvs alle bør kunne ride den, efter et par mdr, men ikke at den behøver kunne nogle særlige øvelser.
Men den skal kunne indparkerer, og forstå frem og stop, uden man skal trække i den eller konstant holde den tilbage.

Har man mulighed for det, så er det super at ride i naturen og lave en masse jordarbejde for at styrke den


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider