Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Hvorfor islændere?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2019 22:41
Hej.

Hvorfor har i valgt en islænder som jeres hest? ???? Jeg overvejer selv om jeg skal have en islænder næste gang, så kunne være interessant og hører hvorfor i andre har valgt dem. Ville også gerne hører høje folks erfaring, er selv 176,og frygter den bliver for lille ??


Tak på forhånd ????
0
0
Svar på denne tråd
 
 islændere
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 19:10

jeg har ikke selv islændere mere, men har redet meget islænder i perioder.

Og de fleste af mine hesteveninder er med tiden gået over til islænder, og de har følgende argumenter:

 

1. de er ikke så store- er man en lille kvinde på 160 cm, så er 175 varmblod altså meget at flytte på

2. de er nemme med et -for det meste -nemt sind.

3. De er lette og billige at holde- løsdrift, godt med grovfoder og thats it. Ikke 5 forskellige dækkener, 3,5 kg krybbefoder ect.

4. Der er mange som har dem, og derfor et stort fællesskab om hestene.

5. Gangarterne er bløde og lette at sidde på- også for børn og ældre.

6. Der er stadigvæk mulighed for at starte stævner på mange niveauer.

 

men ingen roser uden torne, for der er også nogle som er "gået tilbage" til at ride heste fordi:

 

1. en god islænder er DYR! skal den være nogenlunde pæn, +140 cm, gangsat, trafiksikker og med god ridelighed og mellem 6 og 11 år, så ryger du nemt op mod de 50.000 kr-har den flotte farver, så kommer du langt over det beløb.

2. Kan du godt lide at springe, så er der altså langt mellem dem som gør det godt.

3. de specielle gangarter kræver vedligeholdelse, hvis ikke alting skal blive grissepas.

4. Er du en høj rytter (over 175 cm ) så skal man lige vænne sig til at " benene slæber hen af jorden". Og hvis man har lært at ride med schenklerne efter den klassiske dressur, ja så kan det være svært at vænne sig til at ens schenkler altså hænger et godt stykke under maven.

 

men ellers er de fleste islænderryttere/ejere jeg kender mest skovtursryttere. og der er den lille nemme islænder helt super.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sv. islænder
Forfatter: 
Dato:  22-03-2019 08:18

Jeg rider selv islænder og er 177 og min hest er 137 og den er fin høj og det er et dejligt dyr at have og den kan passe sig selv.

og hvis man er på ferie husker hesten hvor man noget sidst

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider