Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Såler under skoene
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 07:36

Jeg er tæt på at skrive handelskontrakt på en vidunderligt sød og dejlig islændervallak, på et kendt stutteri. Men den har såler under forhovene, så man ikke kan se selve hoven. Ejeren fortæller at det er noget smeden i Tyskland har gjort da hesten var på et ophold der for nyligt, og at hun ikke ved hvorfor han har gjort det. Hun siger at hesten aldrig har været forfangen. Hun siger også at mange dyrlæger, når de laver handelsundersøgelser, ikke ved hvad de gør og at bøjeprøven er meget smertefuld, een af hendes heste fik engang revet i sit ledbånd af en sådan dyrlæge. Hun foreslår derfor at undlade handelsprøven.

Jeg håber på hurtigt svar, men ved at sidde og skrive dette ned kan jeg godt se at der er noget der halter...(Pun intended)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altid, altid....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 08:13

Altid handelundersøgelse, hvis sælger ikke vil være med til det, så find en anden hest.

 

Efter små 40 år i hesteverdenen, har jeg hørt meget om bøjeprøver, men jeg har dog aldrig hørt om en der direkte har fået revet et ledbånd over....

 

Tilbage til den du har kigget på. Der kan være flere grunde til at man kommer såler på. En årsag kunne være at den har tynde såler, eller som du selv er inde på, hvis den har være forfangen.

At sælger synes at i skal undlade handelsundersøgelse, vil få mig til at tro der er noget som ikke er OK.

 

Hvis du gerne vil købe hesten, så få den handelsundersøgt, af en dyrlæge som IKKE er sælgers. Stil som krav at hesten skal kunne forsikres unden forbehold.

 

Det vvar lige et par hurtige input fra mig ;-)


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 10:38
Tak for svaret. Hun har kontaktet mig og nægter ikke handelsundersøgelse, men i går frarådede hun da det er hårdt for hesten. Jeg er meget blød, så den gik rent ond. Hun ved stadig ikke hvorfor der er såler på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 10:40
Jeg ville skrive at den gik rent ind, ikke rent ond.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender du...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 12:46

Kender du hesten i forvejen? Hvis ja, så ville jeg se lidt anderledes på det.

 

En bøjeprøve viser selvfølgelig ikke alt, den viser hvordan hesten har det lige her og nu. Den kan godt vise sig uren og så 5 dage efter er der ikke nogle problemer.

 

Men jeg kan på ingen måde anbefale, at du handler UDEN en handelsundersøgelse.

 

Det kan hurtigt blive dyrt at købe en hest med skavanker.

En handelsundersøgelse alene er selvfølglig ingen garanti, at der ikke er noget galt med hesten, men det kan bare ikke ses lige nu.

Hvis du får taget røngten, så får du lidt mere info.

 

I alle egne af danmark, er der dyrlæge som er gode til heste, så vælg en af dem.

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider