Logo used for printing

HN afstemning
Køber du dyrt udstyr for hestens eller din egen skyld?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Nægter at gå!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2017 12:48
Halløj!

Jeg har den her skønne skønne 8års vallak, og jeg har det problem at han nogle gange simpelthen nægter at gå videre! Om det er på Ridetur, gåtur, alene eller sammen med andre. Han står fast som i virkelig fast, og der er umiddelbart ikke noget mønster i hvor og hvornår det er, dvs. Det kan både være lige uden for matriklen, flere kilometer hjemmefra,om de andre rider videre, eller på vejen (næsten) hjemme.
Han er tjekket gennem for diverse spændinger, der er ikke noget at komme efter der, sadlen passer perfekt, og jeg er gået helt i stå med hvad jeg skal finde på for at komme videre.
Hit me.. 😊
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 21:36

Jeg har lidt ef samme problem med min hoppe... Jeg plejer at hoppe af og tage et par skridt og sætte mig op igen hvor hun så går videre som om intet var sket....

Måske det var en løsning??

Hilsen Ann

Ejer Af Islænderen Stella Fra Skindbjerg <3<3

0
0
Svar på denne tråd

vente vente vente
Forfatter: 
Dato:  28-07-2017 21:08

Hej

Jeg havde samme problem med min vallak da han var 7 år ( ikke at jeg tror hans alder har betydning :) ) Men han stoppede også op uden mønster og han havde ikke ondt. Jeg er sikker på at han fandt ud af at han kunne. Det var i en periode hvor jeg var usikker på mig selv ( han havde smidt mig af ret voldsomt) selv om jeg var kommet videre med ham med en træners hjælp så blev han ved med at gøre det, jeg undrede mig tit over det fordi jeg følte mig vitterligt ikke utryg når han gjorde det, men han havde fundet ud af at han kunne og at jeg hoppede af og trak ham et stykke hver gang. Jeg har ikke et klart svar på hvorfor han gjorde det,jeg lagde enten pres med benet eller insisterede på at han skulle "gå til bidet" så det var træls at stå der jeg havde også en pisk med ( jeg gav ham ikke nogle ordenlige klask med den ikke, det tror jeg ikke ville hjælpe, han ville nok ikke stå stille længere men jeg er ikke sikker på at han heller ville gå roligt frem :P ). nå men jeg fik nok en dag og så stod vi der og vi stod der rigtig rigtig rigtig længe, og så stod vi der lige lidt mere, jeg gjorde ingenting, jeg sad bare og ventede og ventede, ( gud hvor var det kedeligt!!) men så pludselig begyndte han at ville gå frem og så stoppede jeg ham med det samme og så ventede vi ydereligere lang til ( det irritede ham gevaldigt det var tydeligt) men efter nogen tids venten så gav jeg signal til at gå og så kan i tro han var klar. Jeg har ikke haft problemet siden. kedeligt men det virkede for mig i hvertfald.

Venlig Hilsen Leandra :)

2
0
Svar på denne tråd

Stor respekt for
Forfatter: 
Dato:  29-07-2017 15:35

din måde at gribe det an på, Leandra.

Og rigtig godt tænkt, også at holde ham tilbage da han var "færdig med at stå stille".

Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

1
0
Svar på denne tråd

lllllllllll
Forfatter: 
Dato:  08-08-2017 21:00

Tak :)

Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde det samme min var 7 år
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 19:26

Jeg sendtetil Min hest op til Jette Gram Valhal rideudstyr hun er berider vores hest ville kun bakke men den er en villig tregænger i dag det er bare et forslag Vi er tilfredse idag

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider