Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Sarah Johansen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 15:08

Er der nogen der kender til Sarah Johansen der har træningsstald i nærheden af Herning? Jeg har en hest jeg snart skal have i træning, så jeg leder efter et sted at sende den hen. Jeg fik anbefalet Sarah, men da jeg er mega pylret om min hest vil jeg gerne høre lidt flere erfaringer.

Det er vigtigt for mig at hesten kommer på fold hver dag i mange timer, bliver fodret korrekt og trænet korrekt og sympatisk. Korrekt træning er selvfølgelig et vidt begreb, men jeg forventer at tingene foregår stille og roligt i hestens tempo uden unødigt pres, brug af indspændning og på en så stress-fri måde som muligt.

Andre steder i der opfylder de kriterier har også interesse hvis I kender nogen i det område :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



1
0
Svar på denne tråd
 
 kan ikke anbefales
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 17:29

Jeg ville ALDRIG sende noget dyr til hende, hun skjuler jo ikke lige frem hvad hun står for, og det jeg ser er stressede heste, som ender med at udvise tillært hjælpeløshed, ikke rolige veltrænede heste.

Så vil du det bedste for din hest, så skal du ikke vælge hende.

 

Der er jo masser af videoer på hendes facebook side, så kan du jo selv bedømme hvad du syntes?!

Men det vigtigste er jo at finde et sted du selv føler er det rigtige, så gør som nu skriv efter erfaringer, tag ud og se stedet/hestene.

En anden mulighed er jo at beholde hesten hjemme og få en til at komme til dig, så kan du selv være med/følge træningen?


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 heste etik://
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 18:31

Jeg giver ovenstående ret. Jeg får ondt i sjælen, når jeg ser de videoer, der bliver lagt op. Heste betragtes som nogen der skal ''vide hvem der bestemmer''. Og hvis de gør modstand, bliver der råbt højere og smeldet endnu kraftigere med pisken - selvom de er unge, nervøse og/eller snoet ind i dobbelt liner, tilridnings dukke eller plastik poser. Tåler de ikke mosten bliver de stemplet som problem heste med vanskeligt sind. Ride teknisk mangler der også indsigt og blødhed.


karin

4
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 20:14

Ej, puha... det lyder ikke ligefrem tiltalende. Har ikke set hendes FB side. Hvad hedder den?

Tak for jeres svar. Er der andre I kan anbefale? Jeg vil helst have ham i træning et par måneder, da det passer med en periode hvor jeg får ret travlt på jobbet :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



2
0
Svar på denne tråd
 
 hvor i landet bor du?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 22:06

www.facebook.com/staldsarah/ ?fref=ts

 

det er Sarah Johansens facebookside.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Find et andet sted
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 22:53

Hold dig for Guds skyld væk fra Sarah Johansen.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-04-2017 09:31

Tak for linket.

Nu har jeg kigget rundt på siden og kan da konkludere at min hest ALDRIG kommer derhen.

Er faktisk ret målløs over det jeg ser. Screenshots fra video af heste der stejler og udviser konfliktadfærd som om hun synes det er sejt at vise det frem, heste der hænger fast over bokslågen og som bliver fremstillet som underholdende indslag og videoer der viser at timiningen omkring at lægge pres og give efter på de rigtige tidspunkter når der trænes fra jorden er helt væk!

Hun fremstår enormt uprofessionel og jeg kan mærke jeg bliver helt harm efter at have brugt tid på at surfe rundt derinde og læse kommentarer til de forskellige indslag. Er folk helt væk fra virkeligheden eller hva'? Hvordan pokker kan man synes godt om den form for træning og pasning?

Er da virkelig glad for at jeg lige spurgte mig ad inden jeg blindt sendte hesten af sted.

Nå... men jeg søger så stadig et andet alternativ :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



3
0
Svar på denne tråd
 
 hvad skal trænes
Forfatter: 
Dato:  26-04-2017 15:19

Hvis vi skal komme med anbafalinger af anden træner, vil det være rart at vide hvilket område, samt hvad du gerne vil have trænet?

 

Er det tilridning, gangarter eller andet?


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 13:33

Hov... havde overset dit svar. Sorry...

Jamen området må gerne være i max 50-75 km radius fra Herning, og der er tale om en hest der er tilredet, men efter en længere pause skal i gang igen og videreuddannes :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovhestar
Forfatter: 
Dato:  26-05-2017 02:07

Hvis du ikke har fundet et sted så ville jeg tage et kig på hovhestar v. Marie Helene Hov, jeg har redet et par heste der har været hos hende og der har ikke været noget at klage over :-)

Hun er også på facebook :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Herre Gud da... 😱
Forfatter: 
Dato:  07-06-2017 17:33

Normalt ville jeg ALDRIG kommentere på sådanne opslag, men tjek nu alle de flotte anmeldelser Sarah også får på sin FB side og overvej om det ikke er den lille håndfuld kvinder der prøver at jorde Sarah lidt, også er de samme som har valgt at kommentere på dit opslag. ? Sarah er meget, meget vellidt i islænderverdenen og dygtig til sit arbejde. Tag dog ud og besøg hende og dan dit eget indtryk. Hun vil helt sikkert tage imod dig med åbne arme og svare på alle dine spørgsmål - for sådan er Sarah..... ??

3
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider