Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Bid???
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 22:58

hej

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

jeg har en ung hest, som indtil nu er blevet redet med et tredelt bid.

Da hun kom hjem fra tilridning, var hun ikke så hård i munden, som hun er nu, og det første tre gange jeg var ude at ride gik det fint. Så begyndte hun at prøve mig af samt at ville løbe hele tiden og derfor har jeg nok haft for meget fat i hendes mund.

nu er jeg så begyndt at rude sammen ned en, hvilket har givet hende mere ro.

Dog har hun stadig været svær at standse samt svær at bøje af og svær at få til at gå til biddet.

nu har en veninde så lånt et Trerings stang bid med gummi, som jeg har prøvet og nu lystre hun på det hele.

men er det fordi det er for skarpt? Fordi det giver ro? Eller?

er ikke interesseret i at hun bliver tvunget "på plads", hvis I forstår hvad jeg mener.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er nok..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2016 14:36

Det er nok din riding du skal arbejde med

Din hest er meget ung, mangler balance og styrke, så her vil bid skift kun hjælpe for en kort stund.

 

Så jeg vil anbefale dig at finde en dygtig underviser, som kan hjælpe dig og hesten på rette vej.

 

Hvis du gerne vil skifte bid, så vil jeg anbefale at du prøver med et 2 delt muffe, D-ring eller Baucher. (der er mere ro i munden med et 2 delt) Alle disse bid er gode til de unge heste.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 godt råd er givet
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 22:26

Men du skal måske også ned på jorden og træne stopsignalet forfra.

For hesten mærker jo presset i munden lige så godt som i starten, den har bare lært at ignorere det.

 

Så start forfra, få hjælp, hvis du ikke selv er god nok til at time signalerne.

 

Held og lykke og dejligt at høre du faktisk gerne vil gøre noget for at nå tilbage til god ridning, frem for at tvinge den, med et skarpere bid.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ung hest
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 16:54

Jeg har også en forholdsvis nyreden hest ... Hun løb også med mig og ville ikke stoppe. Jeg anskaffede et todelt muffebid og startede med at træne stopsignaler fra jorden .... Det tog tid men til gengæld har jeg nu en hest der lystrer. Når jeg arbejde stopsignaler fra jorden har jeg samtidig stemmeføring på som jeg så bruger når jeg rider hende .

Held og lykke med træningen ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 21:15

1000 tak for svaret, det vil jeg arbejde på

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider