Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 video tølt
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 18:54

Hej :)

 

Jeg har en langbenet islænger på ja nu 7 år gammel.

Jeg købte ham sidste år og der var han kun lige tilredet. Han er min første islænder så jeg er nybegynder i dette :) ( jeg har fået opstarts undervisning og skal selvfølgelig have undervisning igen :) )

nå men jeg har selvfølgelig læst en masse og brugt min sunde fornuft :P Han havde kun meget lidt tølt i sig da jeg fik ham og det var tilfældigt når han gjorde det og kun få skridt.

Jeg har så arbejdet rigtig meget med hans smidighed, kondi, og muskler og bæring, i form af meget skridt og trav arbejde, han har en fantastisk stor trav.

Men jeg har ikke rørt ved tølten. Han begyndte så først i longen at tølte, det synes jeg jo var meget sjovt. Det blev mere og mere han sat i tølt i longen og pludselig begyndte han også under rytter. så Jeg begyndte at arbejde en smule med det bare max en lang side af gange og så eller skridt og trav trav trav :) men nu er han virkelig begyndt at tølte, ikke mega hurtigt og ikke 100 rent hele tiden, men nu kan jeg næsten ikke få ham i trav længere, ikke i særlig lang tid i hvertfald.

 

Og det lyder måske for nogen som et lyuksus probelm ;) Men men men Jeg føler ikke han helt han er klar til at bære sig selv, og jeg vil heller ikke have at han kun tølter for vil blive ved med at arbejde særligt med overlinjen. Men så tænkte jeg hvordan pokker træner i andre jeres hests ryg. Der er jo en del islændere som har tølt som fortrukne gangart men hvordan træner i så hestens ryg ? Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg er selv ret på bar bund nu han pludselig ikke vil trave særlig længe af gangen, selv om jeg har ret løse tøjler os når han tølter så tager han jo hovede op, ikke sådan giraf, men det er ihvertfald ikke ned og frem ;) hvad gør i med jeres heste der mest tølter??