Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Hvilken saddel skal jeg vælge?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2015 13:15

Hejsa alle sammen.

Jeg har et "problem", som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

 

Jeg er igang med at finde en saddel til min ældre islænder.

Hun er ret svajrygget, men er igang med at bygge hendes muskler op igen, efter hun har haft en lang pause.

 

Jeg er meget i tvivl om hvad for en saddel, jeg skal vælge!

Skal det være en bomløs eller?

 

Håber i vil hjælpe mig.

Tak på forhånd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sensation
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 01:18

Jeg vil kun ride i Sensation :)

Jeg har en G3 med G4-sæde som jeg er super glad for, men Hybrid er også en god sadel :)

Det er vigtigt at få det rigtige underlag under (spørg evt. Optimalsadel) og at man bruger en god gjord med lidt elastik i begge sider.


MEJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel til svajrygget islænder
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 12:11

Hej Sascha

 

ja, jeg sværger også til sensation. Jeg har en sensation harmoni og bruger Skito underlag samt en gjord med uld fra Horze. Det fungerer supergodt. Jeg supplerer med en Globus Click dressursaddel. Den har superkort anlægsflade og er god til overbyggede/svajryggede heste.

 

 

kh Kirsten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressursadel
Forfatter: 
Dato:  23-12-2016 23:14

Jeg ville vælge en dressursadel med det dybeste punkt i midten - det er min erfaring, at dressursadler ligger bedre på (svajryggede) islændere, fordi det dybeste punkt ikke er placeret så langt tilbage, som det er på islændersadler.

Hvis du gerne vil springe, ride alrid osv., kan du finde en billig springsadel eller en kombineret sadel :).

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider