Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Tilridning midt/østjylland?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 12:38

Hej

 

Har en 5-års islændervallak der gerne skulle tilrides her til vinter (fra ca. 1. december). Er ny i islænderverdenen :-)

 

Er der nogle der kan anbefale et godt sted hvor tilridning sker stille og roligt og der også rides i naturen? Det skal helst være i midt- eller østjylland, så jeg kan følge lidt med.

 

Han er ikke arbejdet meget med, da jeg har 2 små børn og ikke meget tid. Er sød og rolig, kan stå bundet og få løftet ben uden problemer, men det er vist også det :-)

 

/Kirsten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  13-09-2015 14:40

 

Jeg kender ikke så mange steder, men har du kikket på joras.dk?

 

Der er som regel mange der annoncerer og så kan du jo tage ud og kikke nogle steder så du har noget at sammenligne med i forhold til hvad DU lægger vægt på. :)

 

Syntes det er fedt, at læse at du venter til er blevet 5 år!

 

Tror det lønner sig i den sidste ende. Jeg har en til salg der er blevet 5 år her i Aug. og folk bliver meget mærkelige når de hører at den ikke er tilredet. Nogle steder anbefaler man faktisk at vente til de bliver 7 år...

 

Den vallak vi har blev tilredet om vinteren efter det år den var blevet 5 år, men i forhold til dengang og nu så kan jeg virkelig mærke forskel!

Han er SÅ fed at sidde på nu og når jeg rider ham så går smilet fra øre til øre.

 

Tilred ham forøvrigt selv og har aldrig fortrudt! Måske hvis jeg får lyst og interesse på et tidslunkt, så vil jeg få noget tølt undervisning.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 5 år - næsten 6...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 11:08

Det er nok fordi jeg er ved at være en halvgammel dame - og min børnelærdom om at en islænder skal være 5 år før den tilrides sidder altså dybt

 

Dejligt at høre at andre også venter, har følt mig lidt presset fra andre, som mener at nu SKAL han altså i gang. Har tænkt over bare at have ham i alm. tilridning et par måneder og så mere decideret islændertræning, når han bliver lidt ældre. Synes desværre ikke jeg evner at tilride selv, men har da tænkt at gøre ham sadel- og ryttervant.

 

Jeg er endnu ikke rigtig bidt af islænderridning (har faktisk lidt skrupler over at sætte mig op på så lille en hest...). Men har haft denne islænder som selskabshest for min gamle og er faldet fuldstændig for hans skønne sind

 

/Kirsten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt du venter
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 20:54

Og det lyder som en rigtig god ide at få han trænet et par mdr, og først gøre mere ved gangsætningen senere.

Jeg får en del henvendelser fra folk, hvor tilridning/gangsætning er foregået på 1 mdr, og hestene har følt sig pressede, hvilket gør de stresser og vil løbe under rytter, evt stejle mm.

 

Så vælg fornuftigt og læg vægt på du ikke har travlt med at få din hest gangsat!


Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser


Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridningssted
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 12:04

Hej Anette

jeg vil gerne anbefale Vikinghøj, der ligger lige nord for Randers ved Fårup.

 

jeg er selv igang med at få tilredet en unghest,og synes bestemt det sker på hestens præmisser, og i et roligt fornuftigt tempo. Eyvindur startede hende op, og jeg bliver nu inddraget i tilridningen, i det tempo og omfang jeg har lyst og tid til.

Gå evt. Ind og kig på deres hjemmeside - du søger bare på Vikinghøj. Det vil give dig et indtryk af stedet, og Kristins og Eyvindurs tilgang til hestene.

 

De har den FEDESTE natur at ride i...!

 

De er i Island lige nu, men er hjemme om halvanden uge.

 

venlig hilsen Kirsten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 træning
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 10:28

Jeg kan stærkt anbefale Marie/hovhestar.

Har redet et par heste som hun har haft i træning, hun er super dygtig, og meget nede på jorden. :) www.facebook.com/ hovhestarmarie?fref=ts

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bispelund-aqua
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 12:34

Hejsa!

 

Prøv at søge på Bispelund-aqua. Mener de tager islændere i tilridning. Og hun er god;)Holder til ved Århus.

 

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider