Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 7 heste er kommet til skade til DI´s kårin
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 12:30
Indsat fra nyheden 7 heste er kommet til skade til DI´s kåring:

Det værst tænkelige er desværre sket under kåringen i Herning d. 9. maj 2015, da 7 heste i nattens løb var kommet ud af deres bokse mellem kl 02.00 og 06.00.

Det drejer sig om 6 hingste og en enkelt hoppe. Resultatet er en del bid og sparke skader, både på de løse heste og også på flere heste i boksene.

Alle heste med skader er tilset af dyrlæge og er i behandling. Flere heste i boksene har trådt sko af, og flere af hestene er stressede efter nattens hændelse.

DI Avlskomite har holdt et kort møde og efterfølgende afholdt ryttermøde kl 09.30. Kåringen genoptages kl 10.30 med bygningsbedømmelse.

Heste, som på baggrund af nattens hændelse, ikke kan fuldføre kåringen kan omkostningsfrit tilmeldes en af de efterfølgende kåringer.

Avskomiteen har bestemt, at der fremover vil være fast nattevagt til kåringerne,

oplyser Caroline Thrane, Næstformand i Avlskomiteen

 

Dette er pt DI´s udmelding ovenpå nattens forfærdelige hændelse. DI har endnu ikke oplyst hvordan i alverden de 7 heste var kommet ud. Det er uvist om der ligger en bevist handling bag eller om det er sort uheld. Under alle omstændigheder er det meget tragisk, da en del af de tilmeldte heste og deres ejere er blevet nødt til at køre hjem igen uden den længe ventede kåring.

 

Vi afventer mere info fra DI og Avlskomiteen og følger sagen med opdateringer.

 

Foto: DI´s logo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 13:05

Hvor grufuldt. Jeg håber at det var et uheld. Tanken om at det skulle være med vilje er da næsten ikke til at bære.

 

Jeg håber ikke der er varige skader imellem.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, pyhhh
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 14:03

 

Tanken er grufuld, og jeg håber de kommer sig 100 %, men helt ærligt så troede jeg bestemt at der var fast nattevagt til sådan et arrangement.

 

Da jeg red pony stævner i 80'erne så var der nattevagt som holdt øje med heste og ponyer om natten og jeg har selv været nattevagt, så jeg forstår slet ikke at man nu, med tilsvarende mere kostbare heste og bedre mulighed for overvågning ikke har bedre styr på dette!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hold op
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 17:16

Det er bare så forfærdeligt og må bare ikke ske utrolig at de har sparet det væk,hold da op det er pinligt for DI som avlforbund at de ikke har styr på dette.der har altid været nattevagt til de store stævner jeg har været til under DRF. Jeg føler virkelig med de hesteejer.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider