Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Gangsætte en 'grønt pas' Islænder?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 07:26

Hej :)

 

Sagen er den, at jeg købte mig en islænder med grønt pas

(så i realiteten er den jo ikke ægte og har fået at vide den er 50% islænder).

 

Jeg har fået at vide, at den har vist tølt på folden som føl, men det var ikke noget hun havde arbejdet med (sælger), da hun ikke havde forstand på gangarterne.

 

Jeg selv er heller ikke islandshesterytter, så er ikke selv helt sikker på hvordan og hvorledes, udover jeg har redet lidt islænder på min venindes islændere, men de havde jo fint styr på det med gangarterne ;)

Spørgsmålet er så, findes der en dygtig træner/underviser her på sjælland, som måske ville kunne se om hesten har potientale for tølt? Og hvis ja, om det ville være det værd, at sætte ham i træning hos personen inkl med lidt undervisning af mig måske?

Vil en træner overhovedet træne en 'ikke-ægte' islænder?

 

Det skal siges, at jeg sagtens kan leve uden tølten hvis han ikke har den i sig, men min veninde med islænderne prøve-red ham den anden dag og der kom nogle enkelte tølt trin undervejs, så blev da lidt hooked på idéen, men jeg vil ikke presse ham til noget, hvis han ikke kan.

 

Jeg har ikke selv prøvet at sætte ham i tølt, da jeg ville lave mere forvirring end gavn.

 

Så kender i nogle trænere her på sjælland, evt en hjemmeside?

 

Hilsen Ditte & Indy :)

 

Billede

 

Billede

 


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 07:58

Du kan evt se på Joras under tilridning og træning der vil du måske finde en der træner i dit område

 

www.joras.dk/annoncer/ tilridning.asphttp://www.joras.dk/ annoncer/tilridning.asp

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider