Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Tølten fra galop
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 10:31

Hej HN

Jeg har søgt alverdens steder på nettet om at træne tølten fra galoppen, men har ikke fundet noget. Nu prøver jeg herinde.

 

Er der nogen af jer, som ligger inde med erfaringer med at træne tølten fra galoppen? Min islænder tager nemmest tølten fra galoppen. Hvis jeg tager den langsomt fra skridt, bliver han meget travagtig. Det skal lige siges, at han er utrolig travbundet! Tølten er der ganske lidt fra skridt, men den er bedst fra galoppen. Ud over, at han er travbundet, så har han ikke det bedste kryds, som resulterer i, at han ikke sætter sig særlig meget bagtil fra skridten, men jeg kan mærke, at når jeg tager den fra tølten, så sætter han sig godt. Hvad gør jeg?

 

Mvh. Sara


Med de 6 islændere; Snædis, Saga, Lauga, Bjartmar, Fylkir og Reifur

 

"Arbejd aldrig før morgenmaden. Hvis du er nødt til at arbejde før morgenmaden, så spis morgenmad først." - Josh Billings

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedtagning til tølt......
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 11:20

Nu nu er min 5 gænger med ynglings gangarten tølt, men jeg rider ham godt frem i frisk tempo galop og idet jeg tager ham ned, så søger jeg for at han ikke bliver for lang og driver godt på så han ikke går han i stå/går i skridt. Så tølter han så vældigt afsted, men min vallak synes det et lidt hårdt, men det er for vores vedkommende en god øvelse til at få lidt mere bevægelse i tølten sammen med tempo

 

Håber at du kunne bruge dette til noget


Med venlig hilsen

 

Eva med Fritter og Dullen - de skønneste islændere ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider