Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 er meget stiv i højre side
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 18:54

Min hest er meget stiv i højre side, men overhoved ikke på venstre side. hvad gør jeg?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek hesten
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 10:43

Det er altid godt at sikre sig der ikke er nogen skavanker som driller. Jeg ville få tjekket om hesten er låst i kroppen. Gerne kiropraktor/dyrlæge (rart det er en dyrlæge, hvis det ikke har noget med låsninger at gøre, så man kan komme videre med det samme). Tandproblemer kan også have indvirkning på hvordan den bøjer sig. Jeg har selv lige købt islænder som var stiv i venstre side og ikke højre. Jeg kan selv mærke det muskulære og massere, men havde brug for kiropraktor. Min var låst flere steder og det var årsagen i dette tilfælde. Nu er vi igang med smidighedsøvelser, versader, volter mm. og smidigheden kommer fint i takt med træningen


Mange hilsener

Vibeke Neergaard Rasmussen


Uddannet hestemassør

Hestemassage tilbydes i Vestsjælland


1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med VIBEKE ☻Monty☻..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 13:13

Du bør får den undersøgt hvis du ikke selv har den nødvendig viden til at kunne se hvad der er galt med din hest. En hest hvis smidighed/fleksibilitet er tydeligt uens har brug hjælp hvis den skal kunne bruge sin krop korrekt. Det bedste resultat i sådan et tilfælde fåes ved et samarbejde mellem en kiropraktor, en der kender til det muskulære og en træner der kan hjælpe med hvordan hesten fremadrette holdes i balance.

 

Hvis det er noget der er opstået mens du har redet den, bør du få tjekket din egen krop. 70 % af de "stive sider" jeg møder hos rideheste, skyldes primære skæve rytter eller rytter med dårlige krop forståelse, hvilket resultere i uens signalgivning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 TAK SKAL I HAVE
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 18:57

Tak tror jeg ville undersøge ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 19:09

ja måske nok også undersøge ham.. det er jo svært at vide..fordi hvad rider du Dressur, skov tur eller..?

 

den is basse jeg rider på er også stiv i den ene side. jeg har valgt at få undervisning så jeg bliver en bedre rytter så vi begge kan udvikle os. for jeg tror min er stiv fordi vi kun rider i skov.

 

og han er begyndt at blød op efter vi er begyndt på undervisning

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider