Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Hvad koster transport fra Island til DK?
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 22:34

???




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 import pris
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 09:21

Det kommer jo an på om der er tale om en hoppe eller vallak ??


Men her et regnestykke for en vallak.


8000,- dk kr Fly+papir+dyrlæge tjek på Island

370,- dk kr Transport af hest fra sælger til lufthavn

????,- dk kr Hestens pris

2050,- dk kr Fortoldning i dk

+ 25% af hestens pris på Island


Det er så billigere at få en hoppe hjem, da man ikke skal betale de 25% (vallak import moms)


Ved andre spørgsmål, kan du ringe direkte til Scan global logisticcs på 32 48 00 00 de svare gerne på alle spørgsmål ved alt hvad der foregår på den danske side af grænsen, hvis du kan forstå mig...





Mvh
Henrietta Joye med Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal & Stjárna fra Gili
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hest fra Island
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 12:03

Vallak import moms???? Det har jeg aldrig hørt om. Jeg kender nogen der både har fået en vallak og en hoppe hjem, de betalte moms for dem begge 2.


Da jeg ringede efter pris hos Scan global spurgte de heller ikke om hvad køn det var, så det tror jeg er ligemeget.


Ellers er prisen ikke helt skæv. Tror dog at Scan Global skal have ca. 2500 for at udlevere hesten. De tager den jo af flyet og over i hallen og sørger for du får den rigtige hest med hjem.


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det drejer sig om...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 00:20

en ifolet hoppe ;-)





Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 import hest
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 10:18

Katrinen >> jeg har altså SELV lige importeret én vallak i oktober 09, så jeg er altså IKKE "skæv på den "


Man betaler altså en højere mons når man importere en vallak, end hvis man importere en hoppe.

Så nej det er skam ikke ligegyldigt om hvilke køn man får fragtet hjem fra Island.


Og i mit regnskab ser du 2050,-kr som er fortoldning, og i denne fortoldning er: Hesten indlogeres i hallen med vand og hø/halm, tjekkes af en dyrlæge for transportskader.


Desuden er priserne ikke blot nogle jeg har gættet mig frem til, MEN de priser som står direkte på mine told og import papirer, jeg har liggende lige ved siden af mig!!


Når det så er slået fast og når MBN har meddelt at det drejer sig om en ifolet hoppe, så er prisen

8000,-kr for fly

? transport fra sælger til lufthavn (Gunnars export yder en super service og er billige)

2050,-kr dk fortoldning


Man kan vælge om man betaler for told FØR man henter hesten, eller om man betaler ved afhentning af hesten (den sidste valgte jeg)

de 8000,-kr betaler exportøren som så beholder hestens ejercertifikat indtil man har betalt de 8000,-kr + transport fra sælger til lufthavn og dyrlægetjek og for at ordne alle papirer på Island.

Når man har overført de penge til exportøren så sender han ejercertifikatet

Og de ringer ca 1 uge før hesten lander i DK og tegner og fortæller om hvad du skal gøre.

Og så ringer de igen 2-3 dage før og fortæller om flyet lander som planlagt osv..



Mvh
Henrietta Joye med Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal & Stjárna fra Gili
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der skal betales moms
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 22:09

af alle heste fra Island dog er der en ekstra bonus man skal betale da en vallak ikke er en avls hest.


Dog er der en kvote på et antal vallakker hvert år der ikke tæller.


Du skal også betale afgift af hestens værdi da Island ikke er medlem af EU



Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09
Kommision/Hingste/Træning/Dommer
www.nordhus.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 12:35

For Jeres svar. Kan godt se, at det bliver pænt meget dyrere edn at købe i DK pt.




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 5468465454
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 22:23

Det kommer jo an på hestens pris om det bliver dyrere;-) Du kan sagtens gøre et godt fund, nogen gange kan du få to for en pris;-)

Mht vallak, så ja der er den der ekstra betaling fordi de ikke kan byde noget til avlen....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider